doorsnee Nokia; hoe vaak opladen?

20-08-2010 16:11 15 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik twijfel over de afdeling Thuis of hier maar ik kies voor hier:

Hoe lang hoort een accu van een doorsnee Nokia (type vergeten, in ieder geval eentje van ruim 2 jaar oud) 'vol' te blijven zonder dat je hem gebruikt?

Of horen jullie aan de leeftijd van mijn foon al genoeg ...?
hangt er ook vanaf hoe je er al die tijd mee omgesprongen bent; altijd leeg laten lopen voor het opladen of ook half opgeladen al weer opladen.

En of je blue tooth aan hebt staan etc.
Ik laad hem nooit 'bij'. Hij gaat altijd eerst helemaal leeg.

Geen blue tooth aan.
dan is het misschien vergelijkbaar met die van mij; lastig te zeggen trouwens want ik bel er wel vaak mee, maar in de weken dat ik nauwelijks bel misschien een dag of 5? Hij begint trouwens bij mij al snel te piepen dat ie leegraakt maar dan kan ik er altijd nog wel een dag mee.
Hoe fel staat je schermpje? Hoe vaak gebruik je wifi, navigatie, radio, camera, mp3?

De mijne doe ik een dag of wat mee, weet eigenlijk niet eens hoe lang. Varieert van een paar dagen tot ruim een week denk ik, afhankelijk van hoe vaak ik bovenstaande functies gebruik.
De mijne laad ik 2x per week op
quote:pantalaimon schreef op 20 augustus 2010 @ 16:21:

Hoe fel staat je schermpje? Hoe vaak gebruik je wifi, navigatie, radio, camera, mp3?

De mijne doe ik een dag of wat mee, weet eigenlijk niet eens hoe lang. Varieert van een paar dagen tot ruim een week denk ik, afhankelijk van hoe vaak ik bovenstaande functies gebruik.

Eh .. niet. Ik bel er alleen mee. En een sms'je eens in de zoveel tijd.

Zonder hem te gebruiken gaat 'ie goed twee dagen mee. En omdat ik hem niet vaak gebruik is hij dus altijd leeg als ik hem wel eens nodig heb.
Op vakantie als ik heel weinig bel/sms misschien 7 dagen.
Zet je je telefoon dan wel uit als je hem toch niet gebruikt?
Lezen jullie de OP wel goed dames? TO vraagt hoe lang een volle batterij vol blijft als hem NIET gebruikt. EDIT: Of laat TO 'm op stand-by staan?

TO: Oplaadbare batterijen die volledig geladen zijn lopen na verloop van tijd leeg. Ligt natuurlijk ook aan de conditie van de accu.

Jouw accu is twee jaar oud en, lijkt me, intensief gebruikt. Denk dat de volle accu binnen 2 maanden leeg is....
Het ligt er een beetje aan hoe je er mee bent omgegaan. In de meeste Nokia's zit een Lithium accu die je niet helemaal mag opladen of ontladen. Ik denk: Een accu van 2 jaar, 2 weken max.
quote:XionZ schreef op 20 augustus 2010 @ 16:46:

Het ligt er een beetje aan hoe je er mee bent omgegaan. In de meeste Nokia's zit een Lithium accu die je niet helemaal mag opladen of ontladen. Ik denk: Een accu van 2 jaar, 2 weken max.Heb ik nog niet eerder gehoord; ik dacht dat helemaal ontladen juist goed was? En hoe kun je trouwens een accu niet helemaal opladen? Ik laat hem vaak een nacht opladen@-(
Ik hoef mijn Nokia maar eens per 2 weken op te laden. Ik heb hem ook in de allerzuinigste stand staan. Ik heb deze gekozen vanwege de zuinige batterij. Mijn vorige tel moest ik 2 per week opladen, dat ding was meer leeg dan vol, gek werd ik ervan.
quote:mimama schreef op 20 augustus 2010 @ 16:51:

[...]

Heb ik nog niet eerder gehoord; ik dacht dat helemaal ontladen juist goed was? En hoe kun je trouwens een accu niet helemaal opladen? Ik laat hem vaak een nacht opladen@-(

Voor oudere en andere merk accu's is het wel verstandig om ze volledig te ontladen en opladen omdat deze accu's een 'chemisch geheugen' hebben. Dat wil zeggen dat als je je accu tot 50% laat ontladen en dan weer oplaadt hij na een tijdje gaat geloven dat de accu bij 50% al leeg is.

Lithium accu's hebben een digitaal geheugen en hebben hier geen last van. Maar, als je deze accu steeds ontlaadt en oplaadt, kan dat het beveiligingscircuit beschadigen waardoor ie van slag raakt. Het is nogal een technisch verhaal dus als je er meer van wilt weten kan je het beste even Googlen.

Maar iedere verkoper in een winkel zal iets anders zeggen. Vaak krijg je er ook een tweede Lithium accu bij, terwijl dit totaal geen nut heeft. De accu gaat ongeveer 3 jaar mee, ongeacht of je hem gebruikt. Dus de reserve accu is dan ook niet meer in zijn beste staat als de eerste accu kapot is gegaan.

En dan een laatste tip: Mocht je de accu voor een lange duur niet gebruiken, gooi hem dan in de koelkast.
2 jaar? Tijd voor ee nnieuwe accu. Ik haal ze tegenwoordig bij dealextreme trouwens, wel zo goedkoop.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven