Voor oudere familieleden: Tele2 of Ziggo

25-08-2010 07:50 7 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn schoonouders gaan op computerles en willen een internetverbinding thuis. Ze willen het liefst nu overstappen op een alles in 1-pakket. Ik ben eea voor ze aan het onderzoeken (omdat ze zelf dus nog niet online zijn).

Op hun adres zijn Ziggo en Tele 2 actief. Ik heb zelf thuis Ziggo waar ik op zich tevreden over ben al doe ik alles zelf qua instellingen en dingen aanvragen enzo.

Tele 2 is omgerekend over een heel jaar voor hen wat goedkoper als je alles optelt (abonnementsprijs, monteur, aansluitkosten etc).

Ik neig ernaar Tele 2 te adviseren wegens de lagere kosten maar goed... je hoort er wisselende verhalen over. Hun analoge kabel is overigens van Ziggo.

Kan iemand wat zinnigs zeggen over welk bedrijf je betere ervaringen mee hebt of die klantvriendelijker zijn voor senioren etc?
Ik ben na 1 jaar aan tele2 vastgezeten te hebben, heel vlug terug naar ziggo gegaan...dus...

Bij tele2 heb je geen analoge kabel meer, dus kun je niet bv boven tv ontvangen tenzij je daar ook een ontvanger neerzet(hoop ruimte en gedoe en kosten voor ontvanger) Ook als er digitale storing is, heb je gaan analoge tv om op terug te vallen. Als je schoonouders wel eens programma's opnemen, omdat er bv 2 programma's tegelijk zijn die ze beiden willen zien, dan kan dat dus niet met tele2. Je kan alleen opnemen wat je op dat moment kijkt! Omdat zegt de telefoniste van tele2, het opnemen bedoelt is voor als je niet thuis bent en iets wilt opnemen??? En dus niet voor het ene programma zien en het andere opnemen.

Tele2 is heel slecht bereikbaar, als je problemen hebt. Ziggo heeft een gratis nummer als je ook telefoon van ziggo hebt. Bij ziggo kun je gratis bellen met andere ziggo-telefoon-gebruikers.

Ik weet nog goed dat de monteur ons kwam omzetten van ziggo naar tele2, het eerste wat hij zei: Ik snap niet dat jullie ziggo willen zetten naar tele2!

Maar goed, er zullen hier ook mensen zijn die met ziggo problemen problemen gehad hebben. Ik ben blij met Ziggo!
Hoi Schorpioentje,

Als hun analoge kabel al bij Ziggo is, zou ik je echt willen adviseren dat ze bij Ziggo blijven. Ziggo heeft namelijk een eigen netwerk, terwijl Tele2 gebruik maakt van netwerken van andere aanbieders. Veel dingen die mis gaan bij een overstap naar een andere aanbieder hebben namelijk te maken met het netwerk waar het signaal over loopt.

Succes met je keuze!
Dat wist ik niet van die televisie. Ze hebben overigens maar 1 tv en nemen inderdaad geregeld wat op met de harddiskrecorder die ze al hebben.
Ik heb het 'simpel' gehouden

-telefoon gewoon bij de ptt

-internet bij tele2

-televisie bij de kabelboer

Ik ben niet zo'n voorstander van triple pakketten.

Als er nl. een storing voorkomt kun je vaak én niet meer telefoneren én niet meer internetten én geen televisiesignaal meer ontvangen.

Het tv programma Tros Radar heeft daar vaak genoeg aandacht aan geschonken
Alles in 1 is goedkoper, ze zitten nu bij KPN en alleen de abonnementskosten daarvan zijn al 15 euro per maand. Heb zelf sinds een jaar alles in 1 en nog maar enkele keren probleempjes mee gehad, in de zin van storingen etc.

Analoge televisie en telefoon gaan er binnen enkele jaren helemaal uit trouwens misschien wist je dat niet maar dan is alles digitaal.
quote:schorpioentje29 schreef op 25 augustus 2010 @ 08:53:

Analoge televisie en telefoon gaan er binnen enkele jaren helemaal uit trouwens misschien wist je dat niet maar dan is alles digitaal.Klopt, bij CAIW is dat al per 10-10-10. Dan kun je je HD recorder ook aan de stoep zetten trouwens. De oplossing daavoor is dan een Humax o.i.d. als digitaal ontvanger, kun je toch nog kijken én opnemen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven