Alles-in-een en harddiskrecorder

31-08-2010 14:16 9 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allen

Eerder opende ik al een topic over de schoonouders die een alles-in-1 pakket nemen voor internet, telefonie en tv. Ze hebben nu 1 televisie met kabeltv en een losse harddiskrecorder. Die willen ze straks dolgraag blijven gebruiken. In de Consumentengids stond vorige week een artikel dat opnemen van digitale televisie met een losse harddiskrecorder heel onhandig gaat en het dat beter is om dan maar de kabeltv te blijven opnemen.

Weet iemand hoe dat precies zit met aansluitingen? Ik las namelijk dat er een splitter moet komen voor het kabelsignaal waarbij er dan 1 kabel naar het 'kastje' van Ziggo gaat en de andere naar de harddiskrecorder zodat die nog kabelsignaal krijgt. Heeft iemand hier ervaring mee of tips?
Dat is een goeie, heb geen idee en lees even met je mee - als er uberhaupt antwoorden komen....
mijn ouders hebben een harddiskrecorder waar je ook het pasje van de digitale tv in kan doen. er zitten 2 tuners in zodat je ook tegelijk kunt opnemen en tv kunt kijken.

Het kastje van ziggo heb je dan dus niet meer nodig.
In de Consumentengids stond vorige week een artikel dat opnemen van digitale televisie met een losse harddiskrecorder heel onhandig gaat en het dat beter is om dan maar de kabeltv te blijven opnemen.

Wat gaf de Consugids daar dan als reden voor?
Ik hoop hier ook op 'de' manier waarop ik mijn mooie hd-recorder weer in gebruik kan nemen icm digi-tv....

Na heel veel opties zelf te hebben uitgeprobeerd en veel erover te hebben gelezen op fora heb ik de moed eigenlijk een beetje laten zakken.
niet doen, maar opnemen met de ziggobox,die is ervoor. digitaal opnemen gaat niet werken. hd recorders heb je helemaal niets aan icm een hd abonnement. het werkt enkel en alleen met een hd dvr van de aanbieder. je wordt dus verplicht eeb duurder abo te nemen als je hd op wilt nemen.
Ze willen geen hd opnemen maar gewoon kabeltv. Ik heb zelf net een digitale recorder van Samsung gekocht, was bijna 280 euro en ik kan dus wel mijn digi tv opnemen maar zij willen dus hun oude hd recorder gebruiken en geen nieuwe aanschaffen waar dan de smartcard in moet.
@Soppie: opnemen met de box is wat anders dan met een hd-recorder; met die laatste kan ik namelijk bijv ook opnames editten en op een cd/dvd branden.

@Schorpioentje: wat misschien wel kan is (ook) een kabelabonnement blijven houden en de hd-recorder daarop aansluiten. Dat kost zo'n 16 euro pm extra?

Ik heb geen Ziggo en (dus?) ook geen smartcard.

En toch weiger ik vooralsnog te geloven dat het echt niet kan werken; als we maar slim genoeg zijn moeten we (of nog beter, anderen, die mij vervolgens tippen ;) toch iets kunnen verzinnen?!
@TO

De huidige harddisk recorder van jouw ouders zal nu waarschijnlijk op de onderstaande manier aangesloten zijn.

Kabel uit "de muur" naar de hd recorder. daar vandaan via antenne uit, achterop de recorder, naar de antenne aansluiting op de tv. ( Er kunnen ook nog wat extra kabels, grote scart of kleine s video + rood en witte audio tussen recorder en tv zitten)

Deze situatie veranderd nauwelijks zolang je ouders tevreden zijn met het opnemen van de huidige analoge TV signalen. De enige wijzigingen zijn dat de antenne (coax) kabel niet meer rechtstreeks naar de tv gaat maar via een 'kastje' van Ziggo naar de pc, en via een 2e coax kabel naar de digitale tv ontvanger. Daarvandaan via een geschikte kabel naar een ingang van de tv, en dat is niet de antenne aansluiting.

Digitale tv opnemen in deze situatie kan alleen maar door het signaal van het Ziggo kastje naar bijvoorbeeld s video in van de hd recorder te brengen, en die recorder dan ook op deze ingang zetten. In deze situatie kan de zender waar naar wordt gekeken worden opgenomen.

Dus ja, zo bekeken heeft de consumentenbond wel gelijk.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven