Bezemtopic 9

04-08-2010 16:12 3012 berichten
Alle reacties Link kopieren
En alweer een vers topic voor alle huishoudens die wel een bezem kunnen gebruiken!

Haal hier je inspiratie, de schouderkloppen en de schoppen!

En gezellig beppen is verplicht!

8ste bezem
Tuurlijk,5 kg tomaten,1,5 kg snijbonen,2kg appels,4 komkommers,2 kroppen sla en 2 courgettes voor 10 euro.

Ik ga eens zoeken waar er hier een c1000 is.
Wat is zuurvlees? Dat klinkt vies zuur!

De oudste van Happy heeft een moestuin, wij krijgen heel regelmatig van allerlei groenten van eigen bodem en het is smakelijker dan uit de winkel.

Ik was met Ixsje naar de Ikea, heen was geen probleem. Maar op de terug weg heeft hij gegild in de auto, dikke tranen en zo erg huilen dat hij over moest geven (slijm). Hij wilde bij oma zitten, maar ja....dat gaat niet he? Hij was niet de enige die huilde trouwens, ik hield het ook niet droog. Zó blij dat ik thuis was! Hij heeft even heel erg lekker tegen mij aan gelegen en ligt nu lekker te slapen.

Mooie avatar Goldie! Staat je goed
Ik wacht nog op een recept Yonna

Arme lxsje,ze zijn nog zo klein en toch alweer zo groot.Fijn dat jullie weer getroost zijn

Ik ga zo de logee's terugbrengen,daarna een eter en vanavond praten..kijk er echt naar uit.
Da's geen geld Coe!

Jammer genoeg heb zo'n boer in mijn buurt nog niet gevonden (of een kennis met een moestuin)

Ha ha, Yonna, zuurvlees is ook zurig (door de azijn) maar je zou het toch eens moeten proberen.

Onze toenmalige schoonzoon heeft het hier een keer gemaakt en ik vond het echt wel lekker. . Hij sprak het trouwens uit als 'zuurvleis'

Jullie hebben elkaar later een beetje kunnen troosten zeker he?

Boeken zijn zover klaar.

Snel he? Ach het waren er deze keer maar 8 of zo.

En wat wil je, na 6 jaar wordt je er echt wel bedreven in.

Volgend jaar ben ik trouwens voor twee personen de l*l want dan gaat Troela naar de brugklas.

Ik roep nu alvast even: Hellup!!!
Twee keer eruit vannacht. Dat voelt tegenwoordig als uitslapen, dus ik ben blij.

En hij lijkt eindelijk een beetje op te knappen, al blijft hij vreselijk koude handjes en voetjes houden.

Gelf en Coe, wat fijn dat jullie allebei iemand hebben om even mee te praten

Mamz, november das toch zo! De tijd gaat zo vreselijk snel!

Arme Yonna, met een brullend Ixsje! Dan duurt zon ritje lang!
Ach, Xje en Yonna toch.

Goldie, als jij volgend jaar nog twee pakketten boeken moet kaften heb je je jongedame wel heel goed opgevoed zeg! Ik moet zeggen dat mijn boeken op de uni (en de mappen met gekopieerde boeken) gewoon in de tas gingen.

MissM, ik hoop dat Mmetje morgen weer echt fit is. Koude handjes is by the way toch normaal?
Hier mijn recept van Zoervleisj (zuur vlees)'t Is Limburgs hé.

1 grote runderlap (Eigenlijk is het paardenvlees maar dat hoef ik niet). 4 dikke uien in ringen - 8 laurierblaadjes - 6 kruidnagels (vergeet niet te tellen als je ze eruit haalt 1/4 l azijn - 4 fijngemaakte plakken ontbijtkoek - 4 eetlepels appelstroop - 2 eetlepel suiker - bindmiddel - peper - zout - 150 gr boter en water.

Wrijf de runderlap in met peper en zout en braad het licht aan in de boter. Zet het vuur laag. Voeg de uien toe en laat deze even mee sudderen, dan de azijn, het water tot het vlees onder staat, de kruidnagelen en laurierblad erbij doen. Even laten sudderen en dan de ontbijtkoek en de appelstroop erbij. Laat het 3 uur sudderen en voeg af en toe wat water en/of azijn toe. (Hoe zuur wil je het hebben). Draai het vlees af en toe.

Na 3 uur valt het vlees uit elkaar, verwijder het laurierblad en de kruidnagels en dan binden met bindmiddel. (Maizena geeft geen klontjes). Eet smakelijk.
zoebie wijzigde dit bericht op 01-09-2010 22:47
Reden: Vergeten de kruidnagelen en het laurierblad eruit te halen.
% gewijzigd
Welterusten en morgen gezond weer op

ps. Hier alles oke, alleen veel aanloop deze week dus weinig typtijd!
Slaap lekker!

Erik is de Mol en HPL de Lul.
Mogguh!

Mamz, M is nogal warmbloedig van zichzelf, voor hem zijn koude handjes (bij deze temperaturen) eigenlijk niet normaal.

Maar langzaam maar zeker gaat het beter!

Vandaag flink bezemen:

- bed verschonen

- stofzuigen

- Albert ontvangen

- veeeeeeel wassen, drogen, opruimen

- boodschappen
Moggû,

Fijn dat het langzaam aan weer beter met Mmetje gaat.

Wij hebben ook net ons bed afgehaald, zit nu in de machine en vanavond doe ik het er weer op.

E nu ga ik werken.

Adios!
Goedemorgen!

Vandaag wordt een rustdagje voor me. De hulp komt en ik had gehoopt dat mijn album bestellingen binnen zouden zijn zodat ik kon gaan plakken. Maar helaas! Storing in het sorteercentrum.....

Morgen trouwens een héle leuke reportage

Ik ga waterdruppels vangen!

Geniet!
Mogguh

Ben mezelf aan het verzamelen om naar het strand te gaan. Wat een idee. Of we er komen weet ik niet, maar in de trein gaan we wel
Oh, leuk, het strand!

Ik ben jaloers!
Veel plezier Mamz

Skippy heeft momenteel ook steeds koude handjes MissM. Misschien iets in het weer?

Nikki, vertel me, hoe krijg je je bed in de wasmachine?

Jammer Yonna, dat ze er nog niet waren die albums. Dan maar met een mooi boek in de zon?

Hier ligt Skippy (met een kruikje in de rug, heerlijk verwennen) alweer te slapen. Ik moet eigenlijk evne douchen maar zit zo lekker samen met Zoonlief op de bank.

Heb helemaal geen zin om dingen te doen vandaag maar moet toch maar....

- vaatwasser uit- en inruimen

- was ophangen

- nieuwe was in de machine

- vegen

- wvttk en op die tafel ligt....

- kraambezoek

oh en vanavond naar een opening van een tentoonstelling over de kraamperiode. Ga ik lekker samen met Skippy naartoe. Ik mag nl weer autorijden
goedemorgen dames en meneer

Mamz, geniet vandaag met de jongens. Hoop dat jullie lekker kunnen uitwaaien

Yonna, geniet van je onverwachte dagje niets doen

Zoebie, nu niets meer posten hoor over zuurvlees. Dan wil ik ook

MissM, denk je ook een beetje aan jezelf.

Zo ik ga even een uurtje of twee werken (moeilijk gesprek naar alle waarschijnlijkheid) maar erna mag naar de boekenbeurs. Heb er nu al zin in
Je moet soms vallen om weer leren op te staan
Hey lieffies,

Ik vergeet jullie zeer zeker niet maar heb een nogal druk en hectisch weekje. Druk op werk, veel weg of anders mensen over de vloer dus schrijven komt er niet zo van

Volgende week hopelijk beter!!

Een dikke voor julie allemaal.

Fijne dag!
Eigenlijk baal ik er heel erg van dat de bestelling nog niet binnen is! Er komt een hele drukke periode aan en ik had gehoopt alles klaar te hebben voor die tijd.

Een tentoonstelling over de kraamperiode? Hoe moet ik me dat voorstellen?

Gelfje

In Hiertown is geen zon te bekennen in de rest van het land wel?

Strand, Mamz? Bbrr...als ik dus hier naar buiten kijk.

Its, succes met het moeilijke gesprek! Ik duim!

Zoeb, ik ga Happy vragen dat recept eens te maken. Ben wel benieuwd eigenlijk!
Hier is het bewolkt iig.

Hulp is deze week niet geweest dus en de jongste is jarig van het weekend dus ik moet vandaag het een en ander gaan doen.

Met name: de mounteverwash wegwerken en strijken en een stuk of 3 wassen draaien, mijn bed verschonen

en

stofzuigen

dweilen

Dan morgen alles echt even goed afnemen en stoffen en overal stofzuigen en dweilen en de tuin in orde maken, op hoop van zege, dat de verjaardag buiten plaats vind.
't Is lekker hoor dat zuurvlees.

Ik heb al gedoucht en nu moet ik stofzuigen, alleen blijf ik weer eens op het forum plakken.

Lekker de zee Mamz ik ben jaloers.
Moggu!

Zoeb,bedankt voor het recept,ga het van het weekend maken.

MissM,fijn dat Mmetje opknapt.Hopelijk kan jij nu wat bijslapen.

Fussie,fijn is dat he dat je dan weer mag autorijden.Maakt je een stuk mobieler.

Yonna,balen van de boeken.

Mamz,veel plezier aan het strand.

Gelfje,een dikke terug.

Hier schijnt het zonnetje,praten gister was erg fijn.Al is de kwestie nog niet opgelost,ik moet dichter bij mezelf blijven en niet steeds toegeven om de lieve vrede te bewaren.

Visite voor de deur,laters..
Moggû,

Ik prop alles in de machine Fuss.

Hier is het zonnig, maar wij zitten vlakbij de kust.

Veel plezier Mamz!
Albert is geweest en het spul is opgeruimd

Bed is verschoond

Tweede lading was draait

Twee ladingen was weggevouwen

Nu verplicht stil zitten op de bank want poes p heeft aandacht nodig en ligt op schoot te knorren

Straks meer was, de vaatwasser en boodschappen.
Ik wilde ook albert laten komen maar ik vind ht zo duur... Zeker als albert op 600 mtr van ons huis zit.
Wie is Albert???

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven