Hulp op afstand.

04-09-2010 14:29 21 berichten
Alle reacties Link kopieren
Even een vraagje over " hulp op afstand" op de pc/laptop. Of moet ik zeggen HELP!

Het lijkt zo eenvoudig maar een week geleden met iemand geprobeerd en toen lukte het niet.

Heeft iemand tips? Moet je je firewalls uitschakelen? Moet je allebei dezelfde versie van Windows hebben? Uhm, nou of tips waar het evt. aan kon liggen dat het niet lukte?

Wel wat weinig info zo he? Ik heb zelf Windows 7. Vrij nieuwe laptop. Ja wat voor info is er nog meer van belang waarom het evt. mislukte?

Als iemand er ervaring mee heeft, hoor ik het graag.

Alvast bedankt.
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
Ik snap helemaal niets van je OP,wat is nu je vraag eigenlijk,en waar wil je hulp bij?
Als je " hulp op afstand" doet met iemand (pc) dan kregen we foutmeldingen, of iig kwam die ander niet in mijn laptop.
Op de website van microsoft staat wat info over het hoe en wat. Wie weet heb je daar wat aan:

Deze link : http://windows.microsoft. ... requently-asked-questions
Heeft o.a. met firewalls te maken ja.
quote:Lollelita schreef op 04 september 2010 @ 14:47:

Op de website van microsoft staat wat info over het hoe en wat. Wie weet heb je daar wat aan:

Deze link : http://windows.microsoft. ... requently-asked-questionsDank je, ik ga even lezen.
quote:Francisca_ schreef op 04 september 2010 @ 14:48:

Heeft o.a. met firewalls te maken ja.We zouden het volgende week nog een keer proberen dus dan zet ik de firewall en alles wel even offline.
Probeer http://www.teamviewer.com
Probeer het inderdaad met Teamviewer, werkt erg goed.
quote:nadah schreef op 04 september 2010 @ 15:00:

Probeer http://www.teamviewer.comOh ziet er ook goed uit. Goed alternatief als het andere niet blijft werken. Ik vind het voor een ander vervelend om extra software te installeren maar ik heb de link opgeslagen. Bedankt.
Oh zie ik het goed dat het een duur betaald programma is?
Hier staat een gratis progje MV. Het is supersimpel en volgens mij heb je niet hetzelfde besturingssysteem nodig.

CrossLoop
Thanks Jas. Nou dan zou het zo toch goed moeten komen he?
quote:mylenevalerie schreef op 04 september 2010 @ 16:24:

Thanks Jas. Nou dan zou het zo toch goed moeten komen he?Kind kan de was doen MV. Ik heb dit eens met mijn zus gebruikt, die weet nog net hoe je een pc aan en uit moet zetten. Werkte toen prima!
MV: voor particulier gebruik is teamviewer gratis!! Mijn vriend gebruikt het zakelijk, en alleen dán moet er betaald worden. Jij kunt het dus gratis gebruiken.
Oh Nadah, dan heb ik verkeerd gekeken, ik zat te zoeken of het gratis was en ik zag alleen maar die prijzen.
hulp op afstand werkt achter routers meestal alleen als die routers UPnP ondersteunen.

Mijn ervaring is dat het soms opeens werkt, maar als ik het echt ondig heb, werkt het bijna nooit.

Teamviewer is inderdaad een goed alternatief en dat werkt voorzover ik weet stukken beter op dit punt.
Ik heb ook erg goede ervaringen met teamviewer.
Even een update:

Forummer Xander en ik hebben het vandaag via teamviewer " hulp op afstand" gerealiseerd , wilde zeggen gedaan maar dat klinkt zo raar.

Het ging direct goed. Vorige week hebben we een halve avond lopen kloten en kregen via Windows " hulp op afstand" niet in stand.

Nu ala minuut, snelle verbinding, en het was appeltje eitje, Xander had het zo in een paar minuten geregeld.

Dus allereerst een dikke uiteraard voor Xander.

Maar ook een groot bedankje voor al jullie tips. We/ik heb er veel aan gehad. Ik laat het teamviewer ook op mijn pc staan. En zal de link van dit topic nog opslaan want er staan veel goede tips in.

Voor iedereen een .

Bedankt!
Teamviewer (en Xander) = geweldig.......

Blij dat het zo goed gegaan is!
Graag gedaan MV!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven