Welke down- en uploadsnelheid heb jij?

woensdag 18 augustus 2010 om 14:44
quote:Xander68 schreef op 18 augustus 2010 @ 14:24:
Kevin, is je uploadsnelheid hoger dan je down? Of was je tijdens de test zwaar aan het (illegaal) downloaden?
Mijn uploadsnelheid is de laatste maanden al hoger dan mijn downloadsnelheid en ik was niet(s) aan het downloaden. Als ik toevallig eens met bijv. p2p bezig ben kan ik me zoiets voorstellen, maar nu dus eigenlijk ook niet zo. En toch is het zo. Ik schijn ook nog niet te krijgen met wat ik zou moeten krijgen. Heb van het voorjaar al paar keer monteurs over de vloer gehad die de aansluiting bij mij in de meterkast verbeterd (zouden) hebben.
Dit nadat mijn provider danwel VolkerStevinTelecom mijn aansluiting doorgemeten had zonder dat ik er contact mee opgenomen had. Zij schijnen dus met enige regelmaat de aansluitingen te checken, iets wat UPC volgens mij nooit deed.
De laatste monteur die langs is geweest vertelde mij dat er switches in de centrale kast bij het flat/appartementencomplex waar ik woon vervangen zouden worden voor betere en dat ik daardoor ook een hogere downloadsnelheid zou krijgen.
Maar aangezien dat volgens mij ook nog niet gebeurd is ga ik eens informeren bij mijn provider, die zit ook bij mij in de stad en hebben een servicepunt/winkel die do/vrij/za geopend is.
In ieder geval kan ik wel supersonisch snel een bijdrage hier uploaden.
Kevin, is je uploadsnelheid hoger dan je down? Of was je tijdens de test zwaar aan het (illegaal) downloaden?
Mijn uploadsnelheid is de laatste maanden al hoger dan mijn downloadsnelheid en ik was niet(s) aan het downloaden. Als ik toevallig eens met bijv. p2p bezig ben kan ik me zoiets voorstellen, maar nu dus eigenlijk ook niet zo. En toch is het zo. Ik schijn ook nog niet te krijgen met wat ik zou moeten krijgen. Heb van het voorjaar al paar keer monteurs over de vloer gehad die de aansluiting bij mij in de meterkast verbeterd (zouden) hebben.
Dit nadat mijn provider danwel VolkerStevinTelecom mijn aansluiting doorgemeten had zonder dat ik er contact mee opgenomen had. Zij schijnen dus met enige regelmaat de aansluitingen te checken, iets wat UPC volgens mij nooit deed.
De laatste monteur die langs is geweest vertelde mij dat er switches in de centrale kast bij het flat/appartementencomplex waar ik woon vervangen zouden worden voor betere en dat ik daardoor ook een hogere downloadsnelheid zou krijgen.
Maar aangezien dat volgens mij ook nog niet gebeurd is ga ik eens informeren bij mijn provider, die zit ook bij mij in de stad en hebben een servicepunt/winkel die do/vrij/za geopend is.
In ieder geval kan ik wel supersonisch snel een bijdrage hier uploaden.

woensdag 18 augustus 2010 om 15:00
Duidelijk! Hier in mijn woonplaats is het dieptriest gesteld met de kwaliteit van het koper in de telecomleidingen, en daarbij...de centrale staat ruim 3 kilometer van mijn huis. Resulteert in een down van 8, en een up van amper 1. Heb hier gewoon nog een ouderwetsch lijntje via de telefoonbekabeling. UPC is momenteelk druk bezig glasvezel in de grond te pompen, wat in de herfst opgeleverd gaat worden Jammer dat ik over UPC altijd van die slechte verhalen hoor. Nu alleen van UPC kabeltv...geen klachten..

woensdag 18 augustus 2010 om 15:16
Ik denk dat het het belangrijkste is/zal worden wat de kwaliteit is van jouw aansluiting, de leiding die loopt vanaf de UPC hoofdleiding tot aan jouw aansluitdoos.
UPC belt zo af en toe op of ik niet terug wil, vaak in het kader van een of andere actie. Ik vraag dan altijd aan die callcentermedewerker of hij/zij dan ook zou teruggaan van een Ferrari naar een Suzuki tegen dezelfde kosten en of ik dan ook een half jaartje gratis krijg. Bij een negatief antwoord vraag ik dan altijd waarom ik dan nog gebeld wordt en verwijs ik door naar een dokter. (steekje los)
UPC belt zo af en toe op of ik niet terug wil, vaak in het kader van een of andere actie. Ik vraag dan altijd aan die callcentermedewerker of hij/zij dan ook zou teruggaan van een Ferrari naar een Suzuki tegen dezelfde kosten en of ik dan ook een half jaartje gratis krijg. Bij een negatief antwoord vraag ik dan altijd waarom ik dan nog gebeld wordt en verwijs ik door naar een dokter. (steekje los)

donderdag 19 augustus 2010 om 19:11
quote:kevin8 schreef op 18 augustus 2010 @ 15:16:
Ik denk dat het het belangrijkste is/zal worden wat de kwaliteit is van jouw aansluiting, de leiding die loopt vanaf de UPC hoofdleiding tot aan jouw aansluitdoos.
Eigenwijze studentjes daar op de klantenservice van Joe-Pie-Sie
Eigenwijze studentjes daar op de klantenservice van Joe-Pie-Sie

vrijdag 20 augustus 2010 om 21:58
Wie heeft hier trouwens een beetje verstand van? Ik haal dus maar 12 Mb/s download op mijn laptop via wifi, terwijl ik een 30 abo heb. Volgens upc ligt dat natuurlijk aan mij. Maar ik weet niet waaraan dan. Ik heb geen N-router maar dat mag het probleem toch niet zijn? Mijn netwerkkaart misschien? (Athos AR5007EG) Daar lees ik wel wat probleempjes mee, maar die zouden met een nwe driver opgelost moeten zijn en die heb ik al.
En als het de netwerkadapter wél is, kun je dat dan makkelijk veranderen?
Ik snap er gewoon te weinig van ;(
En als het de netwerkadapter wél is, kun je dat dan makkelijk veranderen?
Ik snap er gewoon te weinig van ;(
.

dinsdag 7 september 2010 om 13:00
Heb de laptop net voor de grap eens aan de kabel gelegd. En wat denk je: 28 Mbps download (ipv 12 via wifi). Ik betaal dus extra voor snelheid en zit dat vervolgens zelf te knijpen met mijn router. Beetje dom. Andere router kopen dus. Maar eerst eens uitzoeken of mijn laptop wel een N-router ondersteunt. Anders wordt het wel een dure grap...
.

dinsdag 7 september 2010 om 14:19
quote:kevin8 schreef op 07 september 2010 @ 13:19:
@Alex, is dat met zo'n tot 20mb abo? Geeft een idee wat voor snelheid je daadwerkelijk krijgt wanneer ze in advertenties/reclames de nadruk leggen op de 20mb.
Ja 20 Mb abonnement. Keep in mind dat de advertenties zeggen: TOT 20 Mb.
8 Mb is overigens helemaal niet slecht gezien afstand tot centrale.
@Alex, is dat met zo'n tot 20mb abo? Geeft een idee wat voor snelheid je daadwerkelijk krijgt wanneer ze in advertenties/reclames de nadruk leggen op de 20mb.
dinsdag 7 september 2010 om 14:19
quote:kevin8 schreef op 07 september 2010 @ 13:19: