vibrator schoonmaken

17-11-2007 21:56 38 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een tijdje geleden als geintje een vibrator gekregen. Een jelly paarse, niets bijzonders, maar ik wist dus niet dat je hem voor gebruik moest schoonmaken. Na gebruik heb ik hem met water afgespoeld en met een handdoek afgedroogd. Kan het kwaad dat ik hem niet voor gebruik heb schoongemaakt? En ik las ergens dat je hem niet direct op je clitoris mag gebruiken..
ik maak hem altijd schoon met Lactacyd....

enneh, niet rechtstreeks op je clitoris gebruiken??

ik heb er nog nooit hinder van ondervonden....
Wat heb jij voor vibo gekregen?? Een boormachine? Tuurlijk mag je zo'n ding wel op je clitoris gebruiken..!
Of het kwaad kan merk je vanzelf. Geen last van jeuk en extra afscheiding? dan zal het wel loslopen.
Komt 'ie van de rommelmarkt?
@Quattro: jah idd. voor gebruik schoonmaken??

Het hangt er sterk vanaf watvoor gebruik er plaatshad voor 'ie gegeven is...

Maar idd. wassen met zeep, daarna lactacyd o.i.d geen water op/in de buurt van de batterijen natuurlijk; tenzij waterdicht.. & anders even laten drogen..(niet op/tegen verwarming of in de droger & zonder batterijen)
Hij zat gewoon in de verpakking toen ik hem kreeg. Ik heb er zelf helemaal geen verstand van dus dacht ik laat ik het hier maar even vragen. Het beste is dus gewoon een goed schoonmaakmiddel? ik heb nergens last van, maar zoals ik al zei ik ben nieuweling:)

Er stond ergens op internet op een speciale site dat je sommige vibrators niet direct op de clitoris mag gebruiken, maar dat zal dan wel verschillen per ding
Nee, zeker geen 'goed schoonmiddel'. Ik neem aan dat je daar bijv. Allesreiniger mee bedoeld, dat is absoluut schadelijk voor je vibo en dus ook voor jou.

Gewoon afspoelen met water en een beetje milde afwasmiddel is voldoende. Batterijen er dan uit halen! (sowieso die eruit halen na gebruik ivm lekken)...

Enjoy
Hier heb ik nog eens wat aan.

Ik heb ook een vieb,vermomd als rouge-kwast. En de keren dat ik het gebruikt heb vraag ik me altijd af hoe ik het moet schoonmaken.

Ik haal de batterijen er wel uit, maar het gedeelte dat aan schoonmaken toe is, is juist het gedeelte waar de batterijen in zitten. Ik weet niet of het kwaad kan als dat gedeelte nat wordt. Dacht altijd van wel; dus voorzichtig onder de kraan en met een doekje droogwrijven. Iemand nog tips?
Loop met je gezicht in de zon, dan valt de schaduw achter je.
quote:Spinster schreef op 18 november 2007 @ 14:17:

Nee, zeker geen 'goed schoonmiddel'. Ik neem aan dat je daar bijv. Allesreiniger mee bedoeld, dat is absoluut schadelijk voor je vibo en dus ook voor jou.

Gewoon afspoelen met water en een beetje milde afwasmiddel is voldoende. Batterijen er dan uit halen! (sowieso die eruit halen na gebruik ivm lekken)...

Enjoy Allesreiniger zou niet mijn eerste keus zijn:P
Ik heb voor een sexspeeltjes importeur gewerkt, wist je dat je sommige vibo's zelfs gewoon in de vaatwasser kan reinigen?

Alleen bijv. PVC speeltjes met weekmakers erin kunnen een chemische reactie geven met schoonmaakmiddelen, glijmiddel op oliebasis, massageolie (dat soort dingen) . Van deze speeltjes kun je ook beter geen Vibostapel in je nachtkastje maken want ook op elkaar hebben ze een idiote werking.

De speeltjes op siliconenbasis zijn goed, die kunnen tegen een zeepje of wasmiddeltje. Niet lekker voor de doos, maar goed.

Beste is gewoon water en een doekje om ze droog te maken. Probeer altijd de batterijhouder droog te houden of in ieder geval goed droog te maken. Bewaar je speeltjes ook niet in de badkamer o.i.d. dan kunnen de batterijen gaan roesten.

Ik heb eigenlijk nog nooit gehoord van vibrators die niet op de clitoris mogen worden gebruikt. Daar zijn ze o.a. voor bedoeld, de trillingen op je clitoris geven je juist dat lekker gevoel.
Ik zie trouwens dat je een Jelly vibrator hebt gekocht... Vaak bevatten die dus wel Phalaten. Lees gewoon goed de gebruiksaanwijzing en gebruik op Jelly-gevallen al helemaal geen schoonmaakmiddel en bewaar hem donker en droog.
Er zat niet echt een gebruiksaanwijzing bij daarom wist ik ook niet dat hij voor gebruik ook schoongemaakt moest worden. Hij zat in een plastic verpakking en er zat wel een papiertje bij met daarop een plaatje en dat je dus moet oppassen met water en batterijen.. maar voor de rest niets.
Leentjuh: dan hoop ik dat je met mijn post een stukje op weg bent. (ik heb ooit de NL gebruiksaanwijzingen voor deze apparaten geschreven)

Veel plezier in ieder geval!
ja hoor moet nu helemaal goed komen! Ik heb hem dan niet voor het eerste gebruik schoongemaakt maar hij was nieuw in verpakking en ik heb nergens last van. Ik beschouw de site die ik heb gelezen dan maar als zinlose informatie:P iedereen bedankt!
Ik maak hem ook altijd schoon met lactacyd.. en verder wassen onder de kraan.

Als je hem uitwisselt met anderen, doe er dan een condoom omheen, dat is wel zo hygienisch!!
Het klinkt alsof de vibrator niet waterdicht is, maar wat je dan wel kunt doen:

Gebruik een enzymatisch schoonmaakmiddel. Bijvoorbeeld van sorbo heb je die, om bijvoorbeeld eivlekken en vetvlekken schoon te maken. Maar ook in shout of in sommige biotex producten zitten enzymen.

Die enzymen, "eten" als het ware het vuil op. Dus je moet de vibrator met een licht vochtige doek met het enzymatische schoonmaakmiddel insmeren. Een tijdje laten intrekken. Als het niet op de verpakking staat dan minimaal een kwartier. Hierna met een vochtige doek het goed schoonmaken. Doe dat zorgvuldig, want schoonmaakmiddel kan ook irriteren. Gebruik in ieder geval geen alcohol, want dat koekt aan. En probeer het vuil ook niet teveel te laten indrogen.

Op nieuwe vibratoren kunnen lossingsmiddelen zitten. Dus voor een nieuwe vibrator, schoonmaken met een in een sopje gedoopt doekje. Het beste is bijvoorbeeld een schoonmaakmiddel, waar bijvoorbeeld ook citroen in zit. Na het reinigen, weer met een vochtige doek afnemen.

Weekmakers (bijvoorbeeld in combinatie met PVC) horen niet in vibratoren, en eigenlijk ook geen latex. Die kunnen allerlei irritaties (tot en met kanker) op de korte en lange termijn veroorzaken.

En eens met Nastik, siliconen rubber verdient de voorkeur, alhoewel je daar ook verschillende kwaliteiten in hebt.
quote:kreeft1 schreef op 19 november 2007 @ 21:42:

Het klinkt alsof de vibrator niet waterdicht is, maar wat je dan wel kunt doen:

Gebruik een enzymatisch schoonmaakmiddel. Bijvoorbeeld van sorbo heb je die, om bijvoorbeeld eivlekken en vetvlekken schoon te maken. Maar ook in shout of in sommige biotex producten zitten enzymen.

Die enzymen, "eten" als het ware het vuil op. Dus je moet de vibrator met een licht vochtige doek met het enzymatische schoonmaakmiddel insmeren. Een tijdje laten intrekken. Als het niet op de verpakking staat dan minimaal een kwartier. Hierna met een vochtige doek het goed schoonmaken. Doe dat zorgvuldig, want schoonmaakmiddel kan ook irriteren. Gebruik in ieder geval geen alcohol, want dat koekt aan. En probeer het vuil ook niet teveel te laten indrogen.

Op nieuwe vibratoren kunnen lossingsmiddelen zitten. Dus voor een nieuwe vibrator, schoonmaken met een in een sopje gedoopt doekje. Het beste is bijvoorbeeld een schoonmaakmiddel, waar bijvoorbeeld ook citroen in zit. Na het reinigen, weer met een vochtige doek afnemen.

Weekmakers (bijvoorbeeld in combinatie met PVC) horen niet in vibratoren, en eigenlijk ook geen latex. Die kunnen allerlei irritaties (tot en met kanker) op de korte en lange termijn veroorzaken.

En eens met Nastik, siliconen rubber verdient de voorkeur, alhoewel je daar ook verschillende kwaliteiten in hebt.Wat bedoel je met lossingsmiddelen? Ik heb hem niet voor het eerste gebruik schoongemaakt omdat ik dit niet wist. Is dit gevaarlijk dan?
De meeste kunststof produkten worden gemaakt met een mal, of op hoge temperatuur of onder druk. Hierdoor blijven ze aan de mal plakken. Dus zonder lossingsmiddel krijg je ze bijna niet los. Die lossingsmiddelen zijn vaak enigszins giftig of kunnen irritaties veroorzaken.

Dus het was heel goed dat je het voor het eerste gebruik heb schoongemaakt.
Pffff, ben ik blij met mijn glazen dildo.

Die kan gewoon in de afwasmachine.
quote:kreeft1 schreef op 21 november 2007 @ 21:26:

De meeste kunststof produkten worden gemaakt met een mal, of op hoge temperatuur of onder druk. Hierdoor blijven ze aan de mal plakken. Dus zonder lossingsmiddel krijg je ze bijna niet los. Die lossingsmiddelen zijn vaak enigszins giftig of kunnen irritaties veroorzaken.

Dus het was heel goed dat je het voor het eerste gebruik heb schoongemaakt.Ik heb hem dus niet voor het eerste gebruik schoongemaakt. Misschien moet ik ook maar op glas overstappen
Glas bevalt prima, wel even onder een warme kraan houden. Hij trilt alleen niet.

Het geeft me een veel hygiënischer gevoel dan dat zachte synthetische dat volgens een column van Yvonne Kroonenberg misschien op den duur wel écht gaat leven.

Dat gelezen hebbende heb ik meteen alles weggegooid, ik zag ineens de meest gruwelijke levensvormen voor me.
een dildo van glas.... liever niet. ik heb er een van dat zachte jelly materiaal. is echt super fijn en aan te raden. Ik heb er ook een van harrd materiaal, maar dat beviel me niet zo. vond het een beetje te harrd, is toch wel fijn als het wat mee geeft.

ik gebruik altijd een washandje en lactacyd ( of hoe het ook heet ). washandje nat maken, wat van dat lactacyd erop. ff schoonmaken. was handje uitspoelen en zeepresten verwijderen. als je hem op een schone plek neerlegt in een handoek, zodat er geen stof opp komt, is ie direct klaar voor de volgende x.

Beter na de tijd schoonmaken dan dat je super geil bent en dat ding eerst nog schoon moet maken!
Toch wel mooi, hoe iedereen graag haar speeltje schoonhoudt.... Maareh, zou manlief zijn piemel ook met Lactacyd, Ajax of afwasmiddel reinigen na de sex?

Met Weleda Duindoorndouchegel !

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven