Bezemtopic 9
donderdag 9 september 2010 om 12:48
donderdag 9 september 2010 om 13:26
Oke, genoeg gelanterfant.
Aan het werk:
Stofzuigen
Overhemden strijken
Niet snoepen.
Was vouwen
Bed verschonen
Was draaien
Koken. (Wat de **** moeten we nu vanavond weer eens eten????)
Exp.Robinson kijken.
Nikki, hoe gaat het met jou minder/gezonder eten?
Hier gaat het eigenlijk wel goed (kom mooi aan ongeveer 1500 kcal per dag, maar ik val geen gram af!
En dat is errug slecht voor de motivatie....
Zoeb, misschien is dit topic iets voor jou:
Aan het werk:
Stofzuigen
Overhemden strijken
Niet snoepen.
Was vouwen
Bed verschonen
Was draaien
Koken. (Wat de **** moeten we nu vanavond weer eens eten????)
Exp.Robinson kijken.
Nikki, hoe gaat het met jou minder/gezonder eten?
Hier gaat het eigenlijk wel goed (kom mooi aan ongeveer 1500 kcal per dag, maar ik val geen gram af!
En dat is errug slecht voor de motivatie....
Zoeb, misschien is dit topic iets voor jou:
anoniem_7250 wijzigde dit bericht op 09-09-2010 14:29
Reden: wegstrepen
Reden: wegstrepen
% gewijzigd
donderdag 9 september 2010 om 15:14
Wat fijn voor Oudste Gold!Van harte gefeliciteerd!
En Mamz gefeliciteerd met de vis
Gelfje,beterschap!
Er moet een vochtschild in mijn huis geplaatst worden,muur is nog steeds nat en nu lijkt het vanuit de grond te komen.Ze zien,doen maar als ik eindelijk maar eens van die rotschimmel af ben.
Wij gaan zo even de stad in.
En Mamz gefeliciteerd met de vis
Gelfje,beterschap!
Er moet een vochtschild in mijn huis geplaatst worden,muur is nog steeds nat en nu lijkt het vanuit de grond te komen.Ze zien,doen maar als ik eindelijk maar eens van die rotschimmel af ben.
Wij gaan zo even de stad in.
donderdag 9 september 2010 om 16:14
Vanavond eten wij soep met brood.
Ik ben even naar de winkel gereden (op de fiets!) en nu staat er een heerlijk goed gevuld soepje te pruttelen.
Wat een gedoe met dat vocht in je huis Coe.
Het gaat nu toch onderhand toch wel eens tijd worden dat het écht opgelost wordt..
Is het weer een beetje beter gegaan vandaag Gelfje?
Rainzje met jullie ook alles oke?
Ik ben even naar de winkel gereden (op de fiets!) en nu staat er een heerlijk goed gevuld soepje te pruttelen.
Wat een gedoe met dat vocht in je huis Coe.
Het gaat nu toch onderhand toch wel eens tijd worden dat het écht opgelost wordt..
Is het weer een beetje beter gegaan vandaag Gelfje?
Rainzje met jullie ook alles oke?
donderdag 9 september 2010 om 16:53
Muis heeft een vis gevangen (zondag al) en die kwam vandaag van vriendje mee naar huis. Alles bij elkaar wel 7 mm lang en 1,5 mm breed of zo
Nu net mijn tijd zitten verdoen aan een vlieger, die niet opvloog, dankzij Jantje Beton (en bedankt). Kind heeft interesse verloren en zit nu lego te spelen.
Goldie, volhouden hoor (hoewel vreselijk ongezond, dat crashen). Dan vallen die kg's er echt wel vanaf.
Coebergh, hoop dat het een goed werkend vochtschild is.
Nu net mijn tijd zitten verdoen aan een vlieger, die niet opvloog, dankzij Jantje Beton (en bedankt). Kind heeft interesse verloren en zit nu lego te spelen.
Goldie, volhouden hoor (hoewel vreselijk ongezond, dat crashen). Dan vallen die kg's er echt wel vanaf.
Coebergh, hoop dat het een goed werkend vochtschild is.
donderdag 9 september 2010 om 17:14
Hee, wat fijn Goldie! Heerlijk gevoel, je rijbewijs halen!
Maareh, 1500 kcal per dag is dus echt reteongezond hè. Te lang verhaal om mobiel te typen, maar als je echt je spijsvertering om zeep wilt helpen en op termijn alleen maar aankomen, moet je 1500 kcal per dag eten.
Minstens 1800-1900, maar eigenlijk ben je veel beter met gewoon gezond eten.
Overigens val je inderdaad niet af met zo weinig eten; omdat je te weinig binnen krijgt gaat je lichaam juist krampachtig alles vasthouden om maar niet teveel te verbranden.
Gauw weer gewoon gaan doen dus!
Maareh, 1500 kcal per dag is dus echt reteongezond hè. Te lang verhaal om mobiel te typen, maar als je echt je spijsvertering om zeep wilt helpen en op termijn alleen maar aankomen, moet je 1500 kcal per dag eten.
Minstens 1800-1900, maar eigenlijk ben je veel beter met gewoon gezond eten.
Overigens val je inderdaad niet af met zo weinig eten; omdat je te weinig binnen krijgt gaat je lichaam juist krampachtig alles vasthouden om maar niet teveel te verbranden.
Gauw weer gewoon gaan doen dus!
668, the neighbour of the Beast
donderdag 9 september 2010 om 17:23
Helleu,
Goldie hier gaat het ok hoor, qua snoepen. Ik snoep niet, eet best veel brood en mijn avondeten is mager en weeg ik af.
Ik ben nog niet op de schaal gaan staan, want daar maak ik mezelf gek mee.
Balen dat er bij jou niets af is, misschien een boterhammetje extra eten?
Wat een joekel van een vis Mamz!
Beetje opgeknapt Gelfje?
Ik ga eten, ik heb koopavond...
Goldie hier gaat het ok hoor, qua snoepen. Ik snoep niet, eet best veel brood en mijn avondeten is mager en weeg ik af.
Ik ben nog niet op de schaal gaan staan, want daar maak ik mezelf gek mee.
Balen dat er bij jou niets af is, misschien een boterhammetje extra eten?
Wat een joekel van een vis Mamz!
Beetje opgeknapt Gelfje?
Ik ga eten, ik heb koopavond...
Erik is de Mol en HPL de Lul.
donderdag 9 september 2010 om 17:31
Hmm dat is niet wat mijn diëtiste me geleerd heeft Marels .
Grrr... Als ik meer ga eten dan dit dan kom ik aan ,dat heb ik in de vakantie wel gezien...
Ik eet om de twee uur iets, dus mijn kacheltje blijft wel branden.
1500 kcal per dag is toch niet crashen?
Lijstje is klaar
Stofzuigen
Overhemden strijken
Niet snoepen.
Was vouwen
Bed verschonen
Was draaien
Koken.
Exp.Robinson kijken.
Grrr... Als ik meer ga eten dan dit dan kom ik aan ,dat heb ik in de vakantie wel gezien...
Ik eet om de twee uur iets, dus mijn kacheltje blijft wel branden.
1500 kcal per dag is toch niet crashen?
Lijstje is klaar
Stofzuigen
Overhemden strijken
Niet snoepen.
Was vouwen
Bed verschonen
Was draaien
Koken.
Exp.Robinson kijken.
donderdag 9 september 2010 om 17:51
goedemiddag
Goldie gefeliciteerd met oudste. En als de dietiste het zegt zal het wel kloppen denk ik. Die hebben er over het algemeen wel verstand van
Mamz een vis en dan eigenhandig gevangen. Dat is pas een leuk huisdier
Gelfje hoop dat je, je snel helemaal beter gaat voelen
Ik ga zo even eten maken dan op de bank hangen denk ik.
Goldie gefeliciteerd met oudste. En als de dietiste het zegt zal het wel kloppen denk ik. Die hebben er over het algemeen wel verstand van
Mamz een vis en dan eigenhandig gevangen. Dat is pas een leuk huisdier
Gelfje hoop dat je, je snel helemaal beter gaat voelen
Ik ga zo even eten maken dan op de bank hangen denk ik.
Je moet soms vallen om weer leren op te staan
donderdag 9 september 2010 om 18:11
Ik heb trouwens voor de zomervakantie 8 weken eiwitdieet (soort prodimed) gedaan, ben 11 kilo kwijt en ben nu al 2 maanden verder en nog geen ons aangekomen en eet weer zoals voorheen, wat ook niet de bedoeling was eigenlijk maar blijf het kwijt, mijn moeder heeft diabetes en woog ook veel te veel en at elke dag net als jou GL maar 1500 cal en werd alleen maar zwaarder en is na 6 weken al 12 kilo kwijt, die had dit dieet van mij gekregen en kreeg een goedkeuring van de interist, veel suikerpatienten schijnen dit dieet met succes te volgen.
Anyway, dieten is nooit goed, had het ook nooit gedaan, maar met gewoon netjes gezond eten ging er niks af al een half jaar niet.
Ik heb nog een hele lading staan, ben van plan het nog eens 10 weken te doen en dan echt zoals het hoort met afbouwen and all, dat had ik niet gedaan (shame on me)
Maar ik heb er dus veel baat bij gehad, nu netjes maat 42/44 ipv 46/48, nu ooit nog eens die andere 10 kilo.
Anyway, dieten is nooit goed, had het ook nooit gedaan, maar met gewoon netjes gezond eten ging er niks af al een half jaar niet.
Ik heb nog een hele lading staan, ben van plan het nog eens 10 weken te doen en dan echt zoals het hoort met afbouwen and all, dat had ik niet gedaan (shame on me)
Maar ik heb er dus veel baat bij gehad, nu netjes maat 42/44 ipv 46/48, nu ooit nog eens die andere 10 kilo.
donderdag 9 september 2010 om 19:26
Dus, nu online vanaf de laptop, dus de rest van de uitleg.
Over dat diëtistes het wel zullen weten; in mijn ervaring spreken diëtisten elkaar voortdurend tegen. Omdat eigenlijk alles en iedereen in afvalland elkaar tegenspreekt.
Ik ga zelf maar uit van wat een docent van mij ons geleerd heeft (een inspanningsfysioloog/fysiotherapeut/voedingsdeskundige, allemaal tegelijk ja );
- van te weinig caloriëen (zegge minder dan 1800) gaat je lichaam in de spaarstand. Ineens krijgt je lichaam minder calorieën binnen dan het gewend is, en dan het nodig heeft, en dat kun je gewoon niet hebben. Doe je dat toch, dan gaat je lichaam elk minste dingetje vet of andere brandstof die er binnenkomt opslaan, en val je dus inderdaad met die 1500 kcal per dag of minder geen gram af. Omdat je lijf in de paniekstand schiet. Je lijf houdt dan krampachtig vast aan al het vet dat je hebt, omdat het zich realiseert dat er niet genoeg binnenkomt om van te leven, zeg maar.
Wil je dus blijvend afvallen, zul je aan calorieënaantal ergens moeten gaan zitten tussen wat je nodig hebt en de paniekstand. En dat ligt dus, voor zover ik weet, rond de 1800 calorieën.
Dit verhaaltje is dus de reden dat je van rare diëten gaat jojo-en. Lijf in paniekstand, en moet je je eens voorstellen dat je dan wél weer normaal gaat eten. Dan heeft je lijf zoiets van; jaaaa, eindelijk brandstof! En dan gaat het dubbel zo hard alles opslaan. En kom je dus weer aan.
Dát is dus de reden dat je eigenlijk alleen blijvend afvalt door je eetpatroon blijvend aan te passen. Gezond eten (volkorenbrood, -ga alsjeblieft niet bezuinigen op boterhammen- en gewoon normaal gezond avondeten dus) met heus af en toe wel eens wat lekkers en vooral; genoeg bewegen.
Da's niet de leukste en snelste manier (voor de snelste; neem een lintworm), maar wel de meest blijvende en gezondste manier.
Over dat diëtistes het wel zullen weten; in mijn ervaring spreken diëtisten elkaar voortdurend tegen. Omdat eigenlijk alles en iedereen in afvalland elkaar tegenspreekt.
Ik ga zelf maar uit van wat een docent van mij ons geleerd heeft (een inspanningsfysioloog/fysiotherapeut/voedingsdeskundige, allemaal tegelijk ja );
- van te weinig caloriëen (zegge minder dan 1800) gaat je lichaam in de spaarstand. Ineens krijgt je lichaam minder calorieën binnen dan het gewend is, en dan het nodig heeft, en dat kun je gewoon niet hebben. Doe je dat toch, dan gaat je lichaam elk minste dingetje vet of andere brandstof die er binnenkomt opslaan, en val je dus inderdaad met die 1500 kcal per dag of minder geen gram af. Omdat je lijf in de paniekstand schiet. Je lijf houdt dan krampachtig vast aan al het vet dat je hebt, omdat het zich realiseert dat er niet genoeg binnenkomt om van te leven, zeg maar.
Wil je dus blijvend afvallen, zul je aan calorieënaantal ergens moeten gaan zitten tussen wat je nodig hebt en de paniekstand. En dat ligt dus, voor zover ik weet, rond de 1800 calorieën.
Dit verhaaltje is dus de reden dat je van rare diëten gaat jojo-en. Lijf in paniekstand, en moet je je eens voorstellen dat je dan wél weer normaal gaat eten. Dan heeft je lijf zoiets van; jaaaa, eindelijk brandstof! En dan gaat het dubbel zo hard alles opslaan. En kom je dus weer aan.
Dát is dus de reden dat je eigenlijk alleen blijvend afvalt door je eetpatroon blijvend aan te passen. Gezond eten (volkorenbrood, -ga alsjeblieft niet bezuinigen op boterhammen- en gewoon normaal gezond avondeten dus) met heus af en toe wel eens wat lekkers en vooral; genoeg bewegen.
Da's niet de leukste en snelste manier (voor de snelste; neem een lintworm), maar wel de meest blijvende en gezondste manier.
donderdag 9 september 2010 om 20:24
donderdag 9 september 2010 om 20:35
Als jij wilt afvallen zou ik geen calorieëntellen adviseren.
Ik zou zeggen; gewoon gezond eten.
Twee broodmaaltijden per dag (volkorenbrood), en dan niet één boterham. Gewoon wat letten op wat je op je brood eet. Dus geen gerookte zalm met mayonaise, maar gewoon normaal beleg. En niet elke dag twaalf boterhammen met kaas, maar een beetje kaas moet ook kunnen.
Dan een beetje op je avondeten letten, dus geen hele dagen lasagne en dingen met sausjes, maar gezond en mager.
En het belangrijkste; tussendoortjes. Gewoon gezonde tussendoortjes. Waarbij een boterham ook gewoon een normaal gezond tussendoortje is, en je echt niet naar van die supersonische lightproducten moet grijpen. Schijt trouwens dat je daar alleen maar dik van wordt, vanwege alle rotzooi die er verder in zit.
Dus geen speciale zogenaamdgezonde mueslireeptoestanden, maar normale, natuurlijke producten. Een boterham of een appel, dat soort spul.
En natuurlijk genoeg bewegen. Niet de makkelijkste weg, maar uiteindelijk wel de meest efficiënte.
Ik zou zeggen; gewoon gezond eten.
Twee broodmaaltijden per dag (volkorenbrood), en dan niet één boterham. Gewoon wat letten op wat je op je brood eet. Dus geen gerookte zalm met mayonaise, maar gewoon normaal beleg. En niet elke dag twaalf boterhammen met kaas, maar een beetje kaas moet ook kunnen.
Dan een beetje op je avondeten letten, dus geen hele dagen lasagne en dingen met sausjes, maar gezond en mager.
En het belangrijkste; tussendoortjes. Gewoon gezonde tussendoortjes. Waarbij een boterham ook gewoon een normaal gezond tussendoortje is, en je echt niet naar van die supersonische lightproducten moet grijpen. Schijt trouwens dat je daar alleen maar dik van wordt, vanwege alle rotzooi die er verder in zit.
Dus geen speciale zogenaamdgezonde mueslireeptoestanden, maar normale, natuurlijke producten. Een boterham of een appel, dat soort spul.
En natuurlijk genoeg bewegen. Niet de makkelijkste weg, maar uiteindelijk wel de meest efficiënte.
donderdag 9 september 2010 om 20:56