Help! Excel vraag

09-09-2010 22:18 53 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,

Kan iemand mij helpen a.u.b.? Ik wil graag alle getallen in mijn bestand delen door vier maar als ik er bij een formule in zet en ik trek die door komt overal hetzelfde getal. Tis iets heel simpels, vorige keer is het ook gelukt maar weet echt niet meer hoe ik het heb gedaan! Zit met een deadline.

Hoe doe ik dit?
Tina, hoop dat je bitterballen hebt bij je mosterd
Ja, weet 't, dat krijg je als je te veel door elkaar doet en niet meteen je verhaal afmaakt en verstuurt.
Nee TO, je kopieert de waardes niet.

Moeten we het stap voor stap doen?

In welke cel begint de data die je door vier wil delen? De meest linkerboven cel. Onthoud dat adres (bv A1).

Ga nu naar de plek waar je de uitkomst van je formule wil zien. Tik daarin =A1/4 (als A1 het adres is, anders het juiste adres natuurlijk).

Selecteer nu de cel met de formule erin.

Je ziet rechtsonder een vierkantje.

Trek met dit vierkantje de cellen naar rechts of naar onder, afhankelijk van of de oorspronkelijke getallen naast elkaar of onder elkaar staan.
quote:curlygurly schreef op 09 september 2010 @ 23:13:

Maar de waardes kunnen toch wel in dezelfde cel blijven staan?

Nu zou ik dus alle nieuwe waardes in een andere cel moeten zetten?Klopt, maar daarna kun je ze terugkopieren in de oude cel (let op: gebruik paste special ipv de gewone paste en kies dan voor de waardes en niet de formule!!)
@cg

Je moet de waardes die je had laten staan en voor het delen door 4 maak je dan die nieuwe kolom aan.
En dan wat Ainne zegt
Nog een lekker balletje iemand?
Panta, wij zouden goede collega's zijn volgens mij!
Lijkt me gezellig, Ainne.

Kom ik wel jouw kant op, daar zijn tenminste nog leuke mannen
Nou kweenie hoor, ik heb de mijne uiteindelijk uit Engeland gehaald
Correctie: daar zijn tenminste nog leuke mannen.

Neem ik Tonks ook mee, gezellig!

(Sorry TO, voor deze offtopic)
Nou als ik dat ernaast doe krijg ik geen uitkomst, snap er echt niks meer van maar vind het mooi geweest, moet echt naar bed, ik ga het wel aan iemand vragen die met me mee kan kijken want het gaat om heel veel waardes

Vorige keer had ik het in de cel zelf aangepast, moet verdorie toch niet zo moeilijk zijn alle waardes in een bereik door 4 te delen! grrrrrrrrrr

Wel bedankt voor jullie tips maar ik ben bang dat er iets in mijn Excel niet goed staat maar dat kan ik niet controleren.
Zet je er wel een = teken voor, CG?
Oooeh gezellig, dumpen we Tonks dochter bij de mijnes en gaan wij met z'n drieen Dublin onveilig maken excel-vraagstukken oplossen
Kun je anders zeggen in welke cel je getallen beginnen?

En wat je precies hebt getypt in de cel ernaast?
quote:pantalaimon schreef op 09 september 2010 @ 23:25:

Zet je er wel een = teken voor, CG?

Yep volgens mij ben je dat vergeten curly.

In de cel waar je de uitkomst wil hebben ziet de formule er zo uit:

=A1/4 en dan druk je enter. Met je linkermuisknop het rechterhoekje naar beneden trekken

In een formule zet je nooit de waarde waarmee je iets wilt doen, wel de naam van de cel waarin in die waarde staat. Dus als er in het allereerste vakje linksboven 50,52 staat dan is dat in kolom A (zie boven dat vakje) en in rij 1 (zie links naast dat vakje). De naam van dat vakje (of cel) is dan A1. De waarde in cel A1 is dan 50,52.

Als je dat getal, 50,52 wilt delen door 4 dan krijg je de volgende formule:

=A1/4

Het "is gelijk teken" zet je erin om aan te geven dat je wilt gaan rekenen, zet je dat er niet in dan krijg je de rest als tekst te zien (A1/4).A1 is de verwijzing naar de cel waar de formule de waarde (het getal 50,52) vandaan moet halen.Met / geef je aan dat je dat getal uit cel A1 wilt delen.En de 4 is de waarde waarmee je dat getal uit cel A1 wilt delen.
Ah, nog meer mosterd.

Volgens deze link kan wat TO vraagt wel
Sometimes, I hear my voice, and it's been here, silent all these years (Tori Amos)
En wat in die link staat werkt, ik heb het net uitgeprobeerd:

Zet in een lege cel het getal 4, kies dan Kopieeren, selecteer de cellen die je wilt delen door 4, klik dan met je rechtermuisknop en kies dan voor Plakken Speciaal, vink Delen aan, klik Ok.
Sometimes, I hear my voice, and it's been here, silent all these years (Tori Amos)
Nooit geweten Dana. Nou ja, zo kan het dus misschien ook, TO.

(misschien, omdat ik het nog niet zelf heb geprobeerd )
Oh, jij hebt het wel geprobeerd. Dat zag ik net nog niet.

Dan werkt het zeker, TO!

(Zo weer goed, Dana? )

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven