Oeps, ik ben een Spammer

13-09-2010 17:12 49 berichten
Ik heb, denk ik, laatst per ongeluk een spam-berichtje geopend en vanaf dat moment ben ik dus zelf zo'n irritante spammer geworden die ongevraagd berichtjes over schoenen aan mij onbekende mensen toestuurt.

Deze berichtje komen gelukkig niet altijd aan en dan krijg ik een delivery failure notice, maar ik wil deze berichtjes natuurlijk helemaal niet verzenden.

Wat moet ik doen?
Irritant zeg! (Helaas geen oplossing voor...)
Alle reacties Link kopieren
Foei Iris!
Je wachtwoord veranderen helpt meestal.
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
Mag ik vragen of je alleen een mailtje geopend hebt of ook op de link geklikt hebt? Ik heb nl laatst ook per ongeluk zo'n mailtje geopend maar niet op de link geklikt.
Volg de oorspronkelijke stem van je hart.
Dit geen reactie, maar ik heb laatst ook zoiets ontvangen.

De geadresseerde was iemand anders dan mijn adres (Aan: ) en bij beantwoorden kwam er een adres hotmail tevoorschijn, maar ook dat is een onbekende. Kan het niet aan mijn eigen provider verzenden. Er komt een delivery failure terug. Hoe kan dat.

Verder heb ik dit hotmail gehackt? gevonden over mogelijkheden.
Inderdaad wachtwoord veranderen. Hielp bij mij meteen.
quote:mylenevalerie schreef op 13 september 2010 @ 17:18:

Je wachtwoord veranderen helpt meestal.Dank je, ik heb het gelijk gedaan, maar waarom helpt dat?
quote:jas schreef op 13 september 2010 @ 17:18:

Mag ik vragen of je alleen een mailtje geopend hebt of ook op de link geklikt hebt? Ik heb nl laatst ook per ongeluk zo'n mailtje geopend maar niet op de link geklikt.Als het goed is heb ik alleen het mailtje geopend.
meestal als je zelf zonder dat je het weet spam an het verzenden bent heb je spyware draaien of een virus. Check je pc eens op dat soort dingen..
viruschecker en spyware over je pc halen. Klinkt als een virus namelijk
quote:theo71 schreef op 13 september 2010 @ 17:33:

meestal als je zelf zonder dat je het weet spam aan het verzenden bent heb je spyware draaien of een virus. Check je pc eens op dat soort dingen..Dat wil ik graag doen, maar hoe doe ik dat?
quote:dangeensuus schreef op 13 september 2010 @ 17:36:

viruschecker en spyware over je pc halen. Klinkt als een virus namelijkIk heb al zo'n automatische firewall/virusscanner aanstaan, maar hoe doe ik wat jij beschrijft?
dat kan je dan toch in het rapport zien wat ie om de zoveel tijd maakt? Je kan het ook proberen met avg, die moet je dan eerst downloaden.

Maaarrrr.. hoe doe ik het met een mac? Weet iemand dat?
quote:iris1969 schreef op 13 september 2010 @ 17:22:

[...]

Dank je, ik heb het gelijk gedaan, maar waarom helpt dat?

Ik draai dan eerst een anti-viruschecker en na het veranderen van het wachtwoord kunnen ze niet meer in je adressenbestand. Je hele bestand krijgt standaard dan zo'n spam mailtje. Daarna heb ik er normaal geen last meer van.

Kijk anders eens om hitmanpro te draaien of die een virus kan vinden.
quote:iris1969 schreef op 13 september 2010 @ 17:37:

[...]

Dat wil ik graag doen, maar hoe doe ik dat?Hitmanpro is gratis.
Help, jullie spreken Chinees! Wat is Hitmanpro, hoe start ik een virusscanner, wat is avg?

Wie loodst deze leek door dit probleem heen?
http://www.megadownloads.nl/download/27 ... 20Pro.html
Wat voor schoenen zijn het?

Bij bepaalde merken zou ik de spam wel door de vingers zien.
Ik heb zo'n scanprogramma gedownload (die van MV, bedankt), maar nu heb ik dus schijnbaar 130 fouten in mijn systeem zitten en moet ik een reparatieprogramma gaan kopen (schadeniveau hoog).

Ik ben natuurlijk niet gek, dus is dat een truc of is dat echt de moeite waard?

O ja, moet ik nu weer voor de zekerheid mijn wachtwoord van hotmail veranderen?
Heb ook een keer zo'n scanprogramma laten draaien en kreeg ook heel veel systeemfouten. Niet gedaan, behalve wachtwoord mail veranderd en alles loopt nog steeds prima.

Maar goed, heb er ook niet zoveel verstand van.
Oei, da's wel veel. Gooi er anders nog de AVG (googlebaar) overheen, kijken wat die zegt. Dacht dat die ook dingen herstelde? Of is het al te erg...
Mijn laptop is echt gloednieuw, dus ik kan me haast niet voorstellen dat dit ernstig is, maar ik gooi AVG er ook nog wel even overheen en dan doe ik daarna net als Clary en kijk ik de andere kant op .
Idd, ik heb voor het opsporen die hitmanpro, maar de gratis AVG die het eraf kan halen.

http://free.avg.com/us-en/download-avg-anti-virus-free
Je wilt er geen geld geld aan uitgeven, maar ik heb zelf een keer SPYSWEEPER gekocht op een CD (nu zal het DVD zijn.)

Dat is menu-gestuurd en niet zo moeilijk te volgen.

Het kost in elk geval minder dan professionele hulp inschakelen.

Bij mij was het wel een oplossing.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven