Oeps, ik ben een Spammer

13-09-2010 17:12 49 berichten
Ik heb, denk ik, laatst per ongeluk een spam-berichtje geopend en vanaf dat moment ben ik dus zelf zo'n irritante spammer geworden die ongevraagd berichtjes over schoenen aan mij onbekende mensen toestuurt.

Deze berichtje komen gelukkig niet altijd aan en dan krijg ik een delivery failure notice, maar ik wil deze berichtjes natuurlijk helemaal niet verzenden.

Wat moet ik doen?
Alle reacties Link kopieren
Is ook veel, maar vraag me wel af hoe dat werkt, die fouten in het systeem. Een vriend van mij had een laptop gekocht, nauwelijks iets geïnstalleerd en toen werden er al heel veel fouten gesignaleerd na downloaden van een scanprogramma.

Vraag me net als Iris1969 af of dat dan klopt of een truc is.
O ja, hitman pro heb ik ook gebruikt.

Ik kan me nog herinneren dat als het 2x achter elkaar draaide dat de meldingen een tweede keer anders waren. Dan waren heel veel gevaren als melding verdwenen.

Ik deed het dan als controle om te kijken of de gevaren dan ook werden verwijderd. Je zou het op die manier kunnen checken.

Dat is lang geleden dat ik het heb gebruikt. Maar je kan het met elke scan doen. Kost wel veel tijd.
quote:Clary schreef op 13 september 2010 @ 18:13:

Is ook veel, maar vraag me wel af hoe dat werkt, die fouten in het systeem. Een vriend van mij had een laptop gekocht, nauwelijks iets geïnstalleerd en toen werden er al heel veel fouten gesignaleerd na downloaden van een scanprogramma.

Vraag me net als Iris1969 af of dat dan klopt of een truc is.

Toen ik een nieuwe PC in gebruik nam kreeg ik allemaal meldingen zonder internet gebruikt te hebben. Zover was ik niet eens. Het bleek van de frabrieks-installatie te zijn.

Meldingen over virussen en dergelijke zijn volgens mij wel herkenbaar.
Hitmanpro heeft nu ook een snelle scan. Wat bij mij echt alles eruit haalt is Malware Bytes Antimalware. Echt geweldig.

Je kunt niet alles voorkomen. Ik héb geen eens een adressenbestand, ben heel, heel erg voorzichtig, krijg nauwelijks spam, maar soms wordt mijn e-mailadres toch gebruikt voor spam. Het loopt dan via andere servers, niet eens die van je eigen provider. Is weinig aan of tegen te doen.
Met de Hitmanpro scan had ik 145 fouten, waarbij er gratis 15 werden verwijderd en nu met de AVG scan heb ik meer dan 1600 (!!!) fouten, waarbij er 100 gratis zijn verwijderd.

Ach ik lach hier maar om....

Ik ben wel benieuwd of ik nu nog steeds een spammer ben, na twee keer mijn wachtwoord te hebben gewijzigd..
Ik zou er echt niet zo hard om lachen.

Je had dus helemaal geen beveiliging op je laptop? Geen virusscanner, firewall e.d.? Dan zou ik nu gewoon het gratis programma Avast laten draaien. Goede scanner, dan loop je hopelijk niets meer op.

En echt uitkijken voor wat je downloadt e.d.
Wie zegt dat Melpomene, ik schrijf toch net dat ik een automatische firewall/virusscanner heb? Ik heb inderdaad die van Avast.

En ik download echt nooit wat, dus het zal vast zo'n vaart niet lopen....
quote:iris1969 schreef op 13 september 2010 @ 18:30:

Met de Hitmanpro scan had ik 145 fouten, waarbij er gratis 15 werden verwijderd en nu met de AVG scan heb ik meer dan 1600 (!!!) fouten, waarbij er 100 gratis zijn verwijderd.

Ach ik lach hier maar om....

Ik ben wel benieuwd of ik nu nog steeds een spammer ben, na twee keer mijn wachtwoord te hebben gewijzigd..

Ik heb pas geleden het zelfde gedaan (alleen had ik een of ander trojanpaard). Nu heb ik tijdelijk een gratis avg scanner en die werkt prima hoor

Nergens last meer van.
quote:Melpomene schreef op 13 september 2010 @ 18:36:

Ik zou er echt niet zo hard om lachen.

En echt uitkijken voor wat je downloadt e.d.Ik downloade ook nooit via deze laptop en toch had ik een virus, dus dat hoeft echt niet altijd hoor.
indien hotmail en ook echt bij jouw verzonden berichten: wachtwoord wijzigen en je geheime vraag. dit heb ik in januari gehad. maar ja, had al 7 jaar hetzelfde wachtwoord en in nov 2009 waren van 1000en hotmail gebruikers de wachtwoorden online gepubliceerd.

indien outlook of ander mailprogramma (dus niet webbased): antivurs/antispyware draaien.
quote:Melpomene schreef op 13 september 2010 @ 18:22:

Hitmanpro heeft nu ook een snelle scan. Wat bij mij echt alles eruit haalt is Malware Bytes Antimalware. Echt geweldig.

Je kunt niet alles voorkomen. Ik héb geen eens een adressenbestand, ben heel, heel erg voorzichtig, krijg nauwelijks spam, maar soms wordt mijn e-mailadres toch gebruikt voor spam. Het loopt dan via andere servers, niet eens die van je eigen provider. Is weinig aan of tegen te doen.

bij mij jammer genoeg niet. vriend had vorig weekend op de laptop die heerlijke Security Suite virus binnen gekregen. in de veilige modus was ie schoon verklaard, maar bij herstarten naar normale modus was het weer raak. ook zo'n bootable antivirusprogramma heeft t er niet uit gekregen. ook niet de speciale removal tool. heel jammer...

enige wat geholpen heeft is de pc volledig opnieuw te formatteren en installeren. dus ook mbam is niet altijd afdoende.
Wat? Wachtwoorden van emailadressen online gepubliceerd? Ben ik dan zo naief dat ik ervan uit ga dat dat niet gebeurt??

Is dat ook met gmail zo?
quote:candy15 schreef op 13 september 2010 @ 18:55:

[...]

Ik heb pas geleden het zelfde gedaan (alleen had ik een of ander trojanpaard). Nu heb ik tijdelijk een gratis avg scanner en die werkt prima hoor

Nergens last meer van.

Die heb ik nu dus ook, maar ja ik zit dus nog met 1600 fouten....

Doet die AVGscanner het trouwens automatisch of doe je dat zelfs zo eens in de zoveel tijd?
quote:sas_andrea schreef op 13 september 2010 @ 19:22:

[...]

bij mij jammer genoeg niet. vriend had vorig weekend op de laptop die heerlijke Security Suite virus binnen gekregen. in de veilige modus was ie schoon verklaard, maar bij herstarten naar normale modus was het weer raak. ook zo'n bootable antivirusprogramma heeft t er niet uit gekregen. ook niet de speciale removal tool. heel jammer...

enige wat geholpen heeft is de pc volledig opnieuw te formatteren en installeren. dus ook mbam is niet altijd afdoende.Ik heb eerlijk gezegd geen idee wat hier staat .
ik zou je nog willen wijzen op

Microsoft Security Essentials

(als je dit googled kom je op de juiste Microsoft site)

hieronder een link naar een review:

http://news.softpedia.com ... ee-AVG-Panda-153142.shtml

ben benieuwd hoeveel "hits" je hier mee krijgt.

Gebruik het zelf al erg lang; en naar tevredenheid
quote:iris1969 schreef op 13 september 2010 @ 19:25:

[...]

Die heb ik nu dus ook, maar ja ik zit dus nog met 1600 fouten....

Doet die AVGscanner het trouwens automatisch of doe je dat zelfs zo eens in de zoveel tijd?Alle 2 soms als ik dan toch iets heb gedaan waar ik over twijfel scan ik zelf nog wel eens extra.
Net nog even gekeken,laptop helemaal schoon dus bij mij werkt het wel
Ik heb net op aanraden van RationalCouple de Microsoft Securty Essentials scan gedaan en die vond geen enkele bedreiging, hahaha!

Drie scans, drie uitslagen, ze kunnen me wat!
quote:iris1969 schreef op 13 september 2010 @ 20:16:

Ik heb net op aanraden van RationalCouple de Microsoft Securty Essentials scan gedaan en die vond geen enkele bedreiging, hahaha!

Drie scans, drie uitslagen, ze kunnen me wat!

Er is er geen 1 die 100% waterdicht is. Het blijft een continue strijd. Je moet jezelf m.i. altijd de vraag stellen; waarom is dit product gratis.

Bij Microsoft ligt het erg voor de hand; en ze worden door heel veel gebruikers / ITers gevolgd. Waarmee ik niet wil zeggen dat MS beter is als een ander product.
quote:iris1969 schreef op 13 september 2010 @ 17:23:

[...]

Als het goed is heb ik alleen het mailtje geopend.Oei k*t dan hoop ik niet dat iedereen inmiddels ook spam van mij krijgt.
Volg de oorspronkelijke stem van je hart.
quote:SalineXL schreef op 13 september 2010 @ 19:25:

Wat? Wachtwoorden van emailadressen online gepubliceerd? Ben ik dan zo naief dat ik ervan uit ga dat dat niet gebeurt??

Is dat ook met gmail zo?geen idee of dat met gmail ook was. kan sowieso nooit kwaad eens per zoveel tijd je wachtwoord te veranderen. maar ja, je raakt er zo aan gewend he?
quote:iris1969 schreef op 13 september 2010 @ 18:39:

Wie zegt dat Melpomene, ik schrijf toch net dat ik een automatische firewall/virusscanner heb? Ik heb inderdaad die van Avast.

En ik download echt nooit wat, dus het zal vast zo'n vaart niet lopen....

Die heb ik gemist, sorry. Het kwam me uit de OP voor dat je niets had draaien.

Als ik zelf eens iets 'oploop', laat ik standaard HitmanPro, Avast uitgebreid en Malware Bytes Anti Malware draaien.

Vaak haalt Malware Bytes er dingen uit, die de andere virusscanners over het hoofd zien, ook heel lastige.

Ik download ook heel voorzichtig, doe al mijn werk via internet/e-mail, dus ik kijk goed uit.
quote:candy15 schreef op 13 september 2010 @ 18:56:

[...]

Ik downloade ook nooit via deze laptop en toch had ik een virus, dus dat hoeft echt niet altijd hoor.'t Was meer een algemene waarschuwing, vaak is bezoek aan bepaalde sites al voldoende.
quote:RationalCouple schreef op 13 september 2010 @ 20:40:

[...]

Er is er geen 1 die 100% waterdicht is. Het blijft een continue strijd. Je moet jezelf m.i. altijd de vraag stellen; waarom is dit product gratis.

Bij Microsoft ligt het erg voor de hand; en ze worden door heel veel gebruikers / ITers gevolgd. Waarmee ik niet wil zeggen dat MS beter is als een ander product.Bij testen wordt Avast vaak net zo veilig bevonden als betaalde virusscanners. Ik gooi er af en toe drie achter elkaar overheen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven