Excel vraag nummer zoveel.

17-09-2010 10:30 8 berichten
Alle reacties Link kopieren
Excel is een heel mooi programma maar het doet soms rare dingen... Ben bezig met een soort rooster en daar moet ik schuine streepjes (die op toetsenbord onder ? staat) gebruiken. Als ik die intik krijg ik geen schuine maar een platliggende streep. Wie weet hoe ik dat kan veranderen?
Ik denk dat excel dan denkt dat het een datum is en het meteen naar het standaardformaat voor data converteerd. Ik zie zo een, twee, drie niet hoe je dit kunt oplossen, maar het lijkt me dat dat ergens bij de celeigenschappen moet (rechtermuisknop op de betreffende cel klikken)
celeigenschap op tekst zetten.
Een klein trucje is om een apostrof voor hetgene te zetten dat je als tekst wil. Kun je bijvoorbeeld ook doen als je bv = wil typen, zonder dat het in een formule verandert. Een apostrof ervoor geeft het gewoon weer als tekst.

Deze: '

(oh en de apostrof zelf zie je niet in de cel hoor, die wordt juist niet weergegeven)
Inderdaad celeigenschappen op standaard zetten
onderin bij je taakbalk aan de rechterkant staat een toestenbordje klik daarop en zet het vinkje vast op de UNITED STATES-INTERNATIONAL.

Als hij op DUTCH staat krijg je idd dat plat-liggende streepje.

bij US-int krijg je dat schuine streepje.
Crtl en shift tegelijk indrukken
Bedankt allemaal. Heb celeigenschap op breuken gezet en nu pakt hij de schuine streep. Ctrl en shift had ik ook al geprobeerd maar streep bleef liggend.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven