Dit is toch nep??

18-09-2010 11:35 27 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo!

Ik kreeg van de week deze mail. Ik neem aan dat het nep is? Heb er verder neit zo veel verstand van vandaar dat ik het hier even vraag. Hopelijk weet iemand het antwoord.

Het gaat om dit mailtje:

Door onze nieuwste IP Security-upgrades die wij hebben reden om te geloven dat uw webmail-account is geopend door een derde partij, Omdat de bescherming van de veiligheid van uw webmail account is onze primaire zorg, hebben we een beperkte toegang tot gevoelige functies webmail account. wij begrijpen dat dit kan een bron van overlast zijn, maar begrijp alsjeblieft dat dit een tijdelijke beperking is voor uw bescherming.

Je moet je antwoord op deze e-mail met ons uw de onderstaande

informatie:

E-mail: .. . .. . ... ...... ... .. . ... ...... ... ..

Gebruikersnaam / ID: ... . ... ...... ... ..

Wachtwoord:. ... ...... ... .. ...... ... .. ...

Bevestigen Wachtwoord:. ... ...... ... ..

Vanaf dit punt heb je niet in staat om nieuwe e-mail ontvangen als zij worden teruggestuurd naar de afzender, bieden de bovenstaande informatie om ons te helpen opnieuw instellen van uw webmail onmiddellijk.

Uw webmail-account verloopt binnen twee (2) dagen. Na het lezen van dit bericht, is het het beste om te antwoorden met de gevraagde informatie in Mail Box upgrade.

Hartelijk dank voor uw medewerking.

Help Desk
NIet op reageren lijkt mij
Nooit je wachtwoord en IP geven als je het niet vertrouwd!
Nep. Nooit invullen!

Hoi trouwens
Het is al slecht Nederlands. En dat neem ik sowieso niet serieus. Verwijderen dus. Is overduidelijk nep.
Nep
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Ja dat is nep. Niet op reageren dus
Het gras aan de overkant is niet groen.
NEP!!!!!

Nooit je wachtwoorden etc. via de mail aan iemand sturen.

Fishing ten top...

Edit: Mhm, dikke mosterd... (maar er stond echt nog niets toen ik postte )
Nep
Klinkt beetje als een foute vertaalmachine-tekst.

Kan je hier niet een mailtje e.d. aan wagen naar een bekend emailadres van de gene waar je email van is?

Ik zou sowieso nooit mn wachtwoord mailen naar iemand!
Nep. Dat Nederlands, gruwel.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Ze gaan steeds slinkser te werk...
Niet reageren en er wel melding van maken bij je mailhost.

Trouwens wel grappige teksten die je krijgt he van die vertaalmachine.
quote:La_Vie schreef op 18 september 2010 @ 11:37:

Nep. Nooit invullen!

Hoi trouwens Hey! Ik bedacht me later ineens dat ik mijn motto heb gejat van jouw ex! Best toevallig!
Nepper dan dit wil haast niet.

Er zal nooit om je wachtwoord gevraagd worden om je wachtwoord, mocht een dergelijke mail echt zijn.

Verder is het Nederlands zo abnormaal slecht, dat het niet echt kan zijn.
Ik vertrouwde het idd al niet. Zeker ook door de slechte spelling. En ik zou ook nooit die gegevens zo doorgeven maar ik zit de laatste tijd al veel te klooien met mijn provider. En nu heb ik ook al twee dagen(!) geen mail ontvangen. Uiteindelijk gewoon toeval want ik heb mezelf een testmailtje gestuurd net en er was niks aan de hand.

Maar goed zulke mailtjes blijven irritant!
Wat een amateurs! Als je hier intrapt.... Die spelling muhahaha
quote:maze schreef op 18 september 2010 @ 11:45:

[...]

Hey! Ik bedacht me later ineens dat ik mijn motto heb gejat van jouw ex! Best toevallig!Oh..hmm, ok? Zegt me niets
Sowieso NOOIT maar dan ook NOOIT je wachtwoord geven. Als daar om word gevraagd weet je al genoeg.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
quote:Fame schreef op 18 september 2010 @ 12:17:

Sowieso NOOIT maar dan ook NOOIT je wachtwoord geven. Als daar om word gevraagd weet je al genoeg.Dit geldt ook voor PIN-codes, tan codes e.d. die je bijvoorbeeld nodig hebt voor internetbankieren. Nooit doen!
Ga nooit in op dat soort mailtjes. 't Is allemaal nep en ze gebruiken dan je account om spam te versturen.

Wat Dahlia zegt, nooit en te nimmer wachtwoorden, pin, tin of weet ik wat voor soort codes geven via mail of via de telefoon.

We hebben op de bank alle ellende gezien die dat met zich mee brengt.
typisch geval van nigeriaanse phishing...uit amsterdam zuid oost, dat dan weer wel...
quote:Zamirah schreef op 18 september 2010 @ 11:40:

Ze gaan steeds slinkser te werk...Vind je? Ze gaan steeds dommer te werk.....zelfs een ezel kan zien dat dit nep is....
quote:La_Vie schreef op 18 september 2010 @ 12:10:

[...]

Oh..hmm, ok? Zegt me niets

Ja beetje vaag he!

Ik zat toch weleens te gluren op zijn hyves? En toen zag ik die tekst staan en ik vind hem zo waar dat ik hem hier ook gebruik. En later kwam ik er dus acher wie jij bent enzo. Vond het wel grappig. (kleine wereld enzo)
quote:Xander68 schreef op 18 september 2010 @ 23:03:

[...]

Vind je? Ze gaan steeds dommer te werk.....zelfs een ezel kan zien dat dit nep is....

Haha! Bedankt he want ik twijfelde toch heeeeel even. Maar meer omdat ik dat geklooi ook heb met mijn provider en soms door de bomen het bos niet meer zie en ik dacht: wat nu weer?

Maar goed niet echt slinks maar wel zoooo brutaal!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven