Ik weet precies waar mijn vage kennis uithangt

19-09-2010 12:45 34 berichten
Alle reacties Link kopieren
Want het valt allemaal te lezen op facebook. KennisX just checked-in @ Zara KennisX just checked-in @ Albert Heijn KennisX justed checked-in @ CafeZ enz enz enz

Kennelijk heeft mijn vage kennis een hippe telefoon met iets dat Foursquare heet. En daarmee vertelt hij de hele facebookwereld de hele dag exact waar hij is.

En ik snap er niets van. Waarom doen mensen dat? Ik vind facebook best leuk, maar waarom de godganse dag via een of andere app precies laten weergeven in welke winkel of club je bent?!

Het is wel verdomd handig voor stalkers en of inbrekers.
I only get one shot at life - so I shoot to kill
Zodat iedereen kan zien dat ze echt niet thuis lui op de bank hangen (zoals ik straks), mochten sommigen dat denken.

Ik snap het ook niet. Ze vinden het vooral zelf interessant denk ik. Ik lees over die berichtjes heen.
ja, sommige mensen vinden dat leuk. Kunnen ze met zijn allen de Appie in ofzo. Mijn facebook en hyves toon ik altijd offline, max privacy en ik doe er niet bijzonder veel..... Wel handig vind ik het om iedereen te feliciteren of om tijd gewaarschuwd te worden voor een kaartje. Of te reageren als ze zelf een stausupdate neerzetten.
Zijn vrouw heeft het waarschijnlijk voor hem geinstalleerd op zijn smartphone, zodat ze hem beter in de gaten kan houden. Slim hoor.
quote:Nijntje schreef op 19 september 2010 @ 12:49:

Zijn vrouw heeft het waarschijnlijk voor hem geinstalleerd op zijn smartphone, zodat ze hem beter in de gaten kan houden. Slim hoor.
Volg de oorspronkelijke stem van je hart.
Ik keek trouwens gisteren in mijn telefoon-agenda en daar stond op 20 oktober: Megavagekennis jarig! Toen dacht ik ook: weg ermee, met die facebook verbinding of hoe het ook moge werken.

Moet niet gekker worden zeg!
quote:Nijntje schreef op 19 september 2010 @ 12:49:

Dan heeft die vage kennis wel heel goed verborgen gehouden dat 'ie getrouwd is, weten we alles van hem behalve dat. Nee, hij is vrijgezel. Kan ik zien aan zijn 'relatie-status'.

Why o why dat soort info? Soms post ik ook wel een berichtje dat ik vanavond naar dit en dat concert ga of naar die en die club ga, bijvoorbeeld om mensen te attenderen op iets leuks of om af te spreken. Maar AH?! Kledingwinkels? Waarom zou je facebooken dat je boodschappen staat te doen?
Geachte mevrouw Spijker,

Wij van de inbrekers vereniging zijn dan ook erg in ons nopjes met deze nieuwe apps. Wij hebben in 2009 dan ook een behoorlijke investering gedaan in verschillende innovatie projecten, waarbij wij weer een bescheiden winstje hebben kunnen maken van 20% op de investering zelf, maar een verhoging van een omzet hebben weten te behalen voor onze leden van meer dan 70% en een pakkans vermindering van ca 59%. Nu groeit ons ledenaantal ook explosief, na het behalen van deze resultaten in een geweldig 2009 zijn we nu bezig een Q4 prognose op te stellen voor 2010 en ik denk dat onze leden erg tevreden zullen zijn, met name tijdens de herfstvakantie en uiteraard de December maand. Wij rekenen opnieuw op een explosieve groei van deze positieve resultaten.

Met vriendelijke groet,

Pooky

Persvoorlichter Inbrekers Vereniging

Tel: 0800-maakhetmakkelijk

Email: Communication@IV.org

www.inbrekervereniging.nl
quote:Spijker schreef op 19 september 2010 @ 12:52:

[...]

Dan heeft die vage kennis wel heel goed verborgen gehouden dat 'ie getrouwd is, weten we alles van hem behalve dat. Nee, hij is vrijgezel. Kan ik zien aan zijn 'relatie-status'.

Dat kan je toch ook zelf instellen...
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Maar......waarom heb je een vage kennis op Facebook?
quote:pooky schreef op 19 september 2010 @ 12:55:

Geachte mevrouw Spijker,

Wij van de inbrekers vereniging zijn dan ook erg in ons nopjes met deze nieuwe apps. Wij hebben in 2009 dan ook een behoorlijke investering gedaan in verschillende innovatie projecten, waarbij wij weer een bescheiden winstje hebben kunnen maken van 20% op de investering zelf, maar een verhoging van een omzet hebben weten te behalen voor onze leden van meer dan 70% en een pakkans vermindering van ca 59%. Nu groeit ons ledenaantal ook explosief, na het behalen van deze resultaten in een geweldig 2009 zijn we nu bezig een Q4 prognose op te stellen voor 2010 en ik denk dat onze leden erg tevreden zullen zijn, met name tijdens de herfstvakantie en uiteraard de December maand. Wij rekenen opnieuw op een explosieve groei van deze positieve resultaten.

Met vriendelijke groet,

Pooky

Persvoorlichter Inbrekers Vereniging

Tel: 0800-maakhetmakkelijk

Email: Communication@IV.org

www.inbrekervereniging.nl
Tussen alle boodschappen door komt 'ie waarschijnlijk in dé hippe cafe's/eettenten whatever en iedereen moet natuurlijk weten wat voor boeiend druk-druk-druk leven je hebt!
@Pooky

Ik vind het altijd erg naief overkomen als mensen dat doen. Alsof het voor de buitenwereld bijzonder interessant is om te weten wat jij doet. Pfffff
quote:fleurtje schreef op 19 september 2010 @ 12:57:

Maar......waarom heb je een vage kennis op Facebook?

Iemand die ik ken van stappen noem ik een vage kennis, het is in ieder geval (nog) geen echte vriend.

Facebook vind ik ook ideaal om contact te houden met vage kennissen eigenlijk. Ik gebruik het met name om een beetje te netwerken, afspreken om ergens te gaan stappen, tips doorgestuurd te krijgen over muziek, dat soort dingen. Ik zie facebook als een soort digitale kroeg, en ik een kroeg ouwehoer ik ook met vage kennissen.

Maar daarnaast, al was het een goeie vriend. Er is geen een vriend waarmee ik zó close ben dat ik graag wil weten wanneer en waar hij zijn boodschappen doet.
quote:DeKenau schreef op 19 september 2010 @ 12:59:

Tussen alle boodschappen door komt 'ie waarschijnlijk in dé hippe cafe's/eettenten whatever en iedereen moet natuurlijk weten wat voor boeiend druk-druk-druk leven je hebt!Dat valt dus heel erg mee, het zijn echt berichtjes in de categorie 'albert heijn' en 'kledingwinkel huppeldepup'!
Dit deed me er trouwens aan denken het joggingbroekdagtopic even te uppen.
==
Als ik dit soort mensen al op mijn hyves/facebook heb, dan flikker ik ze eraf! Spammerts!
Dat noemen ze nou exhibitionisme
Bizar he Pooky?! Mensen geven echt veel info vrij, info die helemaal nergens op slaat maar waardoor ze volgens mij wel in de problemen zouden kunnen komen.

Vroeger zeiden ze dat je je antwoordapparaat nooit moest inspreken met 'we zijn op vakantie' dat was het pre-mobieltjes tijdperk dus. Maar tegenwoordig weet ik exact waar allerlei mensen op vakantie heen zijn, hoe lang ze nog blijven en wie in de tussentijd de kat eten geeft. Hiep hiep hoera voor facebook!
quote:Spijker schreef op 19 september 2010 @ 13:01:

[...]

Dat valt dus heel erg mee, het zijn echt berichtjes in de categorie 'albert heijn' en 'kledingwinkel huppeldepup'!vreemd!
Ik begrijp er ook helemaal niks van. En dan te bedenken dat ook niemand op die info zit te wachten toch. Daarom lees ik het ook niet meer! Ik hoef echt niet te weten wanneer iemand boodschappen doet.

Wat ik me nog wel kan voorstellen is als je verliefd op iemand bent en diegen "toevallig" wil tegen komen. Dan is het nog wel handig
Een vriendin van mij heeft dat ook en laat ook regelmatig weten waar ze uithangt.

Ze heeft zelfs een keer getwitterd dat ze bij mij was met de straat. Was ik toch niet zo blij mee aangezien ik zulke dingen expres niet noem op twitter/FB/Hyves.

Oja die vriendin doet het voor de leuk. Geen idee wat er zo leuk aan is maar ach.
p

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven