Ding waar je foto's en doc. op kunt slaan en op tv kunt kijk

zondag 19 september 2010 om 14:33

Hoi,
Mijn man wil graag voor zijn verjaardag zo'n ding waar je foto's en documenten op kunt slaan en deze op de tv kunt aansluiten om de foto's te zien.
Volgens mij is het een externe hardeschijf? Hebben jullie tips welke goed is en op welke exacte benaming ik moet gaan zoeken om het voor elkaar te krijgen dat ik in één keer de juiste voor hem koop?
Ik wil het eigenlijk niet aan hem vragen omdat het verrassingsexpect dan een beetje weg is. Hij heeft het een paar maanden geleden een keertje gezegd en is er verder niet meer op teruggekomen.
Bedankt!
                    Mijn man wil graag voor zijn verjaardag zo'n ding waar je foto's en documenten op kunt slaan en deze op de tv kunt aansluiten om de foto's te zien.
Volgens mij is het een externe hardeschijf? Hebben jullie tips welke goed is en op welke exacte benaming ik moet gaan zoeken om het voor elkaar te krijgen dat ik in één keer de juiste voor hem koop?
Ik wil het eigenlijk niet aan hem vragen omdat het verrassingsexpect dan een beetje weg is. Hij heeft het een paar maanden geleden een keertje gezegd en is er verder niet meer op teruggekomen.
Bedankt!

zondag 19 september 2010 om 14:56

zondag 19 september 2010 om 15:04

Ik hang mijn laptop aan mijn tv  met een hdmi kabel. Werkt als een tiet, maar is niet wat je bedoelt  
Alleen een externe harde schijf is niet mogelijk. Je moet het ding namelijk kunnen bedienen en daar heb je een computer voor nodig.
Een media center zal het waarschijnlijk zijn. Misschien kun je anders eens gaan informeren bij een computer/electronica zaak.
                    Alleen een externe harde schijf is niet mogelijk. Je moet het ding namelijk kunnen bedienen en daar heb je een computer voor nodig.
Een media center zal het waarschijnlijk zijn. Misschien kun je anders eens gaan informeren bij een computer/electronica zaak.

zondag 19 september 2010 om 15:08

Klopt Bijenkoning. De juiste benaming is een mediaplayer en deze kun je met of zonder harde schijf krijgen. Ik heb er zelf eentje van het merk Eminent gekocht bij de Media markt. Via deze mediaplayer kun je bijna alles afspelen, bijvoorbeeld Blue Ray films, gewone films, muziek, foto's etc etc. Je sluit het ding aan op je pc en zet over wat je wilt. Dan aansluiten op een HDMI ingang van je tv en je bent klaar!
Paar tips:
- Heb je geen externe harde schijf koop dan een mediaplayer met ingebouwde zonder dat heb je er niks aan.
- Zorg ervoor dat het een Full HD versie is, dan kun je namelijk full HD, blue ray films kijken (ook al doe je het misschien nu niet, straks vast wel!)
- Digital output is ook handig voor DTS geluid op je surround set
- Heb je wel HDMI aansluiting op je tv? (dat moet anders heb je er niks aan)
- Een harde schijf van 500Gb is voldoende, meer is alleen mooi mee genomen.
- Met harde schijf ben je ongeveer 200 euro kwijt. Zonder ongeveer 150 euro.
Het is echt een mooi mannen cadeau hoor!
Succes!!
                    Paar tips:
- Heb je geen externe harde schijf koop dan een mediaplayer met ingebouwde zonder dat heb je er niks aan.
- Zorg ervoor dat het een Full HD versie is, dan kun je namelijk full HD, blue ray films kijken (ook al doe je het misschien nu niet, straks vast wel!)
- Digital output is ook handig voor DTS geluid op je surround set
- Heb je wel HDMI aansluiting op je tv? (dat moet anders heb je er niks aan)
- Een harde schijf van 500Gb is voldoende, meer is alleen mooi mee genomen.
- Met harde schijf ben je ongeveer 200 euro kwijt. Zonder ongeveer 150 euro.
Het is echt een mooi mannen cadeau hoor!
Succes!!

zondag 19 september 2010 om 15:23

zondag 19 september 2010 om 20:32

Hier de EMTEC Moviecube S800H. Mooie machine. Speelt alles af, ook HD. Heeft een 1 TB (1000 GB) harde schijf, en is tevens een harddiskrecorder, dus programma's opnemen van TV of opnemen van een willekeurige videobron. (handig om oude video's te digitaliseren of filmpjes van je camcorder op de mediaplayer te zetten) Heeft zowel een digitale als analoge TV-tuner. Ook handig: Internetradio, honderden muziekzenders beschikbaar!
Kortom, een leuk apparaatje: EMTEC S800H
                    Kortom, een leuk apparaatje: EMTEC S800H