Iemand ervaring met T-mobile family?

02-10-2010 17:22 18 berichten
Om onderling makkelijker (lees goedkoper) te kunnen bellen en smsen, ben ik op onderzoek gegaan naar de mogelijkheden. En kwam ik uit bij T-mobile Family.

Wat ik nu weet:

Een iemand sluit het abonnement af, geeft zes nummers en een vast nummer op (de Family) en dan krijgt iedereen elke maand 1000 belminuten en 1000 smsjes om elkaar onderling te kunnen bellen. Als de minuten en smsen niet op gaan, vervallen aan het einde van de maand en als je meer belt, dan betaal je het standaard tarief. Klopt dit? En werkt het ook zo? Is het in de praktijk de moeite waard om Family te gebruiken? Hoe zit het met de dekking van T-Mobile?

Ik hoop dat iemand ervaring heeft of een andere provider met een zelfde constructie weet.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb sinds kort Ben (maakt gebruik van netwerk van T-mobile). Ik heb het diezelfde maand nog opgezegd. Enórm slecht bereik (Regio Veluwe).
Oei, dat is niet best. Ik zit afwisselend in noord Nederland en zuid Nederland.
Hier erg tevreden over T-mobile. Hebben sinds een paar maanden de family bundel en het scheelt zeker voor ons.
Ik heb t-mobile en mijn zus heeft t-mobile familie waar onze nummers bij zitten en dat gaat prima! Echt ideaal. Heb goed bereik in ieder geval in zuid-holland en Brabant
Al jaren T-mobile hier nooit problemen.

Een vriendin heeft mij toegevoegd aan haar family en dat bevalt ook prima. Ik heb nog nooit zulke lage rekeningen gehad
Bliebs, werkt het echt zoals ik in de openingspost schreef of zit er ergens een addertje?
Wij (man en ik) zitten al jaren bij T-mobile. We hebben sinds een paar maanden de family. Voornaamste doel was dat onze dochter, die een prepaid-kaart heeft, geen geld kwijt is aan het bellen naar ons. Ook al heeft ze geen saldo, kan ze toch naar ons bellen. En dat vinden wij een geruststellende gedachte.

Geen klachten over bereik. Zowel in binnen- als in het buitenland altijd bereik gehad.
Geen addertje te vinden. Je moet alleen in het begin even goed controleren of iedereen echt lid is en blijft.
Goed dat er in ieder geval ervaring mee is! Het gaat hier om twee jonge pubers, mijn lover, mijzelf, mijn vaste nummer en waarschijnlijk mijn moeder. Dat zou dus best geld kunnen schelen.
quote:ikbenikenbenertrotsop schreef op 02 oktober 2010 @ 17:43:

Geen addertje te vinden. Je moet alleen in het begin even goed controleren of iedereen echt lid is en blijft.Hoezo lid is en blijft? Als het goed is krijgt iedereen een smsje als ze lid zijn, maar hoe blijven ze dan lid?
quote:Botervliegje schreef op 02 oktober 2010 @ 17:44:

[...]

Hoezo lid is en blijft? Als het goed is krijgt iedereen een smsje als ze lid zijn, maar hoe blijven ze dan lid?Wij kregen heel de tijd weer een sms dat we weer uit de bundel waren gehaald en dan melde mijn zus ons weer aan enz. Uiteindelijk is het telefonisch goed geregeld.
Botervliegje: Nee, het werkt echt zoals ze zeggen.

Je betaald een tientje bovenop je normale abonnementsgeld en dan bel je gratis naar andere leden in je family. Ik belde voornamelijk met mijn man, die betaald het tientje meer. Ik kan nu mijn abonnement verlagen omdat ik minder minuten verbruik. Wij zijn nu goedkoper uit. Veel vrienden hebben ook tmobile, dus dat scheelt ook weer.
Het klinkt bijna te mooi om waar te zijn. Zijn er ook andere aanbieders van dit soort abonnementen?
Ik weet niets van dat Family gebeuren af, is niet van mij op toepassing namelijk maar ligt bereikbaarheid ook niet een beetje aan het toestel dat je hebt?

In mijn huis zijn 2 toestellen met een abo van T-Mobile. De mijne heeft altijd 3-4 streepjes, de andere maar 1 of 2 en soms moet daarmee buiten gebeld worden of voor een raam terwijl ik daar nooit last van heb.

Oh en ik zit helemaal in het zuiden van Zuid-Limburg, de bereikbaarheid is hier stukken beter geworden, maar dat terzijde
Het werkt echt zo.

Heb zelf een t-mobile sim only abbo,en heb een tijd terug het family gebeuren erbij genomen

En het werkt prima,mijn kinderen heb ik een prepaid kaartje van t-mobile gegeven,en die kunnen me nu altijd bereiken.

Ik geef gewoon door welke nummers ik op mijn family wil,en zo simpel is het dus ook.

Vind het echt een superoplossing, maar kan me wel voorstellen dat het te mooi om waar te zijn lijkt,had dat gevoel zelf ook.
Ik ben om. T-mobile it is!
quote:bliebs schreef op 02 oktober 2010 @ 17:47:

Botervliegje: Nee, het werkt echt zoals ze zeggen.

Je betaald een tientje bovenop je normale abonnementsgeld en dan bel je gratis naar andere leden in je family. Ik belde voornamelijk met mijn man, die betaald het tientje meer. Ik kan nu mijn abonnement verlagen omdat ik minder minuten verbruik. Wij zijn nu goedkoper uit. Veel vrienden hebben ook tmobile, dus dat scheelt ook weer.Dus als ik tmobile family afsluit betaal ik het tientje extra en krijg ik 1000 min en 1000 smsjes per uitgenodigde persoon. Krijgt deze persoon dan ook 1000 min om mij te bellen?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven