Nieuwe lens digitale spiegelreflex camera

donderdag 7 oktober 2010 om 08:28

Ik ben sinds 3 maanden de gelukkige eigenaar van een Canon EOS 1000D. Sinds anderhalve maand ben ik bezig met een fotocursus, zodat ik ook eens zonder het groene 'alles automatisch instellen' knopje kan fotograferen. Echt een superleuke cursus, waar ik veel van leer. Heb op dit moment alleen de kitlens (18-55) bij de camera. 
Zou er graag een nog wat betere lens bij kopen. Enerzijds om wat beter macro te fotograferen, anderzijds om de portretten beter te krijgen. Budget dat ik heb is tot ongeveer 350 euro. Kan ik daar iets leuks voor kopen? Hebben jullie advies?
                    Zou er graag een nog wat betere lens bij kopen. Enerzijds om wat beter macro te fotograferen, anderzijds om de portretten beter te krijgen. Budget dat ik heb is tot ongeveer 350 euro. Kan ik daar iets leuks voor kopen? Hebben jullie advies?

donderdag 7 oktober 2010 om 08:41

De lens die Jody noemt is idd een aanrader; maar ik zou dan zelf gaan voor de EF-S 60mm F2.8 macrolens. Dit is een nieuwer model ens speciaal gemaakt voor cropbodies (zoals de jouwe). Kost 336 euro.
Als je macro minder belangrijk vindt en een zoomlens wilt, zou ik eens kijken naar de Tamron 28-75 F2.8 of de 17-50 F2.8. Beide erg scherpe lenzen en lichtsterk. Prijzen rond 300 euro.
                    Als je macro minder belangrijk vindt en een zoomlens wilt, zou ik eens kijken naar de Tamron 28-75 F2.8 of de 17-50 F2.8. Beide erg scherpe lenzen en lichtsterk. Prijzen rond 300 euro.

donderdag 7 oktober 2010 om 09:16

donderdag 7 oktober 2010 om 21:53

Hmm... Een 50mm f1.8 is altijd leuk speelgoed, ding kost voor canon maar iets van 90 euro. Zet je 18-55 's op 50mm, plak er een klein stukje afplaktape op zodat je niet per ongeluk toch gaa zoomen. Kijk 's wat je daar van vind voor portretten.
Macro... 50 a 60mm is leuk voor bloemen, voor insecten is het wat kort. Zelf ben ik erg tevreden over mijn tokina 100mm f2.8. Ik gebruik dat ding overigens ook gewoon als portret lens.
                    Macro... 50 a 60mm is leuk voor bloemen, voor insecten is het wat kort. Zelf ben ik erg tevreden over mijn tokina 100mm f2.8. Ik gebruik dat ding overigens ook gewoon als portret lens.