Grafisch tablet. Maar welke?

20-10-2010 23:31 15 berichten
Door een lichte tremor is het bijna onmogelijk om echt strak foto's te bewerken.

En aangezien het sowieso erg makkelijk is, vond ik dat wel een geweldige reden om een tablet te kopen

Maar wat zijn er veel. En zulke uiteenlopende prijzen (ik zie van 20,- tot 300,- voorbij komen).

Mijn budget is niet enorm, dus het duurdere segment valt sowieso af.

Ik ga het gebruiken in combi met Windows 7.

Waar moet ik op letten? Welke merken zijn aan te raden en welke juist niet? Hoe groot moet het tablet zijn om prettig mee te kunnen werken.

Bedankt alvast
Alle reacties Link kopieren
Wacom Bamboo

Ik zou niet teveel geld uitgeven aan de grootte van een tablet, ik heb deze, ongeveer een postcard formaat actief gebied, groter heb je niet echt nodig.

Die heb ik ook! Prima ding, zelfde formaat

Wel lastig om het onder de knie te krijgen, schuif de hele tijd met mij hand over het touch gedeelte
Wat doen jullie nou precies met zo'n ding?
Ik heb ook een wacom bamboo maar een slag groter. (middel)

Ik gebruik hem vooral voor illustrator en photoshop en gewoon als muis. Het grotere oppervlak vind ik heel fijn maar misschien is dat omdat ik er ook echt tekeningen mee maak, het komt dan iets dichter in de buurt van het tekenen op papier. Het werkt echt super!

Ik ken ook mensen die een goedkope versie hebben (bijv. van Lidl of een b-merk) maar daar zijn de verhalen niet zo positief over. Ik heb er zelf geen ervaring mee.
quote]MrsMorgan schreef op 21 oktober 2010 @ 08:43:

Wat doen jullie nou precies met zo'n ding? :-$[/quote]

Ik gebruik de tablet ipv de muis. Voor alles dus! Ik werk voornamelijk met de grafische programma's.
De Bamboo dus

Nu kom ik deze tegen. Is dit wat? De prijs is iig erg aantrekkelijk.

Ik ga het dus overduidelijk niet professioneel gebruiken. Echt hobbyfotografie en dan vooral Lightroom en Photoshop.

Bamboo Touch
Bamboo Pen & Touch raad ik aan. Krijg je ook minder porgrammas bij die ik niet wil hebben/voor wil betalen.
quote:Mormy schreef op 21 oktober 2010 @ 16:44:

Bamboo Pen & Touch raad ik aan. Krijg je ook minder porgrammas bij die ik niet wil hebben/voor wil betalen.De pen zit er dus niet standaard bij begrijp ik?
Wacom, nog een stem hier! Heb ooit een trust gehad, niet veel mis mee maar een wacom is zo veel prettiger. Kijk ook 's op de site zelf, veel te vinden.
quote:wijnands schreef op 21 oktober 2010 @ 21:03:

Wacom, nog een stem hier! Heb ooit een trust gehad, niet veel mis mee maar een wacom is zo veel prettiger. Kijk ook 's op de site zelf, veel te vinden.

Dan moet je wel weten waar je naar moet zoeken

Maar bedankt! Ik ben er al over uit dat het een Wacom gaat worden
http://www.wacom.com/productinfo/differences.php
quote:Zinderend schreef op 21 oktober 2010 @ 21:01:

[...]

De pen zit er dus niet standaard bij begrijp ik?Pen & Touch heeft gewoon een pen met meerdere stifts (plastic tekenpunt die door wrijving natuurlijk slijt).
Bedankt allemaal Ben erg blij met de adviezen.
Zou ook echt voor een Wacom gaan.

Deze week is er ook een tablet bij de Lidl in de aanbieding.

Maar je kan beter er wat meer geld voor neerleggen en een Wacom halen. Werk zoveel beter en fijner.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven