Gezamenlijke online agenda opzetten

23-10-2010 15:45 15 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik en ongeveer 10 collega's maken voor lessen die we geven gebruik van 1 gebouwtje, waarin ook 1 lesruimte zit. We hebben wel onze eigen dagdelen, maar soms wil je daar vanaf wijken en dan zitten we elkaar wel eens in de weg.

Nu willen we online een agenda opzetten waarin we allemaal kunnen aangeven wanneer we van de ruimte gebruik maken en waarin we dus ook kunnen zien of de ruimte nog vrij is. Helemaal handig zou het zijn als wij het recht hebben om afspraken te plannen en cursisten ook de agenda kunnen raadplegen, maar zonder wijzigingen aan te kunnen brengen.

Ik ben op zoek geweest naar een gratis versie. Google calender heb ik gevonden, maar het nadeel is wel dat iedereen dan verplicht een gmail-account moet aanmaken. Daarnaast heb ik iagenda gevonden, heeft iemand daar ervaring mee? Of nog andere tips die goed werken?
Google Agenda werkt wel erg goed vind ik. Heel simpel en duidelijk programma

En je hoeft niet per se met een gmailaccount in te loggen hoor, heb ik ook niet.
Hallo?!
op m'n werk gebruiken we een yahoo-kalender voor het afschrijven van apparaten. Misschien is dat iets?
Oke, dan heb ik niet helemaal goed gekeken, ga ik het nog eens proberen!
quote:murmeltier schreef op 23 oktober 2010 @ 16:08:

op m'n werk gebruiken we een yahoo-kalender voor het afschrijven van apparaten. Misschien is dat iets?Heb je daar een yahoo-account voor nodig?
Degene die 'm aanmaakt misschien wel, maar mensen die 'm invullen krijgen gewoon de naam van de kalender en een wachtwoord.
Dat kan dacht ik ook in Outlook
Oke dat klinkt goed
quote:Primabella schreef op 23 oktober 2010 @ 16:20:

Dat kan dacht ik ook in OutlookKan ook, mijn agenda is bijvoorbeeld gedeeld met mijn collega.
Datumprikker
Tungle.me
Outlook en anders google agenda.
Google Agenda kan volgens mij inderdaad. Je hoeft geen gmail account te hebben. Je moet wél een google account aanmaken (kan ook met een ander e-mail adres) maar dat is 5 minuten werk en je zult toch iets van een login moeten hebben. Die is alleen niet open voor je cursisten.

Het oppasbedrijfje waar ik soms gebruik van maak heeft voor de opassers een kalender op supersaas.nl. Super handig, want ik kan in 1 oogopslag zien wanneer mijn vaste opassen kunnen. Ik heb alleen geen idee of dat gratis is!
Google calendar doen! Hoeft niet met een gmail adres idd. Gewoon een Google account aanmaken met je eigen emailadres.
Jullie tips hebben me geholpen om het dichterbij huis te zoeken, gewoon via live mail!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven