iPhone apps uitzetten in Buitenland?

25-10-2010 11:42 20 berichten
Nou m'n abonnement is eindelijk vrij en ik heb de iPhone4 besteld.

Maar nu vraag ik me af: zo'n app die bv de hele dag het weerbericht doorgeeft, als ik nu in het buitenland ben doet hij dat ook en dan kost me dat toch buitenland internetkosten? Hoe doen jullie iPhoners dat? Zet je een app dan uit? De hele telefoon uit is niet handig want ik wil juist kunnen bellen/gebeld kunnen worden in het buitenland.

Waar ik de iphone besteld heb, konden ze me dat niet vertellen (tjonge zeg) en wisten ook niet hoe ik daar dan achter zou moeten komen..

Hoe werkt dat nou, iemand hier misschien een idee?
Alle reacties Link kopieren
Je zet 3G en dataroaming etc uit. De apps maken dan geen contact met internet. Daarnaast kun je instellen welke apps van de zogenoemde Push-functie gebruikmaken, dus die geregeld informatie willen ophalen van internet. Als je die functie uitzet (kan allemaal via het menu) dan ben je safe!
Ah op die manier, oke helder uitgelegd. Bedankt!
Als je dataroaming hebt uitstaan, hoef je niet apart ook nog 3G uit te zetten. En in de standaardinstellingen van mijn iPhone stond de dataroaming automatisch uit. Dus in principe hoefde ik niks handmatig uit te zetten. Maar wel ven handig om te checken of dataroaming uit staat!
Oke en zit er dan een handleiding bij waar staat wat dataroaming uberhaubt is (nee nog nooit een iPhone gehad) en waar je dat uitzet? En is er ook een link of zo waar je die apps dan weer kunt downloaden? Of doe je dat met je toestel zelf meteen (heb nu ook nog geen internet op mn mobieltje).
Bij mijn Iphone 3GS zat geen handleiding maar een verwijzing naar de site waar de handleiding op staat. Had geloof ik iets te maken met duurzaam ondernemen omdat de meeste mensen die boekjes gelijk weggooien. (Behalve ik zodat ik baalde steeds op internet uit te moeten zoeken hoe alles werkte)
Dataroaming kan je aan en uitzetten bij instellingen> algemeen > netwerk. De apps kan je via je iPhone downloaden via de app store. Wijst zich vanzelf. Wel even eerst een account aanmaken op de computer in iTunes. Er zit inderdaad geen boekje bij alleen een digitale handleiding.
Handig al deze tips, sla ik ff op.

Ik zit te zoeken naar een site met een apps overzicht zodat ik alvast kan kijken maar is er een Nederlanse overzichtelijke site hiervoor?
Ohw ehem, of je googled even verder dan je neus lang is; http://www.appsstore.nl/
Er staat ook een heel topic over apps op het forum!
En ehh.. als je een iphone 4 hebt, hoef je 3g toch niet uit te zetten...
ow leuk, hier op de digi pijler? Ik ga ff zoeken
3G is toch het sport verbinding en is toch niet hetzelfde als de iPhone 3G (wat 3e generatie betekent)? Of heb ik dat nu altijd verkeerd gedacht?
O ik heb geen flauw idee, ik roep ook maar wat
Kan het kloppen dat dataroaming nu al uit staat? Gewoon in NL?
Ja, staat standaard uit. Dat heb je namelijk ook in NL helemaal niet nodig, want je wilt gewoon het netwerk van je eigen provider, niet van een andere.
Maar wanneer zou je het dan aanzetten? Als je zelf geen internet hebt?
Als je een iPhone 4 hebt dan staat data roaming in het buitenland automatisch uit. Hoef je dus niet te doen. Ben nu zelf ook in het buitenland en zit op een. Lokaal wifi netwerk
Je kan het aanzetten als je in het buitenland bent en toch wil internetten. Gaat je alleen veel geld kosten
ooow dus hij gaat uberhaubt niet aan in het buitenland. Nou dat is helemaal handig dan, ik heb de 4 besteld dus das mooi.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven