Windows 7 en slechte webcam weergave

27-10-2010 12:44 11 berichten
Alle reacties Link kopieren
Sinds twee weken heb ik Windows 7. Mijn Logitech-webcam leek er in eerste instantie niet op te werken en na zoeken op compatabiliteit met Windows 7 heb ik een Microsoft webcam aangeschaft die wel te installeren was.

Echter, het videobeeld is qua scherpte wel goed, tot ik beweeg. Dan zie je echt een vager beeld waar bij de beweging in het beeld een soort van uitgerekte rookwolk ontstaat waarbij de scherpte zich pas weer hervat zo gauw ik stil ben. Verder zit er een vertraging op van volgens mij bijna een hele seconde.

Verder zoeken op internet dus en daar vond ik een download waardoor mijn oude Logitech compatible gemaakt kon worden. Mijn oude vertrouwde Logitech waar ik goede video's mee heb gemaakt op mijn oude Windows XP (video's van mij met gitaar al zingend en bewegend dus).

Jammer genoeg doet die webcam precies hetzelfde: zo gauw ik beweeg is de scherpte verdwenen en zit je naar een slechte opname te kijken. Plus de vertraging.

Verder gezocht en ik las her en der wel over problemen met Windows 7 en webcams, echter is de informatie zo diffuus dat ik er niet achter kom of er een patch of driver voor te downloaden is.

Als ik via configuratiescherm -> apparatenbeheer -> beeldapparaten -> Quickcam het stuurprogramma bijwerk, krijg ik de mededeling dat de beste stuurprogramma's voor dit apparaat al geinstalleerd zijn.

Iemand een idee hoe mijn videobeeld beter zou kunnen worden?
Leiolepis ngovantrii: mannetjes zijn ook niet nodig omdat de dames zichzelf klonen!
Misschien heb je het al geprobeerd en misschien haalt het niets uit, maar toch: Klik met de rechtermuisknop op het icoon van je webcam. Klik onderaan op 'eigenschappen' en 'compatibiliteit'.

Vink aan: 'Dit programma als administrator uitvoeren' en 'Dit programma uitvoeren in compatibiliteitsmodus voor (scroll) Windows XP'. Klik op toepassen.

Als niets verandert, zie je bij compatibiliteit ook nog een paar andere hokjes die je aan kunt vinken. Eigenlijk is dat een downgrade van je systeem die je dan specifiek uitvoert voor één programma/product. Soms werkt het.
Neem een Mac!
@ Honingmeloen, helaas, vanalles aan- en uitgevinkt, zelfs op windows98 geprobeerd, maar de vaagheid bij beweging en de vertraging blijven. In ieder geval bedankt voor de tip, het had zomaar gekund dat het zou werken.

@ Septembergirl, daar is het nu te laat voor maar de kans is groot dat dat de volgende keer wel gaat gebeuren, al zal dat hopelijk nog 4-5 jaar duren
Leiolepis ngovantrii: mannetjes zijn ook niet nodig omdat de dames zichzelf klonen!
Heb je een zwaar antivirusprogramma op je nieuwe computer (McAfee of Norton)? Die kunnen storen met je webcamprogramma. Heb je een herinstallatie gedaan? Soms is dat nodig nadat je vanalles met de instellingen geprobeerd hebt.

Heb je hem ook met de cd-rom geïnstalleerd (dus eigenlijk de software voor Windows XP meegeïnstalleerd)? In dat geval kan je die software verwijderen (shift + delete, niet alleen delete).

Logitech mailen/bellen werkt ook fantastisch, zij vinden service ontzettend belangrijk.
Ik heb inderdaad McAfee, maar stap binnenkort weer over op Avast. Dat ga ik dan maar eens iets sneller doen, als McAfee zo zwaar is (wist ik wel van Norton; deze McAfee kwam met de computer mee en werkt beperkte tijd).

De download waarmee de webcam nu werkt komt van de Logitechsite en dat heb ik moeten installeren terwijl de installatie via de CD-rom van Logitech ongedaan gemaakt moest zijn. Daar had Windows verder niks mee te maken.

Maar ik zal zo snel mogelijk (gaat vandaag niet lukken) die McAfee eraf gooien en Avast installeren, wie weet helpt dat.

En als dat niet helpt, zal ik toch eens met Logitech gaan bellen/mailen.

Bedankt voor de tips!
Succes ermee! Ik hoop dat het je lukt.
Thanks! Zal even laten weten of McAfee de boosdoener was! Kan wel ergens in het weekend worden of misschien erna. In ieder geval voor 24 november, want dat is de sluitingsdatum voor een liedjeswedstrijd (voor alle muzikanten: google op top 2000 covers en dan kom je op de goede site terecht!)
Hoi Honingmeloen, ik zou nog even laten weten of het aan McAfee lag, maar helaas, het heeft niet geholpen. Haarscherp beeld, maar je moet wel stil blijven zitten

Gelukkig heb ik wel mijn printer aan de praat gekregen, dus ik kan in ieder geval weer printen en belangrijke papieren inscannen.

Volgende week meer eens een digitale camera zien te lenen, die dingen heeft Windows in ieder geval nog niet kapot ontwikkeld.

Bedankt in ieder geval voor het meedenken!

En mocht er nog iemand zijn die een idee heeft, ik hoor het graag!
quote:SeptemberGirl schreef op 27 oktober 2010 @ 12:53:

Neem een Mac!

Ben je er weer?

Ontopic: Probeer het eens als alleen je webcam op de USB poort is aangesloten. Dus geen externe hardeschijf, muis, toetsenbord, etc.
quote:XionZ schreef op 11 november 2010 @ 01:23:

[...]

Probeer het eens als alleen je webcam op de USB poort is aangesloten. Dus geen externe hardeschijf, muis, toetsenbord, etc.

Dat ga ik morgen eens proberen, al ben ik wel geneigd mijn muis eraan te laten hangen omdat ik anders misschien wel fijn beeld heb, maar geen mogelijkheid om de 'opnameknop' in de drukken

Maar ik ga het dus proberen met alleen die twee ingeplugd (logitech en muis), bedankt voor de tip!

Zou het misschien ook helpen als ik dit Acer toetsenbord en muis weer omwissel met mijn (draadloze) Logitech toetsenbord en muis van mijn vorige computer en waar de webcam dus goed mee draaide? Heeft maar 1 usb-nodig en is van hetzelfde merk, misschien dat dat scheelt? Of spreekt nu de digibeet in me?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven