Welke compact camera raden jullie mij aan?

27-10-2010 15:21 23 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Samen met mijn vriend wil ik een nieuw fototoestel kopen. Wat is een goede en betaalbare camera.

Max 250 euro incl geheugen.

Een kennis heeft de canon powershot SX120 IS, en is er tevreden over.

Hebben jullie nog goede tips?

Alvast bedankt!!

MMR
Mijn man heeft die camera ook en is er erg tevreden over.
Hier een canon ixus95 waar ik ontzettend tevreden over ben! Heb toen der tijd ook gekeken naar een powershot, maar deze was net ietsje groter dan de ixus en werkte op batterijen ipv met een accu. Is net wat je prettiger vindt. Ik heb er wel meteen een tweede accu bij besteld, dus zal nooit met een lege camera zitten. De accu's werken trouwens ontzettend lang.
Hier een Panasonic Lumix waar ik heel tevreden over ben! Hij was iets duurder dan 250 EURO, maar als je niet het nieuwste model koopt of even op aanbiedingen let kun je daar ook best een stukje onder blijven.

Waar ik op heb gelet: (ben geen professionele fotograaf, echt voor vakantiekiekjes bedoeld)

'snelheid'

optische zoom

vind ik de foto's mooi :-)

video functie mét geluid

accu (die lang mee gaat!) ipv batterijen

niet te groot of ingewikkeld.

Het is mijn tweede lumix en hij bevalt prima!
Kijk ook eens op deze site.

Hier worden heel veel camera's beschreven en vergeleken.

http://www.dpreview.com/
Heb net een Nikon s3000 besteld, bij Bol, geen verzendkosten, ook fijn, en schijnt erg prettig te zijn. Voor de gezichtsteinten schijnt hij mooier te maken:) En handig in het gebruik en is gemakkelijk mee te nemen. Maar het belangrijkste: de foto's schijnen goed te zijn. Ben benieuwd!
kijk even in de consumentengids of op de site van de consumentengids. hier worden verschillende camera's met elkaar vergeleken en beoordeeld.
Bedankt allemaal....

Ik ga zo ook al even langs de winkel, zag dat er kortingen zijn....
Ik heb een canon ixus (wel oudere versie, 75) en ben er ontzettend tevreden over!!
@jewelll. Op de site van de consumentgids kan je alleen maar kijken als je lid bent.
MMR, kijk op Bol. Die kortingen die ze zogenaamd geven is de normale prijs zagen wij toen we op bol keken. Daar geven ze echt korting.
Media markt heeft soms ook hele goede aanbiedingen. Waard om even naar te kijken!
Ik heb thuis de consumentengidsen, ga ze zo is even doorspitten....

Weet iemand toevallig het nummer waar de camera's in staan?
Nee, maar hebben ze niet online een registerfunctie? Ik heb trouwens ook de Canon Ixus, ook een oudere versie, maar ben er tevreden over.
Ik heb nu een camera met batterijen. Volgende keer kies ik toch voor een accu, want de opladers zijn kleiner en een accu gaat naar mijn idee langer mee dan batterijen (vergeleken met camera vriend)

Verder zou ik letten op optische zoom, handzaamheid/gewicht en snelheid waarmee de camera aangaat. Die van mij is best langzaam, dus spontane foto's zitten er niet echt in.

Ik weet niet of het nog van toepassing is (3 jaar geleden nog wel), maar ik zou een camera met SD geheugen nemen ipv XD. Als je van XD een grotere geheugenkaart wilt kopen dan is deze duurder dan een SD kaart. Ter vergelijking: 2Gb SD 8 euro, 2Gb XD 30 euro.
Ik heb ook de Canon powershot, fijne camera, mooie kleuren.
Canon maakt goede camera's.
Niet mijn demissionaire demissionaire regering en ik hoor niet meer bij het zogenaamde volk.
Canon maakt goede camera's.
Niet mijn demissionaire demissionaire regering en ik hoor niet meer bij het zogenaamde volk.
Heb ook een Lumix, van camera.nl was een stuk goedkoper dan Bol.
Bedoel je cameranu? Want die is inderdaad vaak stukken goedkoper dan andere sites of in de winkel. Ik heb nogal een tijdje gewacht met het kopen van mijn camera en daardoor een tijd lang de aanbiedingen in de gaten gehouden en de site die ik net noemde kwam er zeer voordelig uit!
Een vriend van mijn pa heeft onlangs een heel 'onderzoek' gedaan om de voor hem een super camera te kopen. Hij weet dus ondertussen alle in en outs, dus als hij niet weet welke het meest geschikt is voor mij weet ik het ook niet meer .

Ik heb hem net gemaild en hoop wat tips of een concreet fototoestel als tip te krijgen...We zullen het zien...

Bedankt tot nu toe!!

Groetjes MMR
Ik neig nu te gaan voor de Samsung WB 2000

Hij staat 2de in een duitse test. De canon powershot SX120 IS staat een heel stuk lager...

Of voor de Samsung ST 600.

Maar van deze kan ik geen reviews van vinden en wordt ook niet in die test genoemd. Hij is net als die andere vrij nieuw. En deze is minder 'oud' dan die WB 2000

Hebbben jullie hier toevallig ervaring mee?
Canon ixus is erg goed

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven