Welke compact camera raden jullie mij aan?
woensdag 27 oktober 2010 om 15:21
woensdag 27 oktober 2010 om 15:33
Hier een canon ixus95 waar ik ontzettend tevreden over ben! Heb toen der tijd ook gekeken naar een powershot, maar deze was net ietsje groter dan de ixus en werkte op batterijen ipv met een accu. Is net wat je prettiger vindt. Ik heb er wel meteen een tweede accu bij besteld, dus zal nooit met een lege camera zitten. De accu's werken trouwens ontzettend lang.
woensdag 27 oktober 2010 om 15:36
Hier een Panasonic Lumix waar ik heel tevreden over ben! Hij was iets duurder dan 250 EURO, maar als je niet het nieuwste model koopt of even op aanbiedingen let kun je daar ook best een stukje onder blijven.
Waar ik op heb gelet: (ben geen professionele fotograaf, echt voor vakantiekiekjes bedoeld)
'snelheid'
optische zoom
vind ik de foto's mooi
video functie mét geluid
accu (die lang mee gaat!) ipv batterijen
niet te groot of ingewikkeld.
Het is mijn tweede lumix en hij bevalt prima!
Waar ik op heb gelet: (ben geen professionele fotograaf, echt voor vakantiekiekjes bedoeld)
'snelheid'
optische zoom
vind ik de foto's mooi

video functie mét geluid
accu (die lang mee gaat!) ipv batterijen
niet te groot of ingewikkeld.
Het is mijn tweede lumix en hij bevalt prima!
woensdag 27 oktober 2010 om 15:40
Kijk ook eens op deze site.
Hier worden heel veel camera's beschreven en vergeleken.
http://www.dpreview.com/
Hier worden heel veel camera's beschreven en vergeleken.
http://www.dpreview.com/

woensdag 27 oktober 2010 om 15:43

woensdag 27 oktober 2010 om 15:54
Ik heb nu een camera met batterijen. Volgende keer kies ik toch voor een accu, want de opladers zijn kleiner en een accu gaat naar mijn idee langer mee dan batterijen (vergeleken met camera vriend)
Verder zou ik letten op optische zoom, handzaamheid/gewicht en snelheid waarmee de camera aangaat. Die van mij is best langzaam, dus spontane foto's zitten er niet echt in.
Ik weet niet of het nog van toepassing is (3 jaar geleden nog wel), maar ik zou een camera met SD geheugen nemen ipv
. Als je van
een grotere geheugenkaart wilt kopen dan is deze duurder dan een SD kaart. Ter vergelijking: 2Gb SD 8 euro, 2Gb
30 euro.
Verder zou ik letten op optische zoom, handzaamheid/gewicht en snelheid waarmee de camera aangaat. Die van mij is best langzaam, dus spontane foto's zitten er niet echt in.
Ik weet niet of het nog van toepassing is (3 jaar geleden nog wel), maar ik zou een camera met SD geheugen nemen ipv

woensdag 27 oktober 2010 om 17:07
woensdag 27 oktober 2010 om 19:45
Een vriend van mijn pa heeft onlangs een heel 'onderzoek' gedaan om de voor hem een super camera te kopen. Hij weet dus ondertussen alle in en outs, dus als hij niet weet welke het meest geschikt is voor mij weet ik het ook niet meer .
Ik heb hem net gemaild en hoop wat tips of een concreet fototoestel als tip te krijgen...We zullen het zien...
Bedankt tot nu toe!!
Groetjes MMR
Ik heb hem net gemaild en hoop wat tips of een concreet fototoestel als tip te krijgen...We zullen het zien...
Bedankt tot nu toe!!
Groetjes MMR
donderdag 28 oktober 2010 om 12:45
Ik neig nu te gaan voor de Samsung WB 2000
Hij staat 2de in een duitse test. De canon powershot SX120 IS staat een heel stuk lager...
Of voor de Samsung ST 600.
Maar van deze kan ik geen reviews van vinden en wordt ook niet in die test genoemd. Hij is net als die andere vrij nieuw. En deze is minder 'oud' dan die WB 2000
Hebbben jullie hier toevallig ervaring mee?
Hij staat 2de in een duitse test. De canon powershot SX120 IS staat een heel stuk lager...
Of voor de Samsung ST 600.
Maar van deze kan ik geen reviews van vinden en wordt ook niet in die test genoemd. Hij is net als die andere vrij nieuw. En deze is minder 'oud' dan die WB 2000
Hebbben jullie hier toevallig ervaring mee?