Hoe tv-dvd-tuner-antenne-dig ontvanger aansluiten?

27-10-2010 21:04 64 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hopelijk kan iemand van jullie me helpen...

Ik heb een tv, een kastje om digitale hdtv te ontvangen, een dvd-speler/recorder, een tuner en een analoge antenne.

Nu wil ik graag zowel analoge als digitale tv kunnen kijken en ook dvd's uiteraard en dan ook nog dat we het geluid via onze tuner (met vijf boxen) kunnen horen - hoeft niet altijd maar wel bij films/muziekprogramma's

Alvast bedankt!
top! moment nog..
TO, klopt het dat in je sony tuner ook een dvd speler zit? en zo ja, gebruik je die?
ben je er nog TO?
TO, ik wil je graag helpen, maar als je geen antwoord geeft wordthet errug lastig voor me. zou je nog even op mijn vraag willen reageren?
Klopt!

Zit met twee kindjes die niet lekker zijn en af en toe wakker worden

Had ik er even bij moeten zetten!
oh oke, geen probleem. gebruik je die dvd speler ook?
Oh ja, we gebruiken die dvd-speler nu niet meer omdat we die dvd-recorder nu gebruuken
En dat gemakkelijker was om aan te sluiten.

Momenteel is alleen tv-dvd-kabel analoog aangesloten!
Maar ik wilde die tuner nog wel gebruiken omdat dat geluid zoveel mooier is via die boxjes!
En sorry nogmaals...
wil je m weer gaan gebruiken? of gebruik je alleen de philips? t geluid gaat zowiezo uit je versterker komen hoor..
Alleen die Philips is voldoende!
oke, komt ie:

je sluit je analoge tv kabel eerst aan op de humax, dan naar de philips en dan naar de tv.

je sluit je philips met een scart kabel aan op de tv

je sluit de humax met een scart kabel aan op de tv.

achterop je tv zitten een rode en een witte tulp (rondjes) aansluiting, hier staat 'output' bij. deze verbind je met de sony. rood op rood, wit op wit. gebruik hiervoor de (als je tegen de achterkant aankijkt) rechter aansluitingen van video 1 (deze zitten in het midden van de 3).

je verbindt de philips met zo'n zelfde soort kabel met de sony. gebruik hiervoor de 'audio output aanluiting van de philips (aan de achterkant, wit en rood rondje onder elkaar, 2e vanaf de scart aansluiting) met de sony, hiervoor gebruik je het witte en rode rondje waar video 2 bijstaat (de meest rechtse van de 3)

Let op! als je film gaat kijken op dvd, kun je dat het beste op de sony doen. deze geeft het mooiste geluid (dolby digital).

zo zou het moeten werken. zoniet, laat het even weten, ook als je met mijn uitleg er niet uitkomt.
ook als t wel werkt hoor ik t graag..
Typ nu met kind op arm dus kan het morgen(vroeg hopelijk) pas proberen.

Die analoge kabel moet ik dus op drie apparaten aansluiten..? Dacht dat het gewoon 1 kabel was die ik een item kon doen..?!?

Ik be nog niet eens blond maar voel me wel zo!

Superbedankt trouwens, misschien ga ik het zo toch even proberen als zoontje snel gaat slapen...
Klinkt allemaal wel superduidelijk!

Jij werkt vast niet op een ziggo-klantenservice
de analoge tv kabel gaat als volgt: vanuit de muur eerst naar de humax, daarna naar de philips en dan naar de tv. je moet het als volgt zien: het is een analoge kabel, maar met een digitaal signaal erin. doordat ie eerst naar de humax gaat filter je het digitale signaal. dit gaat via de humax scart naar de tv. daarna gaat de analoge kabel van de humax naar de philips, anders kun je geen programma's opnemen. en tot slot naar je tv, voor als je gewoon analoog zou willen kijken.

snappie?
quote:choca schreef op 27 oktober 2010 @ 23:30:

Klinkt allemaal wel superduidelijk!

Jij werkt vast niet op een ziggo-klantenservice die kunnen me niet betalen..

Duidelijk!!!

Ben erg benieuwd!!

Dank en truste voor straks!
graag gedaan, ik hoor wel of t gelukt is.
Frankz, ben je er toevallig nog?
Toch nog een vraagje:

de analoge tv kabel gaat als volgt: vanuit de muur eerst naar de humax, daarna naar de philips en dan naar de tv. je moet het als volgt zien: het is een analoge kabel, maar met een digitaal signaal erin. doordat ie eerst naar de humax gaat filter je het digitale signaal. dit gaat via de humax scart naar de tv. daarna gaat de analoge kabel van de humax naar de philips, anders kun je geen programma's opnemen. en tot slot naar je tv, voor als je gewoon analoog zou willen kijken.

Moet ik behalve de kabel die uit de muur komt twee extra analoge kabeltjes hebben? Of gaat dat via de scart..?
quote:choca schreef op 28 oktober 2010 @ 10:13:

Toch nog een vraagje:

Moet ik behalve de kabel die uit de muur komt twee extra analoge kabeltjes hebben? Of gaat dat via de scart..?Je lust het signaal -van je analoge kabel- via scart weer door naar de rest.
Helaas heb ik maar 1 rode witte tulp kabel, heb wel een scart met die kabeltjes er extra aan dus ga proberen of dat ook werkt van tv naar Sony...

Wat een toestanden :-s

Maar hopelijk gaat het me lukken zometeen!
choca,

je hebt idd meerdere antennekabeltjes nodig. die zijn bijgeleverd bij de apparaten. mocht t uiteindelijk niet lukken moet je even laten weten in welk deel van NL je woont.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven