Wat zijn de voor en nadelen van een netbook?
zondag 7 november 2010 om 22:27
Ik zit er aan te denken om er eentje te kopen om mee te nemen op vakantie. Zodat ik savonds foto's kan overzetten en een dagboekje bij kan houden etc. Kan ook een laptop lenen als ik zou willen maar dat vind ik zo'n gesleep dus vandaar dat ik overweeg een netbook te kopen. Kun je er net zoveel mee als een gewone laptop/computer of niet? Ik weet dat ze geen DVD/CD-rom hebben maar dat vind ik geen probleem. Maar hoe zit het met opslag en snelheid? Kan er fotoshop op zonder problemen of is dat te zwaar?
Kortom wat zijn de voor en nadelen?
Kortom wat zijn de voor en nadelen?

zondag 7 november 2010 om 22:49
Ik heb een 10 inch acer aspire one, maar ik wil graag een grote normale laptop. Beeld is erg klein en ik vind het toetsenbord te klein. Meenemen ergens naar toe doe ik niet, op vakantie neem ik geen laptop mee. Grote programma's draaien moeizaam en alle programma's die erop zitten zijn trial versies of aangepast, een beperkte windows7 bijvoorbeeld.

maandag 8 november 2010 om 00:48
Zou niet weten of je er Photoshop o pkunt draaien.
Wat ik wel weet:
Hier een Acer Aspire One en ik ben er onwijs blij mee. Geen cd's, maar vind ik niet erg, die gebruik ik toch amper icm pc.
Hij weegt niks, past in je handtas, ik vind het echt ideaal. Kan er ook prima op typen, op internetten, op allesen eigenlijk! Heb 160 GB opslagruimte, dus ook daar geen problemen... nee ik ben hooked aan mijn mini-lappie
Wat ik wel weet:
Hier een Acer Aspire One en ik ben er onwijs blij mee. Geen cd's, maar vind ik niet erg, die gebruik ik toch amper icm pc.
Hij weegt niks, past in je handtas, ik vind het echt ideaal. Kan er ook prima op typen, op internetten, op allesen eigenlijk! Heb 160 GB opslagruimte, dus ook daar geen problemen... nee ik ben hooked aan mijn mini-lappie

maandag 8 november 2010 om 09:36
Voor op vakantie is zo'n ding ideaal. Een laptop meeslepen zou ik zelf niet zien zitten, die zijn aanzienlijk zwaarder en groter. Zo'n netbookje past overal in en tussen. Of je er een beejte fatsoenlijk photoshop op kan draaien weet ik niet. Ik gebruik nu een netbook en hij is wel wat trager dan een "gewone" laptop, maar die netbooks zijn ook gemaakt om alleen een beetje op te internetten en te typen - daarvoor zijn ze ook ideaal. Beeld is wel klein inderdaad, maar het went. Als je grote handen hebt zou je het toetsenbord ook als klein kunnen ervaren.
maandag 8 november 2010 om 10:22
Heb ook een Acer (11 komma nog wat inch scherm).
Baal alleen van die voorgeprogrammeerde trial versies. Die moet ik er nog een keer af zien te halen.
Heb ter vervanging al een open source versie gedownload.
Qua fotobewerking heb ik geen idee. Misschien een simpel bewerkingsprogramma erop zetten?
Of ander kijken naar een netbook met een groter werkgeheugen (4GB).
Ik gebruik hem samen met een draagbare harde schijf.
Voor mij werkt het prima op vakantie, maar ik neem hem meestal niet mee...
Heb ook een iPad. Maar die acht ik daar niet echt geschikt voor (lees: gebrek aan USB aansluiting etc.)
Het is een leuk dingetje voor spelletjes en boekjes lezen, af en toe op internet, maar daar is ook alles mee gezegd.
Baal alleen van die voorgeprogrammeerde trial versies. Die moet ik er nog een keer af zien te halen.
Heb ter vervanging al een open source versie gedownload.
Qua fotobewerking heb ik geen idee. Misschien een simpel bewerkingsprogramma erop zetten?
Of ander kijken naar een netbook met een groter werkgeheugen (4GB).
Ik gebruik hem samen met een draagbare harde schijf.
Voor mij werkt het prima op vakantie, maar ik neem hem meestal niet mee...
Heb ook een iPad. Maar die acht ik daar niet echt geschikt voor (lees: gebrek aan USB aansluiting etc.)
Het is een leuk dingetje voor spelletjes en boekjes lezen, af en toe op internet, maar daar is ook alles mee gezegd.
maandag 8 november 2010 om 12:32
Hoewel ik liever iets heb van mac aangezien ik altijd ruzie met windows heb is een ipad niet echt geschikt voor hetgeen wat ik ermee wil doen. Zover ik weet kun je op een ipad geen lankabel aansluiten en werkt het voornamelijk met Wifi/Bluetooth wat niet ieder hotel bied. Geen USB etc. Geen cd-s kunnen afspelen vind ik nog niet eens zo'n probleem. Die neem ik toch niet mee op vakantie en als ik die op vakantie koop en het toch wil luisteren kan ik altijd nog op youtube enzo kijken. En de meeste gebruiken tegenwoordig toch USB sticks om programma's over te zetten etc.
Zat ook te denken aan een macbook maar die vind ik op het moment te duur voor deze doeleinden en ook te groot.
Hoef er trouwens niet veel op te photoshoppen. Gaat er gewoon om dat ik makkelijk foto's kan bewerken, verkleinen etc en dat doe ik nu in Photoshop.
Zat ook te denken aan een macbook maar die vind ik op het moment te duur voor deze doeleinden en ook te groot.
Hoef er trouwens niet veel op te photoshoppen. Gaat er gewoon om dat ik makkelijk foto's kan bewerken, verkleinen etc en dat doe ik nu in Photoshop.
woensdag 10 november 2010 om 00:27
Ik zou adviseren om de kleine exemplaren met een beeldschermdiagonaal van 10 inch te mijden. Deze zijn te klein om lekker op te werken. De exemplaren met een 11,6 inch beeldscherm werken een stuk prettiger. De beeldschermresolutie is groter (er passen meer pixels op het scherm) en door het grotere formaat is het toetsenbord ook groter.
Netbooks met een Atom-processor zijn traag. Voor typewerk niet zo'n issue maar als je er fotobewerking op wilt doen niet prettig. Een Atom is wel erg energiezuinig. Een accuduur van zeven uur is niet ongebruikelijk.
Als het apparaat ook mooi moet zijn is de nieuwe Macbook Air 11,6 inch veruit de beste keuze, maar daar hangt een fors prijskaartje aan. De Macbook Air is super dun en geweldig mooi afgewerkt. De prestaties zijn ook relatief goed en het beeldscherm is van goede kwaliteit.
Een iPad is ook een mooi ding maar niet geschikt om veel tekst op te typen. Een iPad is vooral geschikt voor mediaconsumptie.
Netbooks met een Atom-processor zijn traag. Voor typewerk niet zo'n issue maar als je er fotobewerking op wilt doen niet prettig. Een Atom is wel erg energiezuinig. Een accuduur van zeven uur is niet ongebruikelijk.
Als het apparaat ook mooi moet zijn is de nieuwe Macbook Air 11,6 inch veruit de beste keuze, maar daar hangt een fors prijskaartje aan. De Macbook Air is super dun en geweldig mooi afgewerkt. De prestaties zijn ook relatief goed en het beeldscherm is van goede kwaliteit.
Een iPad is ook een mooi ding maar niet geschikt om veel tekst op te typen. Een iPad is vooral geschikt voor mediaconsumptie.

donderdag 11 november 2010 om 01:17
quote:Keroppi schreef op 10 november 2010 @ 18:35:
Macbook air is echt te duur voor hetgeen wat ik ermee wil. Ik gebruik thuis namelijk zelden tot geen laptop aangezien ik een Imac heb. Ik zit nu met name te twijfelen tussen een Acer, Dell en nog eentje. Wil ook geen HP of PB kopen.Dell en HP zijn prima .
Macbook air is echt te duur voor hetgeen wat ik ermee wil. Ik gebruik thuis namelijk zelden tot geen laptop aangezien ik een Imac heb. Ik zit nu met name te twijfelen tussen een Acer, Dell en nog eentje. Wil ook geen HP of PB kopen.Dell en HP zijn prima .