Soms wel, soms geen mail

12-11-2010 11:16 10 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben bang dat het een beetje glazen bol kijken wordt, maar ik hoop toch echt dat iemand weet wat er aan de hand is!

Vorige week zijn we overgestapt op glasvezel internet. Heel fijn, lekker snel en het was allemaal zo gefikst. Alleen... sinds die tijd komt m'n mail met horten en stoten binnen. Outlook blijft maar binnenhalen, maar haalt eigenlijk niks binnen. Bv nu: hij zegt 'bericht 22 van 22 wordt ontvangen (315 kB van 1,15 MB)'. Dat zou dus betekenen dat hij er bijna is, maar het groene balkje zegt iets anders. Het lijkt dus wel alsof er ergens een bericht klem zit of zo (als dat kan, heb er niet bijster veel verstand van). Het gekke is dat in webmail en op m'n BlackBerry wel alles binnenkomt.

Wat heb ik al gedaan:

- laptop opnieuw opgestart

- internetverbinding verbroken en opnieuw gelegd

- e-mail controle van virussoftware uitgezet

- KPN gemaild om te vragen wat het kan zijn

- domeinhost (het is m'n werkmailbox dus binnenkomende mail gaat via een andere server) gemaild om te vragen wat het kan zijn

- virussoftwarebedrijf gemaild om te vragen wat het kan zijn

Ik heb trouwens ook sinds afgelopen weekend Office 2010, misschien dat dat ook nog een oorzaak kan zijn?

Wie kan me verder helpen? Ik wil weer een mailbox die alle mail binnenkrijgt!
wat waren de antwoorden van KPN, de domeinhost en het virussoftwarebedrijf?
Nog niks, nog niks en nog niks, vandaar dat ik het hier probeer.
Webmail: Log eens in, en kijk of daar een bericht tussen zit wat niet deugt, en/of groter is dan 1 MB

Laat een kopie achter op de server wanneer je je post binnen hebt gehaald?
Hoe kan ik dan zien of er een bericht groter is dan 1 MB of niet deugt? Heb net zitten schonen in webmail maar kom geen grote dingen tegen.

Ik laat inderdaad een kopie op de server achter, anders krijg ik mail niet op m'n BlackBerry binnen. Is dat niet handig?
Ander idee, draai 's een testje, bijvoorbeeld op www.speedtest.net Krijg je zoiets:

OVerigens denk ik dat Xan op het goeie spoor zit en dat het waarschijnlijk wel aan je mailbox ligt.
Speedtest ken ik, heb ik ook al gedaan. De verbinding is prima.

De vraag is dus nu wat er dan met m'n mailbox is dat hij zo hakkelend de mail binnenhaalt.
WErk mail, dan is er toch wel iemand op kantoor die daarvoor verantwoordelijk is?
De IT-afdeling van mijn bedrijf heeft er de ballen verstand van. Dat ben ik namelijk zelf, ik ben zzp-er .
Zo, het is opgelost. De monteur van KPN die toch kwam (snelheid was niet goed) heeft ernaar gekeken en het opgelost. Het was iets met een probleem van een tijd geleden waarbij mensen problemen hadden met het binnenhalen van mail met bijlages. Hij heeft iets veranderd en nu is het goed. De 12 mail die klem zaten zijn nu inderdaad binnen.

Problem solved, bedankt voor het meedenken!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven