Ervaring met NMLK?

16-11-2010 15:38 35 berichten
Alle reacties Link kopieren
Nee, geen nieuwe methode om mensen te leren overtuigen van je eigen gelijk voor diegenen die aan NLP moeten denken.

Ik doel op www.nmlk.nl oftewel Nieuwe Mensen Leren Kennen. Dat is een site die activiteiten organisert/aanbiedt voor mensen die nieuwe mensen willen ontmoeten. Wegens een recent verbroken relatie ben ik mijn sociale horizonten aan het verbreden. Het leek me op zich een leuke manier om bezigheden te hebben met andere mensen zonder dat het direct om dating gaat.

Omdat deze site niet gratis is, vroeg ik mij af of iemand het kent of zelf actief is en wat je ervaringen ermee zijn. Ik wil best lid worden dan wel als ze echt een leuk aanbod hebben wat niet te ver weg is voor mij (midden-Brabant) met leuke mensen. Bedankt!
een aanbod hebben? Dan plaats je toch zelf iets waar je heen wil? Volgens mij is dat ook de bedoeling hoor.
Ik heb een tijdje bij NMLK gezeten maar dat is alweer een paar jaar geleden. Toentertijd waren ze wat betreft de grotere activiteiten die zij zelf organiseren, zoals feesten enzo, erg Amsterdam georienteerd.

Maar misschien zitten er inmiddels wel hele enthousiaste Brabanders op en is er ook in die regio meer te doen. Je kunt ook zelf binnen NMLK dingen gaan organiseren natuurlijk.
Ik ben een keer meegeweest naar die megapicknick als gast, maar vond het zeer teleurstellend en heb mij niet aangemeld. Ook omdat je er geld voor moet betalen. Hier op het forum kan je al zoveel leuke contacten op doen als je wilt. Nee leuk als het gratis is maar ik ga er geen 20 euro per maand? voor betalen.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Ik snap dat betalen ook niet zo. En wat ik ervan meegekregen heb, is dat idd niemand er een relatie zoekt, maar ze wel allemaal relaties (lees: drie weken neuken) met elkaar krijgen en het dan eigenlijk een grote groep exen is, of zo noemen ze elkaar althans. Zal wel te maken hebben met het ineens in een bad vol singles vallen ofzo.
Ik kan een maand lid worden voor 5 euro. Misschien doe ik dat in januari om te kijken of het wat is. Zelf ben ik best ondernemerd aangelegd en doe al van alles met vriendinnen maar een gemengde groep lijkt me ook wel eens leuk, of dat de mensen zelf wat organiseren waaraan ik mee kan doen.
quote:schorpioentje29 schreef op 16 november 2010 @ 16:02:

Ik kan een maand lid worden voor 5 euro. Misschien doe ik dat in januari om te kijken of het wat is. Zelf ben ik best ondernemerd aangelegd en doe al van alles met vriendinnen maar een gemengde groep lijkt me ook wel eens leuk, of dat de mensen zelf wat organiseren waaraan ik mee kan doen.Als het je aanspreekt, moet je dat gewoon eens doen. 5 euro is te verwaarlozen toch?
Daar heb je gelijk in, ivm de drukke decembermaand wilde ik sowieso even wachten met aanmelden. Was vooral benieuwd naar de ervaringen van anderen.
Ik ben een paar maanden lid geweest en heb aan een aantal leuke activiteiten mee gedaan.

Paashaasjacht in de bossen bij Baarn, Kolonisten van Catan-toernooi in Utrecht, Glitter-disco Party in Den Haag.

Iedereen kan zelf activiteiten op de site zetten en bepalen hoeveel deelnemers er max. kunnen zijn.

Ik ben nooit naar de mega-activiteiten geweest, maar een vriend van mij wel en hij heeft nu al een paar jaar een hele leuke groep vrienden waar hij veel mee onderneemt.

Er kwamen steeds meer leden uit het hele land bij, dus zeker ook uit Brabant. Zeker het proberen waard.
WTF?
Ik ken een meisje wat me daar laatst over vertelde. Zij doet zelf ook mee vanuit Brabant en vertelde dat ze vaak ' activiteiten' had en hier ook een soort vast vriendenclubje had opgebouwd. Ik meen dat zij er al een paar jaar lid van is, ze was er in elk geval erg enthousiast over.
Via Google viel ik hier binnen omdat ik wilde weten wat zoeken op NMLK opleverde nadat ik die term liet vallen in ene gesrek met iemand, waarbij ik me later pas realiseerde dat ik het niet heb uitgelegd...

Best grappig, want juist na een tip van een forumster in een ander topic ben ik daar zelf lid geworden.

Ik kom uit Brabant en mij bevalt het wel. Ben ook JUIST voor de decembermaand lid geworden om niet alleen te zijn in die maand.

Voor het eerst in jaren dus Kerst en Oud&Nieuw niet alleen thuis op de bank gezeten, maar met een groep relatieve vreemdelingen gevierd.

Mij beviel het wel, heb nu 7 actviteiten gehad sinds november en de komende weken minimaal 1 activiteit per week staan

Na 3 activiteiten begon ik al mensen terug te zien met wie het wel klikt.

Ben benieuwd of schorpioentje29 al lid is geworden en ergens heen is geweest...
20 euro per maand? Werd dat zomaar geroepen of wordt het echt zo duur?

Ik overweeg al een tijdje eens iets met ze te gaan doen. Heb voor mezelf alleen nog niet zo goed duidelijk wat ik er nou mee wil. Ik heb genoeg sociale contacten alleen daarin mist soms wat. Maar of NMLK dan de beste oplossing is weet ik nog niet.

Verder overwegend positieve ervaringen met afspreken via internet (ook vriendschapsgerelateerd)
Nee ik riep dat niet zomaar. Mijn vriendin was lid en zei dat ze 19 euro per maand moest betalen. Dat is uiteraard alleen lidmaatschap. Als je mee doet met een aktiviteit of bijv. een etentje komen die kosten er natuurlijk nog bij. Nee ik vind het niet echt goedkoop om leuke mensen te leren kennen.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Een jaar lidmaatschap komt op ¤69,95 of als je al lid bent ¤59,95 voor verlenging. Een half jaar kost je ¤44,95.

Als je lid bent krijg je korting op de NMLK-georganiseerde activiteiten, de andere dingen betaal je gewoon, maar dat vind ik niet echt raar: als je uitgaat betaal je toch ook? Je bent per maand minder kwijt dan de prijs van drie drankjes in de horeca, mij is het dat nu al dubbel en dwars waard!

Ik heb zelf (nog) niet echt veel sociale contacten en vind het moeilijk een gesprek aan te gaan met "zomaar iemand", maar omdat je op zo'n activiteit allemaal daar bent met de insteek mensen te leren kennen staat iedereen veel opener daarvoor. Gesprekken ontstaan daardoor veel makkelijker en dat is voor mij iig een erg prettige gewaarwording. En ik merk nu ook al dat doordat ik die ervaring nu opdoe ik in het "gewone leven" zelf ook veel opener sta...

Ben ook eerlijk naar mensen toe dat ik daar lid van ben als het ter sprake komt en krijg dan eigenlijk alleen maar positieve reacties, o.a. "dat je dat wel moet durven"
quote:lulletjerozenwater schreef op 16 januari 2011 @ 15:44:

Een jaar lidmaatschap komt op ¤69,95 of als je al lid bent ¤59,95 voor verlenging. Een half jaar kost je ¤44,95.

Als je lid bent krijg je korting op de NMLK-georganiseerde activiteiten, de andere dingen betaal je gewoon, maar dat vind ik niet echt raar: als je uitgaat betaal je toch ook? Je bent per maand minder kwijt dan de prijs van drie drankjes in de horeca, mij is het dat nu al dubbel en dwars waard!

Ik heb zelf (nog) niet echt veel sociale contacten en vind het moeilijk een gesprek aan te gaan met "zomaar iemand", maar omdat je op zo'n activiteit allemaal daar bent met de insteek mensen te leren kennen staat iedereen veel opener daarvoor. Gesprekken ontstaan daardoor veel makkelijker en dat is voor mij iig een erg prettige gewaarwording. En ik merk nu ook al dat doordat ik die ervaring nu opdoe ik in het "gewone leven" zelf ook veel opener sta...

Ben ook eerlijk naar mensen toe dat ik daar lid van ben als het ter sprake komt en krijg dan eigenlijk alleen maar positieve reacties, o.a. "dat je dat wel moet durven"

Even een aanvulling waarom mijn vriendin aan 20 euro kwam in die maand;

quote;

* 1 maand proeflidmaatschap = ¤ 10 - (ontvang je weer terug bij 12 maanden abo)

Meedoen aan activiteiten gedurende de proefperiode voor slechts ¤10. Word je binnen de proefperiode lid voor 12 maanden, dan krijg je dit tientje als korting terug!
Ik over weeg het ook en een vriendin die ik ken via een datingsite is pas naar een picknick in het park in Breda geweest. Zij is als de reacties hier boven erg positief.

Wat houd mij dan tegen? Momenteel zit ik al 4 Maanden zonder werk, en moet elk dubbeltje omdraaien. Ook heb ik geen auto, dus is behalve Breda een andere plaats eigenlijk geen optie. Een andere reden is dat ik erg verlegen ben en onzeker of ik het inderdaad dan wel durf.

Mooi is wel dat je als "Bijna Nieuw Mens" (het is niet een term die ik heb verzonnen) de activiteiten van de komende tijd kunt zien. En eigenlijk is er voo ieder wat wils, en bepaalde uitjes waarvan ik weet dat mijn vrienden geen oren naar hebben kan ik eventueel wel met hen ondernemen.

Wat ik nu ga doen.... Ik slaap er nog een nachtje over. En van Uitstel komt afstel... Vraag het me over een paar maanden eens.

Meer ervaringen dus ook negative verneem ik ook graag.

By The Way als ik lid zou worden krijgt die vriendin van me ook ¤ 10,oo korting, dus dat scheelt ook weer.
Ik ben toevallig afgelopen weekend met 90 Nieuwe Mensen naar Friesland geweest en dat was ERRUG gezellig :D Met Pinksteren ga ik weer, maar dan naar Ameland...

Maar als je erg tegen de kosten opziet, kijk dan eens naar bijv. http://www.fellas.nl dat is een vergelijkbare site, maar wel een stuk kleiner omdat ze nog maar een jaar bestaan.

Via een vriendin van NMLK zit ik daar nu ook en ook daar is het gezellig. Helaas wel wat minder dingen in de buurt omdat er minder leden zijn, maar je betaalt daar in eerste instantie maar iets van ¤5,- voor "tix", waarmee je "betaalt" voor meedoen aan een activiteit.

Ik ben inmiddels zo enthousiast dat ik voor een jaar heb bijgetekend
Ik zit op NMLK en de kosten zijn 2 drankjes per maand en niet meer! Geen idee hoe mensen aan die vreemde bedragen komen. Heb zelf aan diverse activiteiten meegedaan en veel leuke mensen ontmoet. Er zijn cloons die ik heb geprobeerd en wat mij opviel is dat ze daar de leeftijd (20 -99 jaar) hanteren en dat er nogal veel eenzame zielen met weinig social skills rondlopen. NMLK hanteert een leeftijdscategorie van 25 -49 jaar en mijn ervaring met de mensen is goed.
Ik ben sinds kort bij NMLK heb nog geen activiteiten mee gedaan en ook nog niet de 10 euro betaald, ik weet ook eerlijk gezegt niet wat ik er van moet vinden vind het best een beetje Eng? zo in je uppie daar heen gaan......zijn daar mensen voor een relatie?..kun je daar een relatie door krijgen? of zijn het gewoon allemaal vriendjes en vriendinnetjes........

Ik twijfel, kijk kat uit boompie vrees ik:S en daarbij ik kan alleen om de week mee doen aan activiteiten omdat ik normaal mijn kids in huis heb en ze gaan om het weekend naar hun vader
Ik betaal 5 euro per maand, dus dat is goed te doen. NMLK organiseert leuke dingen die je normaal niet zo snel zult doen! Nachtkanoeen, boomklimmen of taco's eten bij iemand thuis. Voor de mensen die niet geinteresseerd zijn in een relatie: kies een leuke activiteit met mensen van hetzelfde geslacht of kies voor mensen die al een relatie hebben.
Heb een paar weken geleden meegedaan met NMLK. Ze organiseerde een Flashmob op de Dam. Ontzettend gaaf en na de Flashmob in een gezellige kroeg met mensen gesproken. Een vriendin van mij die ik had meegenomen was voor het eerst en heeft er in 1 activiteit al vrienden bij.
Ik heb ook twijfels over het aanmelden bij nmlk.. ik houdt erg van gezelschapsspelletjes en die activiteit zie ik er best vaak bij staan, wat een grote plus is, ook zijn er veel activiteiten in mijn regio.

Echter vraag ik me af of je bij de activiteiten ook leeftijdsgrenzen kunt zetten? Ik ben net 25 en ik twijfel beetje of ik wat heb met mensen van in de 40
Hey @ll

Ik ben nu iets meer dan een jaar lid van NMLK en ik weet niet wie er bij komt dat t 20 euries per maand is, want dat klopt niet ;) een jaar lidmaatschap is ¤59,95. het is idd niet echt goedkoop om mensen te leren kennen, maar het is zo de moeite waard!!! Ik ben vorig jaar verhuisd naar een andere stad en heb alles achter gelaten en dit is een leuk initiatief. De mensen zijn open en gewend om steeds nieuwe mensen te ontmoeten.

Ik ben nu sinds een half jaar ook lid van Fellas. www.fellas.nl Deze site bestaat nu bijna 1.5 jaar en is flink in de groei.

@hefstblaadje. wellicht iets voor jou. de groep is hier gemiddeld iets jonger en kent geen ondergrens. Twijfel vooral niet om es een kijkje te nemen. Maar ook mensen van 40 zijn super gezellig. Mijn echte vriendengroep (die ik allemaal ken via NMLK en Fellas) is gemiddeld een aantal jaren ouder (ook mensen in de 40) en is ontzettend gezellig ;)

Fellas heeft t voordeel dat je 'grens' om in te stappen een stukje makkelijker is, het is goedkoper en informeler ;)
Ik heb vorige week ook dat Fellas geprobeerd, maar was een heuse afknapper. De mensen die ik trof tijdens 2 verschillende a activiteiten waren gewoon sociaal gehandicapt. Bij de eerste activiteit dacht ik nog dat zal wel toeval zijn, maar nee hoor bij de tweede activiteit precies hetzelfde. En de leeftijden liggen zo ver uit elkaar dat met een beetje ongeluk je met je tante een activiteit doet. Wat me ook opviel is dat er erg weinig te doen is vergeleken met NMLK. Nieuwemensenlerenkennen

En wat Moi bedoeld met informeler dat weet ik niet. Want beiden zijn informeel, maar Fellas lijkt voor mensen bedoeld zonder vrienden.
quote:corine1981 schreef op 28 juni 2012 @ 16:07:

Ik heb vorige week ook dat Fellas geprobeerd, maar was een heuse afknapper. De mensen die ik trof tijdens 2 verschillende a activiteiten waren gewoon sociaal gehandicapt. Bij de eerste activiteit dacht ik nog dat zal wel toeval zijn, maar nee hoor bij de tweede activiteit precies hetzelfde. En de leeftijden liggen zo ver uit elkaar dat met een beetje ongeluk je met je tante een activiteit doet. Wat me ook opviel is dat er erg weinig te doen is vergeleken met NMLK. Nieuwemensenlerenkennen

En wat Moi bedoeld met informeler dat weet ik niet. Want beiden zijn informeel, maar Fellas lijkt voor mensen bedoeld zonder vrienden.

Ik ben ook aan het googlen geweest voor vriendensites en had mij ook bij Fellas aangemeld maar ik kan pas zien of er uberhaupt wel activiteiten zijn als ik 5tix betaald heb? Heeft corrinne1981 gelijk of heeft iemand wel een positieve ervaring met Fellas. Ander sla ik deze site over. Ik heb veel positiefs gelezen over NMLK ben nu "bijna mens"

Ik ben ook lid van Stapmaatjes, deze is gratis, pas na 10 activiteiten betaal je iets van 10 euro per jaar. Ben heel benieuwd hoe het hier aan toe gaat. Het lijkt mij wel leuk om nieuwe vrienden te maken.
Life is peachy, somethimes soft and sweet, somethimes hard and rotten

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven