Oude computer verkopen; hoe alle gegevens verwijderen?

17-11-2010 17:54 29 berichten
Alle reacties Link kopieren
De titel zegt het al. Ik heb hier een oude computer staan die ik wil verkopen, maar ik wil toch nog even snel zorgen dat echt alle gegevens verwijderd zijn.

Mijn documenten en aanverwanten heb ik al leegemaakt, net als msn gespreksgeschiedenis enzo, maar waar staan nog meer persoonlijke gegevens die ik moet verwijderen? En is er niet een trucje waardoor ik zeg maar alle persoonlijke gegevens ineens verwijder?

Het is een ouwe Packard Bell met windows XP.

Ik heb er geen cd's bij om XP er opnieuw op te zetten.

Er is vanavond iemand die langs komt om te kijken, dus eigenlijk moet ik 't nog snel voor elkaar krijgen ook...

En ja, ik weet het, dan moet je eerder zijn. Had ik willen doen, ik ging daar de halve middag voor uittrekken, maar ik stond met autopech en ben dus net pas thuis.

Dankuuuu!!
668, the neighbour of the Beast
Probleem opgelost.

De meneer was een handelaar en wilde er maar 25 euro ofzo voor gooien. En als dat 't enige is dat ik er voor krijg, zet ik hem liever op het werk zodat mijn bejaarden (werk in een bejaardenhuis) er wat mee kunnen rommelen.

Voor dat geld vind ik het niet waard om hem te verkopen.

Dus probleem opgelost. En die ouwetjes plegen vast geen identiteitsfraude
Wat ik altijd doe is een cd image van dban downloaden en branden. opstarten vanaf de cd, uurtje of 4 wachten en je schijf is een paar keer met willekeurige bitjes overschrijven. Resultaat is een schijf waar zelfs CSI geen informatie meer af krijgt.
quote:Marels schreef op 17 november 2010 @ 18:47:

Ik zeg toch, ik weet 't niet, ik vraag het me gewoon af....

Hmm, nu baal ik een beetje dat ik die afspraak gemaakt heb.Dat 'ach' was ter relativering van mijn enigszins paranoïde verhaal Marels!
Gelukkig Johnny. Ik dacht al dat je me een naieve doos vond

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven