video bewerken

19-11-2010 21:51 8 berichten
Ik ben een beginnend filmer, vakanties, familie-bijeenkomsten ed. Nu ben ik op zoek naar een goed programma om de films te bewerken. Mag best uitgebreid zijn, ik vind het heel leuk om er mee te klooien en effecten ed toe te voegen. In ieder geval moet ik kunnen monteren, muziek eronder zetten, titels toevoegen en mooie overgangen kunnen maken.

Welke programma gebruiken jullie en wat zijn jullie ervaringen?
Ik denk dat de uitgeklede versie van Adobe Premiere iets voor je is: Proefversie Adobe Premiere Elements

Gewoon eens proberen, en kijken of het je bevalt...
Alle reacties Link kopieren
.
Ik gebruik zelf Pinnacle Studio 12 Ultimate .

Werk zelf nu een paar jaar met Studio (ook eerdere versies) en het bevalt me goed.Vind het overzichtelijk,het is vrij makkelijk en snel aan te leren en (tot nu toe) een behoorlijk stabiel programma. En het heeft voor mij als serieuze amateurfilmer voldoende mogelijkheden.Het is destijds geen bewuste keuze geweest.Maar via een kennis het toen uitgeprobeerd en eraan/in blijven hangen.

Maar je kunt nauurlijk altijd wat Xander ook zegt,eens wat proefversies uitproberen...enjoy!
Hey Lord,don't ask me questions
Video magic edit 4.4 kun je gewoon via bittorrent oid downloaden, heel fijn programma! Goede helpfunctie en je kan er heel veel mee. Veel prettiger dan bijvoorbeeld Windows movie maker wat standaard op een windows computer zit, die is heel traag.

Proefversies proberen is ook een goede tip trouwens.

Veel plezier! Het is verslavend!
En als je straks er lekker inzit: Sony Vegas pro is echt super
Dank voor jullie reacties! Ik heb er helemaal zin in om mee aan de slag te gaan. Heb nu inderdaad Movie Maker, maar dat vind ik echt niet prettig werken.

Ik heb daarbij trouwens ook een probleem: als ik het filmpje heb opgeslagen is het nog maar heel klein op het scherm. Het voorbeeld is wel goed (de shots) maar dan als 1 film krijg ik een klein beeld en dat is niet meer te veranderen. Wat doe ik fout?

Ik ga eens trials downloaden.
Je kan kiezen waarin de film gepubliceerd kan gaan worden, kies je dan soms voor e-mail? Daarmee comprimeer je de film het meest. Andere optie kiezen misschien?

Echt verstand heb ik niet van WMM, ik werk er nooit mee (rommel)...dus vergeef me als ik onjuiste info verstrek...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven