Liedje Youtube, alleen muziek gebruiken, dus zonder zang

20-11-2010 12:47 11 berichten
Alle reacties Link kopieren
Misschien is het onmogelijk, ik ben helaas zeer onhandig als het aankomt op techniek en computers, maar op Youtube heb ik een Sinterklaasliedje gevonden dat ik graag aan mijn klas wil leren. Ik wil daarvoor echter alleen de muziek gebruiken. Kan ik -op makkelijke wijze- de zang eruit halen?
Misschien staat er een karaoke versie van op Youtube.

Moet je even de titel van het nummer invullen op Youtube, en dan 'karaoke' erachter.

Of 'instrumentaal'.

Welk liedje is het?
Nee, niet op makkelijke wijze, als je zelf zeer onhandig bent met techniek en computers.

Tenzij je het door een ander laat doen
Gewoon Firefox als browser gebruiken en dan kan je een add-on installeren om de muziek van de you tube filmpjes binnen te halen. Weet alleen niet meer hoe 't heet.
quote:Mazou schreef op 20 november 2010 @ 12:48:

Misschien staat er een karaoke versie van op Youtube.

Moet je even de titel van het nummer invullen op Youtube, en dan 'karaoke' erachter.

Of 'instrumentaal'.

Welk liedje is het?Het gaat om 'Waar blijft nou die Sint?'. 'Karaoke' heb ik nog niet geprobeerd erachter, ga ik nu doen. Maar volgens mij is het een nieuw liedje, dus weet niet of zoiets er al opstaat.
quote:Miss Droppie schreef op 20 november 2010 @ 12:51:

Gewoon Firefox als browser gebruiken en dan kan je een add-on installeren om de muziek van de you tube filmpjes binnen te halen. Weet alleen niet meer hoe 't heet.Met Firefox krijg ik op een of andere vreemde manier geen geluid meer. Bij niets. Het moet dus in Chrome, kan dat ook?
http://www.sintrecepten.nl/sinterklaasliedjes/?id=102 is dat hem? op het luidsprekertje klikken.
quote:ghostofarose schreef op 20 november 2010 @ 13:06:

http://www.sintrecepten.nl/sinterklaasliedjes/?id=102 is dat hem? op het luidsprekertje klikken.Dankje, dat is hem in principe wel, maar net even anders dan de Youtube-versie. De Youtube-versie vind ik leuker.
Procedure volgens google:

Eerst een add-on downloaden voor chrome om de youtube filmpjes te kunnen downloaden.

Add-on voor chrome

Dan heb je dus de volledige muziek. Om dan de stem weg te halen, moet je programma's zoals deze gebruiken:

karaoke maken

Ik hoop dat het lukt.

Edit: ik heb het nooit zelf gedaan, dus ik weet niet hoe de kwaliteit is van het overgeblevene als de stem weg is, maar als je googled op liedje instrumentaal maken, of karaoke versie maken, dan krijg je een lijst met dit soort programma's.
mosterd, de link is al gegeven
Dankjulliewel! Ik ga me er morgen aan wagen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven