Digibeet wil draadloze internet laptop kopen

27-06-2008 20:07 16 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben compleet digibeet! Weet echt niks van computers.

Maar nu kan ik een laptop kopen gratis bij de telefoon voor 59 euro + 14,50 per maand.

en wel deze:

Een HP Compaq

HP6720 v3

Intel Celeron M540 Processor 1.73Ghz.

1024MB Intern Geheugen

120GB Harde Schijf

15.4" TFT

Dual Layer DVD-brander

Microsoft Vista Home Basic

Draadloos internet 802.11 b/g

10/100 Netwerk kaart

Zou dit een goeie zijn? En hoe moet dat in godsnaam dan met dat draadloze internet? Moet ik dan in huis een speciaal kastje hebben ofzo (Ik heb wel een kastje met ADSL)

Moet je dan eerst allerlei dingen nog op die laptop zetten? Of kun je gelijk hopla aan de slag ??

Kun je dat ding dan gewoon overal gebruiken??
Lees even mee op het volgende topic: Welke laptop moet ik nemen? daar worden tips gegeven over het kopen van een (goedkope internet-) laptop.
Koop in ieder geval geen Sweex. Dat is zelfs voor de doorgewinterde computernerds aanpoten. Ik heb hem zelf de deur uitgegooid. Zelf maak ik gebruik van internet via het elektriciteitsnet. Werkt super. Geen verlies van signaal want bij draadloos verlies je altijd een aantal kb's. Daarnaast heb je de beperking van muren in je huis. Wanneer er beton tussenzit kun je het helemaal shaken. Elektrisch heeft de beperking dat je wel in de buurt moet zitten van een stopcontact, maar maakt niet uit waar dat is in huis. Verschil van groepen is geen enkel probleem. US-robotics en Linksys zijn goede namen op het gebied van wireless. Let op! goedkoop is duurkoop op dit gebied. Oja, die laptop lijkt me niks mis mee. Voor het internetten alleen heb je geen zware computer nodig en werkt dit volgens mij prima. Zorg wel dat je computer volledig opnieuw wordt geinstalleerd want met al die computercriminaliteit.

Suc6
persoonlijk vind ik 1 GB ram te weinig met vista, dat neemt in z'n eentje al bijna een GB in beslag.
vista is te zwaar voor 1 gb. Laat dan gewoon iemand xp even erop zetten.
Draadloos internetten op die laptop kun je alleen als je ook een draadloze router hebt in huis. Da's een kastje wat je aan het ADSL-modem koppelt en het signaal omvormt van draad naar draadloos. En die Sweex die Datweetjewel noemt, is dus één merk draadloze router.
.
anoniem_29452 wijzigde dit bericht op 28-11-2010 23:19
Reden: spam
% gewijzigd
Nadeel van de dongel is dat het niet echt snel is maar wel echt heel erg duur
Die laptop wil je niet als een gewone laptop als daar Vista op staat en je kan er niet (via via) XP op krijgen. Nadeel aan XP is dat het niet meer wordt ondersteund door Microsoft door middel van veel updates.

Als je Vista er op houdt is de kans groot dat je laptop het lastig krijgt als je meerdere programma's tegelijk draait(muziekspeler, MSN en bijvoorbeeld internetten tegelijk). Verder is het kijken van HD films en streamen op internet van HD videos lastig tot onmogelijk, blijft vaak hangen om even op adem te komen enzo.
@saskiainkes: "Grappig" dat je een Viva-account aangemaakt hebt om op een oud topic uit 2008 te reageren - om reclame te maken dus...
quote:datweetjewel schreef op 27 juni 2008 @ 20:29:

Zelf maak ik gebruik van internet via het elektriciteitsnet. Werkt super. Geen verlies van signaal want bij draadloos verlies je altijd een aantal kb's. Daarnaast heb je de beperking van muren in je huis. Wanneer er beton tussenzit kun je het helemaal shaken. Elektrisch heeft de beperking dat je wel in de buurt moet zitten van een stopcontact, maar maakt niet uit waar dat is in huis. Verschil van groepen is geen enkel probleem. Hier ook internet via het stopcontact (devola) , ideaal, kan het iedereen aanraden!
Oud topic maar nu het toch nieuw leven is ingeblazen doe ik ook maar een duit in het zakje.quote:Guinevieve schreef op 28 november 2010 @ 10:24:

[...]

Hier ook internet via het stopcontact (devola) , ideaal, kan het iedereen aanraden!Groot voordeel van een wifi-router is dat je er ook een draadloze printer op kan aansluiten. Anders moet je weer een snoer van laptop naar printer. Ik denk niet dat draadloos printen kan via het stopcontact?
.
Oeps, oud topic....
voor een sterker signaal:

wordt hier uitgelegd
Een abonnement met een HP6720? Dat is een laptop van 4 jaar oud...

Toevallig zit ik er nu zelf op te typen. Ding is geweldig goed. Alleen Vista moet je er gelijk afgooien en Windows 7 installeren.

Ik raad je ook aan om even verder te kijken naar een ander abonnement + cadeau want een laptop van 4 jaar oud zou ik niet meer aan beginnen.

*Edit: Lol, zie nu pas idd dat dit een oud topic is.*
Bij de aanschaf van een laptop of computer moet je allereerst kijken naar wat de gebruiker er mee wil. Zo te horen ben je er nog niet bekend mee en zal het dan de eerste tijd vooral internetten / tekstverwerken zijn. Hiervoor volstaat een goedkope laptop. Meer geheugen in je laptop zal de laptop wel sneller maken, maar voor jou als beginneling is dat niet zo'n probleem.

Dat kastje van ADSL kan ook al de mogelijkheid hebben tot draadloos internet, maar dat hoeft niet het geval te zien. Dit moet je dus even nakijken. Als het nog niet de mogelijkheid heeft zul je een draadloze router moeten aanschaffen; deze kun je voor rond de 30 euro kopen.

Omdat je nog weinig kennis hebt denk ik dat je in je omgeving eens rond moet vragen naar iemand die je kan helpen met de installatie. Vooral in het begin is wat hulp nooit weg.

Succes,

Epke

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven