Senioren-gsm (kado)

29-11-2010 11:47 40 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi dames (en enkele heren),

voor mijn schoonvader zoek ik een senioren-gsm. Misschien was de libelle-site voor de hand liggender geweest maar misschien dat jullie (groot)ouders zo'n ding hebben en jullie er misschien ervaring mee hebben.

Ik zoek dus als sint-kado voor m'n schoonvader een gsm waarmee je:

1) kan bellen

2) een aantal nummers kan voorprogrammeren zodat ie het niet hoeft te onthouden

3) ook met dikke vingers en een minder dan gemiddelde motoriek mee overweg kan

4) sms'jes ontvangen zou leuk zijn maar hoeft niet.

Iemand toevallig tips? Ik zag door de senioren-gsm-websites het bos niet meer
Oh ja, m'n schoonvader is 66, heeft twee linkerhanden en 0,0 verstand van techniek/gadgets etc.

Hij heeft ook twee keer een herseninfarct gehad en is daarom qua fijne motoriek niet meer zo handig en ook nogal vergeetachtig. Mijn schoonmoeder vindt het een prettig idee om hem altijd te kunnen bellen en/of gebeld te worden als hij in de problemen zou komen...
Blokker had er laatst 1 in de folder.
http://www.gsmvoorsenioren.nl/
Alle senioren gsm's die ik zie op de site, voldoen aan je eisen. Dan is het toch gewoon een kwestie van kijken welke hij mooi vind en in zijn prijsklasse zit?
Dat zou wat zijn womanizer

Maar hij heeft niet zoveel kracht in z'n handen dus vast te zwaar

Jorina, er staan er inderdaad zoveel dat ik daarom wilde weten of iemand ervaring met een specifieke gsm had...vandaar!

Die van de blokker is 50 euro en ziet er wel degelijk uit! Bedankt voor de tip!
Meeste telefoonzaken verkopen hem wel, zijn rond de 80 euro geloof ik, die ouderentelefoons. Mijn oma (83) vond hem echter heel onhandig en begreep mijn kleine telefoontje veel makkelijker. Enig voordeel vond ze wel dat de toetsen lekkergroot zijn.
Ik zou eerlijk gezegd gaan voor een degelijk merk dat bekend staat om gebruiksvriendelijkheid. Nokia ofzo. En dan gewoon een simpel toestel nemen.

Ander tipje: ik weet niet hoe goed je vader hoort, maar het geluid van goedkope toestellen of van merkloze toestellen wil nog wel eens tegenvallen. Dat is ook wel iets om op te letten.
Kijk eens bij een Groene Kruis-Thuiszorg winkel bij jou in de buurt. Ik zag er laatste eentje in hun blad staan.
Waarom zou je niet bijvoorbeeld een Nokia 1616 of 1800 aanschaffen (simpel toestel, grote toetsen, maar niet overdreven groot), nieuw rond de 35 euro, abonnement van Ben erbij (maandelijks opzegbaar, 3 euro per maand voor 50 belminuten die niet vervallen)?

Of nog goedkoper: tweedehands van marktplaats. Daar zie ik deze twee modellen al een paar keer voor twee tientjes staan. En dat is dan simlockvrij of met beltegoed er nog op.

Nokia is ontzettend gebruiksvriendelijk, heeft een goed geluid, displays zijn tegenwoordig allemaal verlicht, dus goed leesbaar en er zit niets op wat hij niet nodig heeft. Bovendien val je je er geen buil aan voor dit bedrag (zeker niet als je tweedehands koopt) en mocht hij het nou niet snappen, dan zet je het zo weer op marktplaats.
Kan hier snel op reageren...NIET DOEN

Zowel mijn schoonmoeder als mijn moeder hebben dat ding weggegooid.De senioren telefoon (Emporia) had namelijk wat vervelende dingen nl:

als de batterij bijna leeg was blafte hij (geen grapje) om aan te geven dat de batterij bijna leeg was.Eerste keer had schoonmama hem in de auto laten liggen en stond er bij terugkomst man naast de auto die be zorgd was om hond in de auto (zo hard ging dat) tweede keer moest mijn ma er 's nachts uit om hem op te laden want dat kreng bleef om de paar minuten blaffen.

Tweede probleem was het ontbreken van voorkeuze nummers.

Gewoon 3 nummers van de kinderen onder een toets bleek niet mogelijk.

Beiden hebben nu een simpele Nokia 6111(schuiftelefoon) die ze prima kunnen gebruiken maar voor de feestdagen krijgen ze beiden van ons een John's Phone

Google er maar eens op.Grote telefoon, wit kost 69,95 online of bij de bijenkorf en ze zijn echt heel handig.

Mocht je perse toch die senioren telefoon willen, ik heb die 3 keer gebruikte van mijn ma hier nog liggen...
Mijn opa en vader (even onhandig) hebben allebei een gewone telefoon met een klepje, dwz dat ze alleen het klepje hoeven te openen om de telefoon op te nemen. Voor de rest zijn een aantal nummers voor geprogrammeerd, 1 is thuis etc, werkt prima.

Die Johns phone heb ik net opgezocht, dat is idd ook een hele eenvoudige met een mooi design.
Die John's phone lijkt mij wel handig! Ik ga um eens bekijken in de winkel voor Opa Bloes, want die kan ook niet uit de voeten met een ouwe Nokia.
Wow, dat ziet er zeker mooi uit. Bijna balen dat hier alle ouders en schoonouders gewoon met techniek om kunnen gaan.
wow, wat veel tips alweer!

Ik ga eens kijken voor die Johns... (werk kan wel even wachten )
Die heeft dus geen display, misschien handiger als ie kan zien wie belt / hij wil bellen..?

Pff, twijfel, twijfel... ik ga eens bij de nokia's kijken!
Hij heeft wel een display, bovenop! (Hahaha, ik vind 'm echt leuk! )

http://www.johnsphones.com/nl/photo-gallery/item26
Tsja op een vaste telefoon heb je ook geen display. Ik denk eigenlijk dat het meer je eigen idee van handig is en niet dat je schoonvader dat zal missen. Mijn ervaring is dat ze toch wat moeizaam naar dat schermpje zitten te turen. Of wordt hij zo vaak gebeld dat hij het display nodig heeft om te zien: oh X belt weer, even geen zin/tijd, ik laat hem lekker over gaan.
quote:qwertuu schreef op 29 november 2010 @ 13:49:

Hij heeft wel een display, bovenop! (Hahaha, ik vind 'm echt leuk! )

http://www.johnsphones.com/nl/photo-gallery/item26Ah, ik dacht dat dat een sticker was met je eigen 06-nummer (ook erg handig).
John's Phone heeft WEL een display.

Kleintje bovenop waarmee je kunt zien wie er belt.

Let op smssen kun je dus NIET met een John's Phone

Woops mosterd.

Let wel op dat alleen de witte ¤69,99 is....

De andere kleurtjes zijn ¤10 duurder.

Wij gaan voor de moeders voor een witte

Want daar staam de aan en uit knopjes zo lekker duidelijk op ;)

Ik twijfel zelf over de roze...vind hem zooo leuk
quote:borderwalk schreef op 29 november 2010 @ 13:52:

[...]

Ah, ik dacht dat dat een sticker was met je eigen 06-nummer (ook erg handig).Als hij geen display nodig heeft (en inderdaad, dat hebben ouderwetse vaste telefoons ook niet), dan kan hij er altijd nog een sticker met zijn eigen 06-nummer overheen plakken. Goed idee!
quote:Cherke schreef op 29 november 2010 @ 13:53:

Let op smssen kun je dus NIET met een John's PhoneNee, maar mensen van die generatie kunnen wel heel kort en zakelijk bellen, is mijn ervaring. Vooral de mannen. Die hebben zo'n sms-functie helemaal niet nodig dus.
haha, collega's kijken me aan waarom ik zo moet lachen

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven