Senioren-gsm (kado)

29-11-2010 11:47 40 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi dames (en enkele heren),

voor mijn schoonvader zoek ik een senioren-gsm. Misschien was de libelle-site voor de hand liggender geweest maar misschien dat jullie (groot)ouders zo'n ding hebben en jullie er misschien ervaring mee hebben.

Ik zoek dus als sint-kado voor m'n schoonvader een gsm waarmee je:

1) kan bellen

2) een aantal nummers kan voorprogrammeren zodat ie het niet hoeft te onthouden

3) ook met dikke vingers en een minder dan gemiddelde motoriek mee overweg kan

4) sms'jes ontvangen zou leuk zijn maar hoeft niet.

Iemand toevallig tips? Ik zag door de senioren-gsm-websites het bos niet meer
Die John's phone wil ik zelf eigenlijk wel.
Verkocht!!

Balen dat ze 'm bij onze Bijenkorf niet hebben
M'n schoonvader gaat gewoon helemaal de blits maken met z'n gsm
quote:Botervliegje schreef op 29 november 2010 @ 13:59:

Die John's phone wil ik zelf eigenlijk wel.Ja, ik ook. Hartstikke leuke gadget! (Bijna jammer dat ik al een veel te dure, batterijslurpende smartphone met 1001 functies heb aangeschaft. )
Leuk dat jullie hem allemaal ook zo geweldig vinden.

(werk er niet hoor!)

Heb zelf een Iphone maar die moet ik elke dag opladen

En deze gaat dus 3!!! weken mee.

Merk vooral dat oudere mensen dat opladen maar niks vinden.
Ook handig inderdaad! My iphone4 doet het ook maar 1,5 dag maximaal (of zou dat aan mijn bel/internet-gedrag liggen)
Leuk voor schoonvader!

Het is vast ook leuker om iets te krijgen waarmee je zelf overweg kan ipv dat het allemaal eerst uitgebreid uitgelegd moet worden en dat als je je dan een foutje maakt iemand van de jongere generatie zegt: zal ik het dan nóg een keer voordoen, kijk eerst ontgrendel je de telefoon, dan ga je met dit pijltje naar het telefoonboek, dan oke, dan dit, dat dan en dan op het groene knopje en hij belt, eenvoudig toch?
quote:borderwalk schreef op 29 november 2010 @ 14:07:

Leuk voor schoonvader!

Het is vast ook leuker om iets te krijgen waarmee je zelf overweg kan ipv dat het allemaal eerst uitgebreid uitgelegd moet worden en dat als je je dan een foutje maakt iemand van de jongere generatie zegt: zal ik het dan nóg een keer voordoen, kijk eerst ontgrendel je de telefoon, dan ga je met dit pijltje naar het telefoonboek, dan oke, dan dit, dat dan en dan op het groene knopje en hij belt, eenvoudig toch?Haha! mijn partner kan niet met een touchscreen overweg, dat heeft hij dus ook niet.
Hij wordt daar ook enorm nerveus en eigenwijs van dus ideaal!

En er zit volgens mij ook een noodknop op, in zijn situatie ook erg prettig!
Oh nee, is geen noodknop maar dan zetten we die gewoon onder een voorkeuzeknopje!
Dit ding is geweldig! Bijna zou ik er 1 kopen.....

juist omdat iedereen zo high tech moet doen tegenwoordig. (ze verklaren me nog net niet voor gek omdat ik geen Iphone of Blackberry heb)
Kweenie hoor, maar zou je geen telefoon kopen waar je wel mee kan sms-en? Kan toch erg handig zijn, al ontvang je ze alleen maar. En misschien vindt hij het ook wel leuk om een fotootje te kunnen maken?
.
Als TO's vader op de mijne lijkt (en mijn vader klinkt dan nog 100x technischer op basis van wat TO hier vertelt), dan denk ik niet dat hij wil fotograferen, radio luisteren, internetten of zelfs maar smssen met zijn telefoon.

Voor mijn moeder daarentegen zou dit apparaat een stuk te simpel zijn. Die wil nu een Iphone.
quote:impala schreef op 29 november 2010 @ 15:13:

Kweenie hoor, maar zou je geen telefoon kopen waar je wel mee kan sms-en? Kan toch erg handig zijn, al ontvang je ze alleen maar. En misschien vindt hij het ook wel leuk om een fotootje te kunnen maken?Het is misschien wel leuk om een foto te kunnen maken en een sms te kunnen ontvangen, maar wat nou als het toevoegen van die functies (en daarmee een hele rits functies die er gratis bij komen) het gewoon bellen en gebeld worden veel ingewikkelder maken, misschien wel onmogelijk maken, omdat je dan ineens te maken krijgt met een menustructuur etc.
Schoonvader he? Mijn vader wil ook een iphone

Zie eerste posts, m'n schoonvader heeft een paar herseninfarcten gehad en kan daardoor niet zo goed fijnmotorisch overweg met zo'n apparaten en als het ingewikkeld wordt dan haakt ie snel af en wordt ie enorm eigenwijs (ook door herseninfarcten want vroeger was ie niet zo).

Dus hoe simpeler hoe beter! En hoe minder menu's en/of uitleg hoe beter

Wat een uitvinding dat ding, ik baal enorm dat ik m'n internetbankierpasje niet mee heb naar kantoor anders had ik er allang een besteld!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven