Nummerbehoud van telfort naar tmobile
dinsdag 30 november 2010 om 16:11
Ik heb een simpel vraagje. En ja ik heb ook al een beetje gegoogled maar wilde toch even weten of iemand hier ervaring mee heeft.
Ik heb ga vrijdag een nieuw abbonoment halen bij een andere provider. En nu zit ik eraan te denken om mijn nummer te behouden.
Maar hoelang duurt het voordat je nummer overgezet is? Kan dit meteen?
Ik vraag dit hier omdat klantenservice een beetje te lang duurt en het vrij duur is.
Ik heb ga vrijdag een nieuw abbonoment halen bij een andere provider. En nu zit ik eraan te denken om mijn nummer te behouden.
Maar hoelang duurt het voordat je nummer overgezet is? Kan dit meteen?
Ik vraag dit hier omdat klantenservice een beetje te lang duurt en het vrij duur is.
dinsdag 30 november 2010 om 16:19
Afhankelijk vd provider duurt het 1-2 weken, mits je je abonnement al kan opzeggen (dus niet binnen bijv 1jr na afsluiten). Je kunt in de tussentijd beide nummers gebruiken, wel onhandig soms omdat mensen die je met je nieuwe/tijdelijke nummer belt niet weten dat jij t bent.
Je moet bij de nieuwe provider nummerbehoud aanvragen en die regelen dan alles - niet alvast je oude provider opzeggen: dan werkt het niet meer.
T-mobile heeft best een handige site dus kijk daar anders eens even!
Je moet bij de nieuwe provider nummerbehoud aanvragen en die regelen dan alles - niet alvast je oude provider opzeggen: dan werkt het niet meer.
T-mobile heeft best een handige site dus kijk daar anders eens even!
dinsdag 30 november 2010 om 16:19
Wanneer je je nummer wilt behouden geef je dat aan bij de nieuwe provider, (In dit geval T-mobile) of in de winkel. Je vult dan een formulier in welke verstuurd wordt naar je oude provider (In dit geval Telfort). Met dat formulier zeg je je oude abonnement op en geeft aan dat het nummer overgezet moet worden naar je nieuwe provider.
Het ligt dus aan je opzegtermijn bij Telfort hoe lang het duurt voordat je nummer is overgezet. (Meestal 1 of 2 maanden)
Je krijgt van T-Mobile een tijdelijk nummer zodat je eventueel wel meteen gebruikt kunt maken van je telefoon.
LET OP: Niet zelf ook je abonnement opzeggen bij Telfort want zij sluiten je nummer dan af en dan kan deze niet meer worden overgedragen aan T-Mobile!
Hoop dat het zo een beetje duidelijk is.
Het ligt dus aan je opzegtermijn bij Telfort hoe lang het duurt voordat je nummer is overgezet. (Meestal 1 of 2 maanden)
Je krijgt van T-Mobile een tijdelijk nummer zodat je eventueel wel meteen gebruikt kunt maken van je telefoon.
LET OP: Niet zelf ook je abonnement opzeggen bij Telfort want zij sluiten je nummer dan af en dan kan deze niet meer worden overgedragen aan T-Mobile!
Hoop dat het zo een beetje duidelijk is.
dinsdag 30 november 2010 om 16:23
http://www.t-mobile.nl/se ... lgestelde-vragen?q=id0146

woensdag 1 december 2010 om 23:26
Heb het laten doen van Tmobile naar Vodafone, krap een maand voordat mijn abonnement stopte. Het is alleen dat de 10e mijn abonnement bij Tmobile stopt en het nr het pas de 13e bij Vodafone doet. Maar goed, da's maar drie dagen dus daar kan ik me niet druk om maken.
Het kon trouwens ook korter vantevoren, zeiden ze.
Het kon trouwens ook korter vantevoren, zeiden ze.