Toen ik vanmorgen opstond met mijn gespierde lijf onder de warme douche stapte, deed ik wat ik iedere ochtend doe. Ik richtte een krachtige straal op het doucheputje. Even later bedacht ik me dat zoiets misschien onhygienisch is. Maar er stroomt daarna nog zoveel water langs de muren en over de vloer het putje in dat het allemaal wel weggespoeld zou zijn. Hoe zouden anderen dat doen, bedacht ik mij. Mannen kunnen gericht op het putje mikken. Zouden vrouwen het gewoon laten lopen? Of toch mikken? Of eerst gewoon naar de wc gaan? Maar dan kost doortrekken weer extra water.
Ik plas ook onder de douche, maar mik niet op het putje. Loopt er vanzelf wel heen, denk ik dan. Soms stuur ik de stroom even met de douchekop. (of is dat teveel info?)
Ik zeik ook altijd onder de douche 's ochtends. En ik kan ook best goed mikken ondanks dat ik daar niet de hulpmiddelen voor heb (lees: piemel). Scheelt ook weer een aantal liter water per dag omdat je het toilet een keer minder doorspoelt.
Ik doe het soms. De douche geeft mijn blaas soms het teken dat ik per direct moet plassen en als ik dan net lekker onder de douche sta en nog lang niet klaar ben, doe ik het wel eens. Maar echt prettig voelt het niet nee. Gelukkig ben ik single, dus ik ben de enige die er last van heeft.