Plassen op het doucheputje

08-12-2010 19:59 76 berichten
Alle reacties Link kopieren
Toen ik vanmorgen opstond met mijn gespierde lijf onder de warme douche stapte, deed ik wat ik iedere ochtend doe. Ik richtte een krachtige straal op het doucheputje. Even later bedacht ik me dat zoiets misschien onhygienisch is. Maar er stroomt daarna nog zoveel water langs de muren en over de vloer het putje in dat het allemaal wel weggespoeld zou zijn. Hoe zouden anderen dat doen, bedacht ik mij. Mannen kunnen gericht op het putje mikken. Zouden vrouwen het gewoon laten lopen? Of toch mikken? Of eerst gewoon naar de wc gaan? Maar dan kost doortrekken weer extra water.

Kortom, wie plast er ook onder de douche?
Ja hoor, ik plas vaak onder de douche en als er dan douchegel en shampoo overheen gaat ruik je niets meer.

Niets onhygiënisch aan hoor als je goed mikt.
schijnt goed te zijn om over je voeten te plassen als je last hebt van wintertenen.
En goed tegen kalknagels.
Ooit gelezen dat het ergens gepromoot wordt door de overheid, meen Japan, om op deze wijze te bezuinigen op water.

Het spoelt toch meteen weg onder de douche, dus waarom niet?

Lees dit maar niet. :puke:
Het is het enige gezeik waar ik 's ochtends tegen kan.
Iedereen weet toch dat je de douchestraal over je schouder op je voet moet richten en je voet boven het putje moet houden en dan tegen je voet moet plassen zodat de muren en de rest van de vloer niet ondergespat wordt.

En het is milieuvriendelijk. Scheelt weer wc-water.
quote:EarthlyMatters schreef op 08 december 2010 @ 21:39:

Iedereen weet toch dat je de douchestraal over je schouder op je voet moet richten en je voet boven het putje moet houden en dan tegen je voet moet plassen zodat de muren en de rest van de vloer niet ondergespat wordt.

Ik probeer dit te visualiseren, maar het lukt me niet.
quote:moppetoet schreef op 08 december 2010 @ 20:37:

[...]

Dat deed ik alleen na mijn bevalling. Op zo'n grote kraaamonderlegger.

Tip van de kraamhulp.Dat kan ik nu niet visualiseren.
quote:yette schreef op 08 december 2010 @ 21:06:

Het is het enige gezeik waar ik 's ochtends tegen kan. Herkenbaar.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
quote:EarthlyMatters schreef op 08 december 2010 @ 21:39:

En het is milieuvriendelijk. Scheelt weer wc-water.

Oh?

Ik spuit altijd alle haren uit het doucheputje.
Ik moet er van plassen!
Zelf vind ik het een onfris idee, en het gebeurt dan ook alleen bij hele hoge nood (= zelden). Maar feitelijk is het niet onhygienisch. Urine is zo'n beetje het enige steriele (zonder bacterien) wat er - mits je geen blaasontsteking hebt - uit ons lijf komt. Douchegel en shampoo erover heen en er is niets aan het handje.
quote:Cateautje schreef op 08 december 2010 @ 20:26:

Getver, ik kan me voorstellen dat de douche dan vreselijk naar urine gaat stinken.

En waarom kan je dat zo goed voorstellen?

Het kan nl helemaal niet dat je douche naar urine stinkt wanneer je direct spoelt.

Het kan ook niet blijven plakken zoals dat bruine spul.

En zoals iemand anders al zei, urine is steriel, en er zit amoniak in. Je douche zou er juist schoner van moeten worden.
Ja, dat vind ik echt.
Ik heb het ook al in het andere topic gezegd...nu ik huisgenoten heb moet ik me inhouden onder de douche...straks ruiken ze het ofzo...
quote:EarthlyMatters schreef op 08 december 2010 @ 21:47:

[...]

Dat kan ik nu niet visualiseren.

Houden zo.

Het is een RAMP en het doet PIJN en het is NIET LEUK !!!!
Berichtje van NU.nl

AMSTERDAM – Plassen onder de douche heeft nogal een onhygiënisch imago, maar volgens een Braziliaanse milieuorganisatie is het beslist een overweging waard. Het zou het milieu namelijk ten goede komen.

De logica achter het idee ligt hem in het feit dat het toilet overgeslagen wordt en het dus veel water bespaart. De organisatie roept middels een campagne dan ook iedereen op er een nieuwe gewoonte van te maken.

© ANP
quote:willem1959 schreef op 08 december 2010 @ 21:51:

[...]

Oh?

Ik spuit altijd alle haren uit het doucheputje.Waar naar toe ???
Spijt me voor je moppetoet. Wel een interessant artikel. Ik ga het eens bestuderen. Al zie ik het mezelf niet doen.
Een ex van me plaste onder de douche, ook als ik erbij stond.
It's not you, it's me. No wait. It's you. It's totally you...
Ja, hier ook, terwijl ik mijn tanden poets. Tijd en waterbesparing. Poepen niet, je weet nooit of het weg te spoelen is.
Beklaag je niet over de duisternis, steek een kaars aan.
Plassen onder de douche is net als masturberen; iedereen doet het, maar niemand praat erover (behalve op het viva forum:))
Je weet maar nooit
quote:moppetoet schreef op 08 december 2010 @ 20:37:

[...]

Dat deed ik alleen na mijn bevalling. Op zo'n grote kraaamonderlegger.

Tip van de kraamhulp.Hoezo dat dan?
Ik zou willen dat ik het kon, maar ik heb zo'n maffe tik dat ik alleen maar kan plassen op het toilet.

Het is in ieder geval wel milieuvriendelijk en ook goed voor je portemonnee. 1x minder doorspoelen per dag is behoorlijk wat minder liter per jaar.
U wordt op uw wenken bediend:

do 09 dec 2010, 06:44 (telegraaf)

Advies: plas onder de douche

Cancun - Met spreuken als ’Plas onder de douche met plezier, dat scheelt water en papier’, spoort een kalender van Nederlandse scholieren medeburgers aan zuiniger te doen met energie.

anoniem_45 wijzigde dit bericht op 09-12-2010 09:56
Reden: link erbij
% gewijzigd
Leiolepis ngovantrii: mannetjes zijn ook niet nodig omdat de dames zichzelf klonen!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven