Plassen op het doucheputje
woensdag 8 december 2010 om 19:59
Toen ik vanmorgen opstond met mijn gespierde lijf onder de warme douche stapte, deed ik wat ik iedere ochtend doe. Ik richtte een krachtige straal op het doucheputje. Even later bedacht ik me dat zoiets misschien onhygienisch is. Maar er stroomt daarna nog zoveel water langs de muren en over de vloer het putje in dat het allemaal wel weggespoeld zou zijn. Hoe zouden anderen dat doen, bedacht ik mij. Mannen kunnen gericht op het putje mikken. Zouden vrouwen het gewoon laten lopen? Of toch mikken? Of eerst gewoon naar de wc gaan? Maar dan kost doortrekken weer extra water.
Kortom, wie plast er ook onder de douche?
Kortom, wie plast er ook onder de douche?
woensdag 8 december 2010 om 21:39
woensdag 8 december 2010 om 21:42
quote:EarthlyMatters schreef op 08 december 2010 @ 21:39:
Iedereen weet toch dat je de douchestraal over je schouder op je voet moet richten en je voet boven het putje moet houden en dan tegen je voet moet plassen zodat de muren en de rest van de vloer niet ondergespat wordt.
Ik probeer dit te visualiseren, maar het lukt me niet.
Iedereen weet toch dat je de douchestraal over je schouder op je voet moet richten en je voet boven het putje moet houden en dan tegen je voet moet plassen zodat de muren en de rest van de vloer niet ondergespat wordt.
Ik probeer dit te visualiseren, maar het lukt me niet.
woensdag 8 december 2010 om 21:50
woensdag 8 december 2010 om 21:51
quote:EarthlyMatters schreef op 08 december 2010 @ 21:39:
En het is milieuvriendelijk. Scheelt weer wc-water.
Oh?
Ik spuit altijd alle haren uit het doucheputje.
En het is milieuvriendelijk. Scheelt weer wc-water.
Oh?
Ik spuit altijd alle haren uit het doucheputje.
woensdag 8 december 2010 om 22:02
Zelf vind ik het een onfris idee, en het gebeurt dan ook alleen bij hele hoge nood (= zelden). Maar feitelijk is het niet onhygienisch. Urine is zo'n beetje het enige steriele (zonder bacterien) wat er - mits je geen blaasontsteking hebt - uit ons lijf komt. Douchegel en shampoo erover heen en er is niets aan het handje.
woensdag 8 december 2010 om 22:07
quote:Cateautje schreef op 08 december 2010 @ 20:26:
Getver, ik kan me voorstellen dat de douche dan vreselijk naar urine gaat stinken.
En waarom kan je dat zo goed voorstellen?
Het kan nl helemaal niet dat je douche naar urine stinkt wanneer je direct spoelt.
Het kan ook niet blijven plakken zoals dat bruine spul.
En zoals iemand anders al zei, urine is steriel, en er zit amoniak in. Je douche zou er juist schoner van moeten worden.
Getver, ik kan me voorstellen dat de douche dan vreselijk naar urine gaat stinken.
En waarom kan je dat zo goed voorstellen?
Het kan nl helemaal niet dat je douche naar urine stinkt wanneer je direct spoelt.
Het kan ook niet blijven plakken zoals dat bruine spul.
En zoals iemand anders al zei, urine is steriel, en er zit amoniak in. Je douche zou er juist schoner van moeten worden.
Ja, dat vind ik echt.
woensdag 8 december 2010 om 22:11
Berichtje van NU.nl
AMSTERDAM – Plassen onder de douche heeft nogal een onhygiënisch imago, maar volgens een Braziliaanse milieuorganisatie is het beslist een overweging waard. Het zou het milieu namelijk ten goede komen.
De logica achter het idee ligt hem in het feit dat het toilet overgeslagen wordt en het dus veel water bespaart. De organisatie roept middels een campagne dan ook iedereen op er een nieuwe gewoonte van te maken.
© ANP
AMSTERDAM – Plassen onder de douche heeft nogal een onhygiënisch imago, maar volgens een Braziliaanse milieuorganisatie is het beslist een overweging waard. Het zou het milieu namelijk ten goede komen.
De logica achter het idee ligt hem in het feit dat het toilet overgeslagen wordt en het dus veel water bespaart. De organisatie roept middels een campagne dan ook iedereen op er een nieuwe gewoonte van te maken.
© ANP
woensdag 8 december 2010 om 23:58
donderdag 9 december 2010 om 09:54
U wordt op uw wenken bediend:
do 09 dec 2010, 06:44 (telegraaf)
Advies: plas onder de douche
Cancun - Met spreuken als ’Plas onder de douche met plezier, dat scheelt water en papier’, spoort een kalender van Nederlandse scholieren medeburgers aan zuiniger te doen met energie.
do 09 dec 2010, 06:44 (telegraaf)
Advies: plas onder de douche
Cancun - Met spreuken als ’Plas onder de douche met plezier, dat scheelt water en papier’, spoort een kalender van Nederlandse scholieren medeburgers aan zuiniger te doen met energie.
anoniem_45 wijzigde dit bericht op 09-12-2010 09:56
Reden: link erbij
Reden: link erbij
% gewijzigd
Leiolepis ngovantrii: mannetjes zijn ook niet nodig omdat de dames zichzelf klonen!