Kletsgroepje LV
vrijdag 10 december 2010 om 12:24
Nee, dat ligt niet aan de periode, er is gewoon een hoop te doen. Ook voor JM's andere bedrijf, daar ben ik nu ook voor een deel mee bezig.
Mooi dat het er is, Luni!
De hele week binnen, ik moet er niet aan denken... je hebt niet de beschikking over een auto natuurlijk als CV er niet is. Ik kan altijd nog met de auto weg en we hebben een groot overdekt winkelcentrum waar ik dan ga shoppen
Veel plezier met je uitstapje!
Mooi dat het er is, Luni!
De hele week binnen, ik moet er niet aan denken... je hebt niet de beschikking over een auto natuurlijk als CV er niet is. Ik kan altijd nog met de auto weg en we hebben een groot overdekt winkelcentrum waar ik dan ga shoppen
Veel plezier met je uitstapje!
'Geniet van elke dag, want er komt geen dag terug'
vrijdag 10 december 2010 om 21:02
Hallo, daar ben ik ook weer eens
't zijn slopende weken geweest hier. Maar alle feestjes zitten er weer op en MB is ongelooflijk verwend.
En weet je wat zo verassend is, van de sint heeft hij een DS gekregen... Hadden jullie dat nou verwacht?
Hij was echt zo ongelooflijk blij en verrast. "Dat Sinterklaas mij toch een cado geeft die ik van mijn ouders niet kreeg"
Al zijn verjaardagscadootjes vielen erbij is het niet. Maar gelukkig is hij toch ook daar weer blij mee.
Verder zijn het moeilijke dagen op school (een moeder van een meisje is overleden) Dat komt ook bij mij hard aan, ik ken dat meisje al zo lang. Dat soort dingen neem je wel mee.
Nu weekend en morgen maar eens naar een kerstboom gaan kijken.
't zijn slopende weken geweest hier. Maar alle feestjes zitten er weer op en MB is ongelooflijk verwend.
En weet je wat zo verassend is, van de sint heeft hij een DS gekregen... Hadden jullie dat nou verwacht?
Hij was echt zo ongelooflijk blij en verrast. "Dat Sinterklaas mij toch een cado geeft die ik van mijn ouders niet kreeg"
Al zijn verjaardagscadootjes vielen erbij is het niet. Maar gelukkig is hij toch ook daar weer blij mee.
Verder zijn het moeilijke dagen op school (een moeder van een meisje is overleden) Dat komt ook bij mij hard aan, ik ken dat meisje al zo lang. Dat soort dingen neem je wel mee.
Nu weekend en morgen maar eens naar een kerstboom gaan kijken.
vrijdag 10 december 2010 om 21:11
Joh eheeeecccchht!?? Nee nooit verwacht,die goede sint dan toch Heeft ie wel heel veel DanK U SInterklaasje gezongen?
Ja lekker he,weekend,ik lig ook gestrekt op de bank met een dekentje.Ben zo moe gewoon!
Ik zag vandaag een kerstbomenverkoper staan,had zoiets van "nu al?" Terwijl ik op mn werk op 6 Dec al de kerstversiering had gedaan.
Ja lekker he,weekend,ik lig ook gestrekt op de bank met een dekentje.Ben zo moe gewoon!
Ik zag vandaag een kerstbomenverkoper staan,had zoiets van "nu al?" Terwijl ik op mn werk op 6 Dec al de kerstversiering had gedaan.
vrijdag 10 december 2010 om 22:21
Wat leuk dat hij zo enthousiast en blij ermee is! Nu snel naar Zeeland he, kan hij de hele weg spelletjes spelen
Poeh, dat is heftig, Mokkie. Op jouw school of op MB's school? Sterkte ermee.
Haha, ik hoorde van de week in de AH vakkenvullers praten over waar de oliebollenmix moest en toen dacht ik ook: nou al?? Maar oke, dat schiet ook al aardig op.
Zondag naar verjaardag neefje, morgen gaat JM koekjes bakken met JD (ze is door het dolle heen ) en misschien nog even naar de kerstmarkt hier in de wijk. JM zei dat hij mee wilde , ben benieuwd of dat morgen nog zo is.
Poeh, dat is heftig, Mokkie. Op jouw school of op MB's school? Sterkte ermee.
Haha, ik hoorde van de week in de AH vakkenvullers praten over waar de oliebollenmix moest en toen dacht ik ook: nou al?? Maar oke, dat schiet ook al aardig op.
Zondag naar verjaardag neefje, morgen gaat JM koekjes bakken met JD (ze is door het dolle heen ) en misschien nog even naar de kerstmarkt hier in de wijk. JM zei dat hij mee wilde , ben benieuwd of dat morgen nog zo is.
vrijdag 10 december 2010 om 22:35
Ik heb wel wat dingen die vrijwel wekelijks terugkomen in ons menu.
Voor komende week heb ik tot nu toe dit bedacht:
pizza (zelf maken)
tortilla's
pasta
vis, boontjes, aardappels
schnitzel, bloemkool, rosti
zuurkool, hutspot, aardappelpure
Dag 7 ben ik nog niet uit, misschien Boeuff Bourgignon.
Voor komende week heb ik tot nu toe dit bedacht:
pizza (zelf maken)
tortilla's
pasta
schnitzel, bloemkool, rosti
zuurkool, hutspot, aardappelpure
Dag 7 ben ik nog niet uit, misschien Boeuff Bourgignon.
zaterdag 11 december 2010 om 07:40
zaterdag 11 december 2010 om 07:57
Hier het meest fantasieloze menu voor aankomende week,ik zal eens een uitgebreide met menu's uit mn boek op hyves plaatsen:
Vrijdag Couscous met verse haricots,erwtjes(vriezer) gele gebakken gele paprika,ui,kip en 2 eetlepels cc-kruiden
Zaterdag: Volkoren afbakbroodjes met gebakken(extra) mager rundergehakt,ui,knoflook en kruiden
Zondag:Weten we nog niet
Maandag,Knoflook-Biefstuk en spinaziepesto(ik heb zelf pesto gemaakt met basilicum,olie en italiaanse kruiden en dat ingevroren in blokjes)Als de spinazie afgegoten is roer ik dat er doorheen,op laag vuur.
Dinsdag:Kabeljauw uit de oven(kruiden en olie) en winterpeen
Woensdag:Pasta(volkoren pasta met gebakken tartaar,ui,knof,kruiden en een blik tomatenblokjes,evt nog gedroogde tomaat erdoor en wat creme fraiche light(het bestaat )
Donderdag:Kip en gewokte groente(doperwtjes,tomaat,ui,paprika)
Vrijdag: restjesdag.
We houden altijd wel over,vandaar vrijdag restjesdag.Meestal wordt het pasta
Vrijdag Couscous met verse haricots,erwtjes(vriezer) gele gebakken gele paprika,ui,kip en 2 eetlepels cc-kruiden
Zaterdag: Volkoren afbakbroodjes met gebakken(extra) mager rundergehakt,ui,knoflook en kruiden
Zondag:Weten we nog niet
Maandag,Knoflook-Biefstuk en spinaziepesto(ik heb zelf pesto gemaakt met basilicum,olie en italiaanse kruiden en dat ingevroren in blokjes)Als de spinazie afgegoten is roer ik dat er doorheen,op laag vuur.
Dinsdag:Kabeljauw uit de oven(kruiden en olie) en winterpeen
Woensdag:Pasta(volkoren pasta met gebakken tartaar,ui,knof,kruiden en een blik tomatenblokjes,evt nog gedroogde tomaat erdoor en wat creme fraiche light(het bestaat )
Donderdag:Kip en gewokte groente(doperwtjes,tomaat,ui,paprika)
Vrijdag: restjesdag.
We houden altijd wel over,vandaar vrijdag restjesdag.Meestal wordt het pasta
zaterdag 11 december 2010 om 08:53
zaterdag 11 december 2010 om 21:09
Vanavond couscous gegeten, was weer lekker. Vanmiddag met JD naar een kerstmartkje hier in de buurt geweest, stelde niet zo veel voor. Wel een armbandje voor haar gekocht, bij een kraampje van een buurvrouw en moeder van een vriendinnetje.
Morgen naar verjaardag van neefje.
Morgen naar verjaardag van neefje.
zaterdag 11 december 2010 om 21:09
Jee zeg, hebben jullie dat voor een week rond? Hier wordt het per dag bedacht. Ik heb vandaag hartige taart gemaakt met broccoli, cashewnoten en brie. Was lekker.
Juultje, het meisje zit op mijn school.
Vandaag hebben we kerstboom gekocht. Die kopen we bij een hobbyboer hier in de buurt. Heel leuk, je mag rondlopen op het veldje met bomen, aanwijzen welke je wil en dat haalt hij hem met een schep uit de gron. Vers van het land dus En dat voor maar 9 euro.
Juultje, het meisje zit op mijn school.
Vandaag hebben we kerstboom gekocht. Die kopen we bij een hobbyboer hier in de buurt. Heel leuk, je mag rondlopen op het veldje met bomen, aanwijzen welke je wil en dat haalt hij hem met een schep uit de gron. Vers van het land dus En dat voor maar 9 euro.
zaterdag 11 december 2010 om 21:34
Hartige taart! Dat kan ik ook wel weer eens maken, lekker. Ik doe voor een week boodschappen op maandag of dinsdag, dus dan bedenk ik het voor een week. Maar ik plan niet op welke dag we wat eten. En soms verandert het en maak ik iets anders met de inhoud van de koelkast/voorraadkast.
Kun je van die taart ene recept posten op het receptentopic op h?
Veel plezier, Luni!
Kun je van die taart ene recept posten op het receptentopic op h?
Veel plezier, Luni!
zondag 12 december 2010 om 14:57
Lekker zeg,wij hebben ook uitgeslapen,soort van want we waren niet vroeg op bed. Ook niet vroeg in de ochtend hoor! Het feest was best aardig maar net niet helemaal leuk genoeg om tot het einde te blijven.Bovendien heb ik het nog nooit zo koud gehad ergens,op welk feest dan ooit. Een kennis ging haar jas halen.
De lokatie was echt naast het hotel dus makkelijk.Ik ben gelijk in een heet bad gesprongen toen we terugkwamen,brrrr.
We hebben op de hotelkamer nog nageborreld en tegen 4en gaan slapen.Om half 5 besloot iemand boven ons heel hard muziek aan te zetten maar iemand anders bonsde heel hard daar op de deur en toen was het over.Verder heerlijk geslapen,fijne bedden ook!
We konden tot elf uur ontbijten en ook dat was weer goed,veel keus Ik heb een lekker omeletje met bruin brood genomen,wat kleine zoete broodjes en vers fruit,veel koffie en sapjes.
We vonden het heerlijk om er even uit te zijn,ondanks dat het feest anders uitpakte dan verwacht/gehoopt. Maar het is ok,we waren nu wel lekker fit vanmorgen
Fijne verjaardag gewenst!
De lokatie was echt naast het hotel dus makkelijk.Ik ben gelijk in een heet bad gesprongen toen we terugkwamen,brrrr.
We hebben op de hotelkamer nog nageborreld en tegen 4en gaan slapen.Om half 5 besloot iemand boven ons heel hard muziek aan te zetten maar iemand anders bonsde heel hard daar op de deur en toen was het over.Verder heerlijk geslapen,fijne bedden ook!
We konden tot elf uur ontbijten en ook dat was weer goed,veel keus Ik heb een lekker omeletje met bruin brood genomen,wat kleine zoete broodjes en vers fruit,veel koffie en sapjes.
We vonden het heerlijk om er even uit te zijn,ondanks dat het feest anders uitpakte dan verwacht/gehoopt. Maar het is ok,we waren nu wel lekker fit vanmorgen
Fijne verjaardag gewenst!
maandag 13 december 2010 om 10:27
Luni, ik vond het te koud voor hem om te wandelen. En daarbij was het echt te glad op de stoepjes.
's Avonds ben ik wel weggeweest trouwens hoor. Naar vriendin en boodschappen doen.
Tel. bevalt goed!! Ben nu aan het leren smsen en dat gaat veel makkelijker met deze toetsen! CV zoekt zich nog suf naar Wifi haha.
Die opmerking van J., geweldig!!! Sporten/stofzuigen. Ik lig helemaal vlak!
Juultje, weekmenu voor slanke lijn? Oeps, ik schreef slanke lijk haha. Of mag ik ook meedoen met mijn vette happen?
Mokkie, gefeliciteerd nog!! Of heb ik dat al gedaan? Wat leuk, de DS. Maakt ie herrie?
Wat erg van de moeder zeg.. Was ze ziek en ben je naar het afscheid geweest?
Ben hier aan het dweilen en boos aan het maken op die goorlap van het nieuws!
's Avonds ben ik wel weggeweest trouwens hoor. Naar vriendin en boodschappen doen.
Tel. bevalt goed!! Ben nu aan het leren smsen en dat gaat veel makkelijker met deze toetsen! CV zoekt zich nog suf naar Wifi haha.
Die opmerking van J., geweldig!!! Sporten/stofzuigen. Ik lig helemaal vlak!
Juultje, weekmenu voor slanke lijn? Oeps, ik schreef slanke lijk haha. Of mag ik ook meedoen met mijn vette happen?
Mokkie, gefeliciteerd nog!! Of heb ik dat al gedaan? Wat leuk, de DS. Maakt ie herrie?
Wat erg van de moeder zeg.. Was ze ziek en ben je naar het afscheid geweest?
Ben hier aan het dweilen en boos aan het maken op die goorlap van het nieuws!
maandag 13 december 2010 om 14:03
Nee, niet direct voor de slanke lijn, meer gewoon normaal. Iedereen eet ervan mee, dus echt heel speciaal slank koken doe ik maar niet. Tuurlijk mag je meedoen met je weekmenu. Wij eten deze week dit:
pizza (zelf maken)
tortilla's
pasta
schnitzel, bloemkool, rösti
zuurkool (ik), hutspot (JM), aardappelpuree met broccoli of bloemkool en rookwordt (JD en JZ)
Ah, telefoon is binnen dus! Dat heb ik gemist geloof ik.
Inderdaad een goorlap! Er is gelukkig nu een nieuwe blog, kon dat hoofd van hem echt niet meer zien hiernaast.
pizza (zelf maken)
tortilla's
pasta
schnitzel, bloemkool, rösti
zuurkool (ik), hutspot (JM), aardappelpuree met broccoli of bloemkool en rookwordt (JD en JZ)
Ah, telefoon is binnen dus! Dat heb ik gemist geloof ik.
Inderdaad een goorlap! Er is gelukkig nu een nieuwe blog, kon dat hoofd van hem echt niet meer zien hiernaast.
maandag 13 december 2010 om 14:26
Ah, daar zijn we van verlost!
Ja, tel. binnen. Nee, ik heb het haar gemaild.
Wat eten jullie gezond zeg! Elke dag een voedzame maaltijd zie ik. Wij eten:
spaghetti
maaltijd van mijn moeder, avg-tje (aard, vlees, groenten)
pizza (vriezer)
geb. aard, tartaar, worteltjes
tomatensoep (zak) en ciabatta
En dan is het weer vrijdag, dan sla ik weer in voor de hele week. In de loop van deze week schrijf ik maaltijden op die me te binnen schieten, anders heb ik vrijdag een blackout bij het maken van een lijstje. Ik ga tegenwoordig naar de Aldi, maar ben veel duurder uit, omdat het zo lekker is daar!
Ja, tel. binnen. Nee, ik heb het haar gemaild.
Wat eten jullie gezond zeg! Elke dag een voedzame maaltijd zie ik. Wij eten:
spaghetti
maaltijd van mijn moeder, avg-tje (aard, vlees, groenten)
pizza (vriezer)
geb. aard, tartaar, worteltjes
tomatensoep (zak) en ciabatta
En dan is het weer vrijdag, dan sla ik weer in voor de hele week. In de loop van deze week schrijf ik maaltijden op die me te binnen schieten, anders heb ik vrijdag een blackout bij het maken van een lijstje. Ik ga tegenwoordig naar de Aldi, maar ben veel duurder uit, omdat het zo lekker is daar!
maandag 13 december 2010 om 15:18
Ik koop bijna nooit eten bij Aldi.Meestal wijn,toiletpapier,cremes!
Ik ben een zeikerd,kijk hoeveel vetten en suiker erin zit...heel veel conserveringsmiddelen ook daar in het eten he(ik kocht eerder ' gewoon' yoghurt met muesli en dacht dat het gezond was...)
Wij eten met kerst rosbief uit de oven,met iets van gemengde groenten erbij En veel wijn denk ik Dat dan wel
Weten jullie het al?
Het sneeuwt hier al de hele middag behoorlijk,mooi hoor!!
Ik ben een zeikerd,kijk hoeveel vetten en suiker erin zit...heel veel conserveringsmiddelen ook daar in het eten he(ik kocht eerder ' gewoon' yoghurt met muesli en dacht dat het gezond was...)
Wij eten met kerst rosbief uit de oven,met iets van gemengde groenten erbij En veel wijn denk ik Dat dan wel
Weten jullie het al?
Het sneeuwt hier al de hele middag behoorlijk,mooi hoor!!