Macedonie
maandag 19 juli 2010 om 16:01
Ik ga deze zomer naar Macedonie! Ik heb maar 8 dagen (helaas) en ben van plan om als uitvalsbasis Ohrid te hebben.
Wie heeft tips voor mij? Leuk, goedkoop, hotel of guesthouse? Manier van reizen? Is Struga leuk? Zijn er veel toeristen? Wat moet ik gezien hebben? Wat absoluut niet?
Al jullie wijsheid is welkom
Wie heeft tips voor mij? Leuk, goedkoop, hotel of guesthouse? Manier van reizen? Is Struga leuk? Zijn er veel toeristen? Wat moet ik gezien hebben? Wat absoluut niet?
Al jullie wijsheid is welkom
woensdag 8 december 2010 om 10:51
Het is vandaag een nationale feestdag in Macedonie.
Iets van de man die het alfabet heeft gemaakt, of veranderd ofzo. Vlatko kan het altijd zo duidelijk uitleggen, NOT.
Had hem vanochtend al heel vroeg aan de telefoon, en mijn schoonvader kwam ook nog even hallo zeggen, lief.
Het is daar nu ook erg koud.
Lig jij alweer in je bedje?
Met dit weer wil ook niks anders dan lekker in mijn warme bedje liggen.
slapen = spienje
Iets van de man die het alfabet heeft gemaakt, of veranderd ofzo. Vlatko kan het altijd zo duidelijk uitleggen, NOT.
Had hem vanochtend al heel vroeg aan de telefoon, en mijn schoonvader kwam ook nog even hallo zeggen, lief.
Het is daar nu ook erg koud.
Lig jij alweer in je bedje?
Met dit weer wil ook niks anders dan lekker in mijn warme bedje liggen.
slapen = spienje
woensdag 8 december 2010 om 13:36
woensdag 8 december 2010 om 13:46
O, dat kyrillisch schrijven heb ik ook wel eens geprobeerd.
Is bijna niet te doen.
Ik concentreer me dan ook eerst op gewoon de woorden leren.
Als ik dat weet, dan proberen we het krillische alfabet wel.
Mijn vriend is vrij van school, hij heeft nu de vroege dienst in de bar, en dan gaat hij lunchen met zijn ouders en zus en haar man. En dan naar een studiegenoot iets voor school doen en dan naar een verjaardagsfeestje.
Stip
Dit is een link naar een website over Stip, en de koffiebar staat er ook tussen! In het laatste stukje, de bar heeft Versaj.
Is bijna niet te doen.
Ik concentreer me dan ook eerst op gewoon de woorden leren.
Als ik dat weet, dan proberen we het krillische alfabet wel.
Mijn vriend is vrij van school, hij heeft nu de vroege dienst in de bar, en dan gaat hij lunchen met zijn ouders en zus en haar man. En dan naar een studiegenoot iets voor school doen en dan naar een verjaardagsfeestje.
Stip
Dit is een link naar een website over Stip, en de koffiebar staat er ook tussen! In het laatste stukje, de bar heeft Versaj.
woensdag 8 december 2010 om 17:56
Heb het gelezen. Is dus bekend in Stip. Wie weet kom ik er ook nog eens en dan vraag ik in mijn beste macedonisch de weg naar Versaj.
Dat kyrillisch wil ik eigenlijk dan ook paralel proberen te schrijven. Het staat er al naast in deze cursus "learn macedonian - lesson 2" of heb je nog iets anders gevonden?
Ik heb het alfabet = asbuka opgeschreven en praat braaf alles na.
Dat kyrillisch wil ik eigenlijk dan ook paralel proberen te schrijven. Het staat er al naast in deze cursus "learn macedonian - lesson 2" of heb je nog iets anders gevonden?
Ik heb het alfabet = asbuka opgeschreven en praat braaf alles na.
woensdag 8 december 2010 om 18:01
Volgens mij is Versaj een van de populaiste bars, er zitten altijd mensen.
Ze hebben een beneden en een boven. Boven een stuk of 8 tafeltjes, beneden 4 en de bar. En dan nog buiten, in de zomer staan daar ook nog 4 tafels geloof.
En ze hebben er net een stuk bij gekocht, maar dat heb ik nog niet gezien. Het is niet super groot hoor, gewoon precies goed.
Wat ik op youtube heb gevonden zijn meerdere delen.
Volgens mij was het dit
Learn Macedonian
Ze hebben een beneden en een boven. Boven een stuk of 8 tafeltjes, beneden 4 en de bar. En dan nog buiten, in de zomer staan daar ook nog 4 tafels geloof.
En ze hebben er net een stuk bij gekocht, maar dat heb ik nog niet gezien. Het is niet super groot hoor, gewoon precies goed.
Wat ik op youtube heb gevonden zijn meerdere delen.
Volgens mij was het dit
Learn Macedonian
woensdag 8 december 2010 om 18:16
Heb je het zelf gevonden?
www.learnmacedonian.blogspot.com heb je dan ook al bekeken?
En hier nog eens het alfabet:
http://youtube.com/watch?v=GOayypishkw
www.learnmacedonian.blogspot.com heb je dan ook al bekeken?
En hier nog eens het alfabet:
http://youtube.com/watch?v=GOayypishkw
donderdag 9 december 2010 om 14:04
Tot hoe lang hebben de anderen gefeest? Kun je in Londen tot diep in de nacht feesten? Wat heb je gedronken? Ik drink graag bier, maar in Engeland hebben ze bier wat ik totaal niet lekker vind.
De blogspot van learnmacedonian is erg leuk. Je kan er zelfs naar de macedonische televisie kijken. En er is een e-mailadres als je vragen hebt. Een erg leuke site en heel goed voor onze do-it-yourself-learn-macedonian-course! En dat voor nop!
De blogspot van learnmacedonian is erg leuk. Je kan er zelfs naar de macedonische televisie kijken. En er is een e-mailadres als je vragen hebt. Een erg leuke site en heel goed voor onze do-it-yourself-learn-macedonian-course! En dat voor nop!
donderdag 9 december 2010 om 14:16
De anderen zijn door gegaan tot 1 uur, en nu lekker brak op het werk, want ze moesten nog ver reizen na die tijd, aangezien er niemand behalve ik in Central London woont.
Ik dronk Malibu met jus. Ik ben nogal van de zoete drankjes.
Ik hou totaal niet van bier, of echt sterke alcohol.
Een goed glas wijn gaat er ook wel in.
Die site klinkt echt goed. Van het weekend maar even bezig, want vanavond aan de sollicitaties werken..........Pff, helemaal geen zin om dat proces weer in te gaan.
Mijn manager hier heeft wel heel veel contacten, dus ik hoop dat hij ook kan helpen, hij gaat dat zeker wel proberen.
Ik dronk Malibu met jus. Ik ben nogal van de zoete drankjes.
Ik hou totaal niet van bier, of echt sterke alcohol.
Een goed glas wijn gaat er ook wel in.
Die site klinkt echt goed. Van het weekend maar even bezig, want vanavond aan de sollicitaties werken..........Pff, helemaal geen zin om dat proces weer in te gaan.
Mijn manager hier heeft wel heel veel contacten, dus ik hoop dat hij ook kan helpen, hij gaat dat zeker wel proberen.
donderdag 9 december 2010 om 14:26
donderdag 9 december 2010 om 15:51
donderdag 9 december 2010 om 16:12
donderdag 9 december 2010 om 19:58
vrijdag 10 december 2010 om 10:14
Heb nog wat gevonden, een internationaal transportbedrijf
http://www.logwin-logisti ... lenangebote.html
hier vind je vacatures (Stellenangebote ), er is ook een engelse versie, maar daar vind ik geen vacatures.
bijv. http://www.logwin-logisti ... detail/ao20100802-60.html moet je wel even je duits opfrissen...
Er is ook een bureau in Stip
Logwin Solutions Macedonia
LLC Breganicka b.b. 2000 Stip
http://www.logwin-logisti ... lenangebote.html
hier vind je vacatures (Stellenangebote ), er is ook een engelse versie, maar daar vind ik geen vacatures.
bijv. http://www.logwin-logisti ... detail/ao20100802-60.html moet je wel even je duits opfrissen...
Er is ook een bureau in Stip
Logwin Solutions Macedonia
LLC Breganicka b.b. 2000 Stip
zondag 12 december 2010 om 05:16
Als U.K. nog in de crisis zit, is de vacature in Zwitserland wel stabieler..Vanaf Zürich kun je ook direkt naar Skopje vliegen en als je op Zürich Airport werken kan, krijg je misschien ook korting op vluchten....Maar je hebt nog andere opties las ik..Tot later, moet nu gaan. Kater nog eten geven...en dan werken .
zondag 12 december 2010 om 15:30
Jij was er vroeg bij vanochtend! Kwam je toen net terug van het werk?
Zurich is ook nog een optie.
Ik ben wat dat betreft erg makkelijk, ik vind alles goed.
Maar mijn voorkeur gaat toch echt naar een leuke baan hier vinden, dat zou dingen wel wat makkelijker maken.
Ik heb dit weekend niet echt gezocht, morgen maar weer.
Jij gewerkt dus dit weekend? Verder nog iets gedaan, of kom je daar niet aan toe, als je moet werken?
Zurich is ook nog een optie.
Ik ben wat dat betreft erg makkelijk, ik vind alles goed.
Maar mijn voorkeur gaat toch echt naar een leuke baan hier vinden, dat zou dingen wel wat makkelijker maken.
Ik heb dit weekend niet echt gezocht, morgen maar weer.
Jij gewerkt dus dit weekend? Verder nog iets gedaan, of kom je daar niet aan toe, als je moet werken?
maandag 13 december 2010 om 08:37
Gistermorgen heb ik even geschreven voordat ik naar het werk ging..en alles bijgelezen .
Hoe gaat het solliciteren; al reacties? Heb je Vlatko toevallig gevraagd of hij het transportbedrijf "Logwin" kent?www.logwin-logistics.com Je zou er een open sollicitatie naar toe kunnen sturen, het bedrijf maakt een goede indruk. Is iets heel anders natuurlijk, maar verdient vast ook goed.Of bel eens:
http://www.logwin-logistics/locations/g ... itain.html, vestigingen in London/Middlesex, Nottingham en Manchester of mail
career-info@logwin-logistics.com
nezdravo = ongezond
doviduvanje!
nu nog even macedonisch oefenen....
Hoe gaat het solliciteren; al reacties? Heb je Vlatko toevallig gevraagd of hij het transportbedrijf "Logwin" kent?www.logwin-logistics.com Je zou er een open sollicitatie naar toe kunnen sturen, het bedrijf maakt een goede indruk. Is iets heel anders natuurlijk, maar verdient vast ook goed.Of bel eens:
http://www.logwin-logistics/locations/g ... itain.html, vestigingen in London/Middlesex, Nottingham en Manchester of mail
career-info@logwin-logistics.com
nezdravo = ongezond
doviduvanje!
nu nog even macedonisch oefenen....