Bol.com 2e hands verkoop. Ervaringen ?
zaterdag 12 december 2009 om 15:01
De titel zegt het al... wie heeft er ervaringen met de verkoop van 2e hands boeken via bol.com.
Ik heb een enorme stapel met hele diverse boeken die ik wil verkopen (boekenkast puilt uit). Ik denk dat bol de handigste manier is, maar twijfel nog een beetje.
Een deel gaat naar bol zag ik en je krijgt via bol.com binnen 2 weken je geld.
Ervaringen zijn meer dan welkom.....
Of eventueel andere sites om te verkopen. Ik zag al dat marktplaats iets minder uitgebreid is hiervoor.
Ik heb een enorme stapel met hele diverse boeken die ik wil verkopen (boekenkast puilt uit). Ik denk dat bol de handigste manier is, maar twijfel nog een beetje.
Een deel gaat naar bol zag ik en je krijgt via bol.com binnen 2 weken je geld.
Ervaringen zijn meer dan welkom.....
Of eventueel andere sites om te verkopen. Ik zag al dat marktplaats iets minder uitgebreid is hiervoor.
zaterdag 27 november 2010 om 16:48
quote:luni schreef op 27 november 2010 @ 12:16:
[...]
Je kan toch de pakbon uitdraaien,de bewuste persoon in de telefoongids zoeken en opbellen,als diegene tenminste een vast nummer heeft.Aan die optie heb ik gedacht, maar dat vond ik toch iets stalkerigs hebben. Ik heb hem nu via DHL verzonden, iets goedkoper dan TNT dus toch nog iets winst en iets geleerd voor de volgende keer.
[...]
Je kan toch de pakbon uitdraaien,de bewuste persoon in de telefoongids zoeken en opbellen,als diegene tenminste een vast nummer heeft.Aan die optie heb ik gedacht, maar dat vond ik toch iets stalkerigs hebben. Ik heb hem nu via DHL verzonden, iets goedkoper dan TNT dus toch nog iets winst en iets geleerd voor de volgende keer.
zaterdag 27 november 2010 om 19:19
dinsdag 7 december 2010 om 21:03
vrijdag 10 december 2010 om 19:32
Ik koop best vaak 2e hands boeken via bol.com! Vooral de chicklits, vind het zonde om daar de volle mep voor te betalen. Dus ben heel blij met jullie boeken! Ik heb hem idd ook wel eens opengeklapt toegezonden gekregen, ik schrok daar best wel van omdat hij was aangeprijst als "zo goed als nieuw" ofzo iets.. Zit er toch een behoorlijk vouw in de rug! En het boek valt altijd op die plek open nu. Als de staat iets slechter was omschreven dan had ik het geen probleem gevonden.
maandag 13 december 2010 om 20:17
Via Bol is het inderdaad wel heel fijn dat je niet zoals bij Marktplaats je advertenties moet herplaatsen om een beetje bovenaan te blijven.
Inmiddels via 3 manieren (Bol, Marktplaats, het Prikbord van hier) toch al heel wat boeken kwijtgeraakt.
Enige wat ik soms erg vreemd vind, is dat mensen boeken voor ¤ 3 of lager, aanbieden, dat kost je toch alleen maar geld, na aftrek van de kosten door Bol en de verzendkosten? Ik probeer te snappen waarom mensen dat doen?
Inmiddels via 3 manieren (Bol, Marktplaats, het Prikbord van hier) toch al heel wat boeken kwijtgeraakt.
Enige wat ik soms erg vreemd vind, is dat mensen boeken voor ¤ 3 of lager, aanbieden, dat kost je toch alleen maar geld, na aftrek van de kosten door Bol en de verzendkosten? Ik probeer te snappen waarom mensen dat doen?
zondag 16 januari 2011 om 12:08
Tip:
Bewaar alle grote enveloppen die je zelf krijgt per post. (informatie pakketen van de bank/ zorgverzekering en waar je andere bestellingen in onvangt)
En vraag evt. vrienden/ fam. Dit ook voor je te doen.
Dit scheelt je weer kosten aan een enveloppe.
En onder frankeren...zou ik niet snel doen...
Wie doet dat wel? nooit klachten????
Ik weeg alles netjes op mijn digi keuken weegschaal. of ga naar TNTservicepoint.
Bewaar alle grote enveloppen die je zelf krijgt per post. (informatie pakketen van de bank/ zorgverzekering en waar je andere bestellingen in onvangt)
En vraag evt. vrienden/ fam. Dit ook voor je te doen.
Dit scheelt je weer kosten aan een enveloppe.
En onder frankeren...zou ik niet snel doen...
Wie doet dat wel? nooit klachten????
Ik weeg alles netjes op mijn digi keuken weegschaal. of ga naar TNTservicepoint.
donderdag 20 januari 2011 om 10:48
Ik heb voor 2000 euro boeken,cd's en dvd verkocht. Wel in een paar jaar tijd. Je moet opletten dat je 1 euro commissie betaalt en 15% nog een keertje afdraagt aan bol.com. Ook ontvangt bol.com 1.95 van de koper.
Dus zijn ontvangen tenminste 2.95 + 15% van de opbrengst.
Dus zowel van koper al verkoper verdient bol.com Ook moet je als verkoper de VERZENDKOSTEN betalen. Bij hele dikke boeken die niet door de brievenbus kunnen is dat al gauw 7 euro. Je krijgt dan wel 2.95 extra van bol.com. Dus je boek moet dan wel meer dan 10 euro zijn,anders kost het je geld ipv dat het opbrengt.
Bij spullen die makkelijk door de brievenbus gaan moeten minstens 4 euro kosten anders moet er geld bij ipv dat je er aan verdient.
Ik word ook heel erg kwaad dat er mensen zijn die hun spullen voor 2 euro aanbieden. Want van die 2 euro waarvoor ze het aanbieden Moeten ze 1 euro betalen + 15% aan bol.com betalen en dan komen er ook nog portokosten. Een cd sturen kost qua verzenkosten al 1.75 + verpakkingskosten ben je 1.90 kwijt. Zij verliezen erop. Ik wil er op verdienen en niet op verliezen.
Verder heb je als koper 2 weken de tijd om het terug te sturen wel op eigen kosten. Dus een boek die vrij dik is kost je ook 7 euro om terug te sturen. Dan kan je hem maar beter houden en zelf weer verkopen
Dus zijn ontvangen tenminste 2.95 + 15% van de opbrengst.
Dus zowel van koper al verkoper verdient bol.com Ook moet je als verkoper de VERZENDKOSTEN betalen. Bij hele dikke boeken die niet door de brievenbus kunnen is dat al gauw 7 euro. Je krijgt dan wel 2.95 extra van bol.com. Dus je boek moet dan wel meer dan 10 euro zijn,anders kost het je geld ipv dat het opbrengt.
Bij spullen die makkelijk door de brievenbus gaan moeten minstens 4 euro kosten anders moet er geld bij ipv dat je er aan verdient.
Ik word ook heel erg kwaad dat er mensen zijn die hun spullen voor 2 euro aanbieden. Want van die 2 euro waarvoor ze het aanbieden Moeten ze 1 euro betalen + 15% aan bol.com betalen en dan komen er ook nog portokosten. Een cd sturen kost qua verzenkosten al 1.75 + verpakkingskosten ben je 1.90 kwijt. Zij verliezen erop. Ik wil er op verdienen en niet op verliezen.
Verder heb je als koper 2 weken de tijd om het terug te sturen wel op eigen kosten. Dus een boek die vrij dik is kost je ook 7 euro om terug te sturen. Dan kan je hem maar beter houden en zelf weer verkopen
donderdag 20 januari 2011 om 10:52
quote:kleurig schreef op 10 december 2010 @ 19:32:
Ik koop best vaak 2e hands boeken via bol.com! Vooral de chicklits, vind het zonde om daar de volle mep voor te betalen. Dus ben heel blij met jullie boeken! Ik heb hem idd ook wel eens opengeklapt toegezonden gekregen, ik schrok daar best wel van omdat hij was aangeprijst als "zo goed als nieuw" ofzo iets.. Zit er toch een behoorlijk vouw in de rug! En het boek valt altijd op die plek open nu. Als de staat iets slechter was omschreven dan had ik het geen probleem gevonden.Waarschijnlijk een dik boek die niet door de brievenbus kan. Je betaald anders 7 euro als verkoper. Je krijgt wel vaak 2.95 extra van bol.com Maar als het boek erg is afgeprijsd dan gaat het de verkoper teveel geld kosten ipv dat het een paar dubbeltjes oplevert. Want dat verdien je er vaak maar op.
Ik koop best vaak 2e hands boeken via bol.com! Vooral de chicklits, vind het zonde om daar de volle mep voor te betalen. Dus ben heel blij met jullie boeken! Ik heb hem idd ook wel eens opengeklapt toegezonden gekregen, ik schrok daar best wel van omdat hij was aangeprijst als "zo goed als nieuw" ofzo iets.. Zit er toch een behoorlijk vouw in de rug! En het boek valt altijd op die plek open nu. Als de staat iets slechter was omschreven dan had ik het geen probleem gevonden.Waarschijnlijk een dik boek die niet door de brievenbus kan. Je betaald anders 7 euro als verkoper. Je krijgt wel vaak 2.95 extra van bol.com Maar als het boek erg is afgeprijsd dan gaat het de verkoper teveel geld kosten ipv dat het een paar dubbeltjes oplevert. Want dat verdien je er vaak maar op.
donderdag 20 januari 2011 om 14:41
Ojee, ik heb gereageerd in een oud topic zie ik (dankzij de zoekmachine)
Ik vroeg me af waar jullie het verpakkingsmateriaal vandaan halen, kan ook erg prijzig zijn.. en wat durf je wel en wat niet in een gewone envelop zonder bescherming te stoppen?
Heb zelf het idee dat t meestal wel kan, zoveel zal er niet mee gebeuren toch?
Ik vroeg me af waar jullie het verpakkingsmateriaal vandaan halen, kan ook erg prijzig zijn.. en wat durf je wel en wat niet in een gewone envelop zonder bescherming te stoppen?
Heb zelf het idee dat t meestal wel kan, zoveel zal er niet mee gebeuren toch?
vrijdag 21 januari 2011 om 07:44

vrijdag 21 januari 2011 om 12:51

maandag 24 januari 2011 om 09:26
Wat ik vervelend vind is dat je in het systeem niet altijd iets kan wijzigen. Heb een keertje gehad dat ik een boek had en er een vouw in was gekomen. Echt niet leuk. Je kunt niet even een berichtje naar de klant sturen dat er iets is gebeurt. Dus sluit ik 2 0f 3 euro bij en hopen dat de klant tevreden is.
Want als je op de klantenservice moet wachten,dan duurt dat vaak wel meer dan een week. En de klant staat maar te wachten. Ook werkt het print systeem wat ze gebruiken niet helemaal optimaal. Heb een paar keer gehad dat ik wel eens 2 dagen heb moeten wachten op een printje.
Want als je op de klantenservice moet wachten,dan duurt dat vaak wel meer dan een week. En de klant staat maar te wachten. Ook werkt het print systeem wat ze gebruiken niet helemaal optimaal. Heb een paar keer gehad dat ik wel eens 2 dagen heb moeten wachten op een printje.
zondag 13 maart 2011 om 19:19
Ik heb zo'n 1000 boeken die ik wil verkopen. Veel zijn geen topboeken maar toch aardige kwaliteit.. HEeft iemand hier nog ti[s voor?
IS het handig om al deze boeken via Bol te verkopen?
Worden de boeken vaak bekeken?
Is er een tijdlimiet wanneer je "advertentie" word verwijderd????
weet iemand antwoorden op deze vragen?
IS het handig om al deze boeken via Bol te verkopen?
Worden de boeken vaak bekeken?
Is er een tijdlimiet wanneer je "advertentie" word verwijderd????
weet iemand antwoorden op deze vragen?
zondag 13 maart 2011 om 19:24
Je kunt niet zien hoe vaak jouw boek bekeken is. Je boeken blijven er 3 maanden opstaan. Makkelijk bij Bol is dat je je boekenaanbod via een excel kunt uploaden, dus na die 3 maanden kun je dat heel eenvoudig nog eens doen, zodat ze er weer voor 3 maanden op staan. Van populaire boeken is vaak een heel groot aanbod, waardoor de prijs die je kunt krijgen niet heel hoog is en hier moeten dan de kosten voor bol en de verzendkosten nog van af. Zelf heb ik het meest verdiend met oude studieboeken.
Je kunt het met een deel van je boeken eens proberen of het werkt voor jouw boeken.
Je kunt het met een deel van je boeken eens proberen of het werkt voor jouw boeken.