Macedonie

19-07-2010 16:01 2201 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ga deze zomer naar Macedonie! Ik heb maar 8 dagen (helaas) en ben van plan om als uitvalsbasis Ohrid te hebben.

Wie heeft tips voor mij? Leuk, goedkoop, hotel of guesthouse? Manier van reizen? Is Struga leuk? Zijn er veel toeristen? Wat moet ik gezien hebben? Wat absoluut niet?

Al jullie wijsheid is welkom
Nog geen reacties, maar het was natuurlijk ook weekend.

Nu geef ik ze deze ochtend even tijd om hun mails door te lezen en dan vanmiddag maar even wat telefoontjes er tegen aan gooien.

Nee, ik heb Vlatko er niet naar gevraagd. En ik heb de hele zaterdag en de hele zondag ochtend met hem op Skype gezeten! Kletsen over van alles en nog wat, maar daar dus niet over gehad.

Ik weet ook niet zeker of ik het wil. Ja, nu zeur ik, dat weet ik.

Maar ik ben bijna 33, ik wil echt mijn carriere bezig en werk doen wat ik leuk vind en waar ik in groeien en carriere kan maken.

Ik heb 10 jaar lang allerlei baantjes over de hele wereld gedaan, en dat was geweldig. Maar nu wil ik meer!

En die mogelijkheden zijn er in London. Dus dat ga ik eerst proberen. Dan zal dit optie nummer 2 zijn.

Ik zal Vlatko eens vragen.

zdravJe = gezond

en gezondheid = nazdravJe en dat is dus ook proost!
Ik vind solliciteren altijd "even kijken of ze me willen"; zeggen ze ja! dan kan je altijd nog nee! zeggen. Ik heb de baan altijd gekregen waar ik op gesolliciteerd heb, misschien vandaar.

Je kan toch altijd nog zeggen na een gesprek, dat je iets beters gevonden hebt. Is Middlesex niet bij je in de buurt, by the way?
Daar heb je wel gelijk in.

Middlesex is op zich wel in de buurt, maar ik wil wat dichter bij huis proberen te gaan werken. Ik was vanochtend ook weer 2 uur onderweg, dankzij vertragingen, en daar heb ik geen zin meer in.

Maar ik moet gewoon proberen.

Ik wacht op mijn manager, die zit op dit moment nog in bespreking en dan gaan we met mijn CV bezig.
Ik vind je heel representatief, en je kan verschillende talen. Je hebt wel een goede kans denk ik. Je kan er beslist ook nog een opleiding volgen.

Heb je een vast contract eigenlijk bij de cruisefirma, of is dat op basis van een jaar?
Ik heb nog geen eens een jaar contract, het werkt hier ook allemaal net even anders.

Ik ga met mijn heel mijn hard voor die ene functie, bij die cruiseline bij mij om de hoek! Die baan wil ik!

Maar ik moet natuurlijk verder kijken dan dat.
Heb je een tijdelijk contract of hoe heet dat dan? Ze kunnen je zo ontslagen dan of hoe zit dat?

Nog 10 dagen dan is het kerstavond. Hopelijk heb je voor die tijd wat meer zekerheid.

nema na sto = je hoeft je niet te bedanken
Ik weet helemaal niet hoe het zit met mijn rechten. Erg eigenlijk.

Volgens mij heb ik een opzegtermijn van 3 maanden, dus mijn manager zegt, dat als ze me eruit werken, dat ze mij 3 maanden (belastingvrij) door moeten betalen.

Als ik zelf ontslag neem, dan niet.

Maar ze zullen het wel zo spelen dat ik zelf ontslag zal nemen, omdat ik niet naar Birmingham wil verhuizen.

Ingewikkeld allemaal.

Ik hoop ook voor Kerst wat meer duidelijkheid te hebben.
...maar je hebt toch een contract waar alles zwart op wit staat, hoop ik...

Schrijf toch gewoon een sollicitatie naar career-info@logwin-logistics.com ; informatief welke opties ze voor je hebben. Dan weet je meteen hoe en wat en verlies je geen tijd. Ik heb hun web-site doorgelezen en ze hebben echt wat te bieden. Mbt je carriere.

sorry, dat ik zo zeur, maar ik bedoel het goed.
Dank je wel, ik vind dat heel lief van je, en ik ga het doen!!!!

Ja, ik heb een contract, maar daar staan allemaal van die kleine lettertjes in, dat ik er niks meer van begrijp!

We moeten vrijdag naar Birmingham om met het nieuwe bedrijf om de tafel te gaan zitten. Dus ik weet dan of ik van huis kan gaan werken en dus mischien vanuit Macedonie.

Maar ze voorspellen hier sneeuw, dus we weten nog niet eens of heen kunnen.

Echt een gedoe. Ik wil gewoon weten waar ik aan toe ben.

Ik wil gewoon een andere baan!

Even doorzetten nog.
Ik wens je veel succes!! Misschien wordt het de droombaan op het zilveren dienblad.

Ook niet erg aardig trouwens, die briefing vlak voor de kerstdagen . Daar hadden ze toch ook tot volgend jaar mee kunnen wachten!
Het is nooit een goeie periode om het te doen, er heeft altijd wel iemand een verjaardag, trouwdag of er is iemand zwanger ofzo.

Maar dit is zeker niet de beste tijd van het jaar. Het is erg rustig op de vacature sites.

Maar ik heb nu een super CV en ik hoop dat ik daarmee ook een streepje voor heb!

Ik wacht deze week nog even af, of er iets van komt en dan zal ik gaan solliciteren op minder ideale vacatures.
Hee, jij bent er vroeg bij!

Wel spannend, solliciteren..

Heb je nog tijd voor macedonische woorden...

ziekenhuis = bolnica

verpleegkundige = medicinski sestra
Ik ben nog thuis, ik vertrek zo.

Het is inderdaad wel spannend het solliciteren, en meestal ben ik ook positief. Er ligt weer een hele wereld voor me open, en er zijn echt super interessante banen te krijgen in London.

Maar ook veel concurrentie natuurlijk.

Soms zie ik het niet meer zitten, omdat ik nog helemaal geen reacties heb gehad. Maar zoiets duurt ook gewoon even.

Maar er is 1 baan die ik echt graag wil. Als Marketing Manager bij een cruise line. Zo gaaf. En die heb ik dus gisteren een mail gestuurd. Dus wie weet......Ik hoop deze week toch een reactie te krijgen.

Op mijn werk ga ik zo even weer naar macedonische woorden zoeken, ik moet nu rennen voor de trein.
RENNEN!

Heb nog even wat macedonisch geleerd en vond deze

handtekening = potpis

wel erg grappig!
Ha ha, een handtekening is potpis. Das grappig.

Een contract is dogovor.

Dus ik hoop dat ik binnenkort een potpis onder een dogovor mag zetten!
so sreka!! = good luck!!

Je kan nu ook in je CV vermelden dat je macedonisch aan het leren bent!
Ik zag je vrienden uitnodiging. Had ik in mijn hotmail.

Maar als ik dan op de link klik, dan moet ik opnieuw inloggen. En als ik inlog dan gaat de site naar een andere pagina en dan weet ik niet waar ik moet accepteren om het bevestigen.

Zo vreemd. Is de hele week al zo.

Heb je ook geen Hyves?
Ik wist nu niet meer of ik al een uitnodiging had gestuurd. Misschien kon je me daarom niet "mailen"?. Ik heb hetzelfde probleem, steeds weer inloggen en er gebeurd nix!

Ik ben ook niet op hyves.....ik weet het ik ben hopeloos ouderwets.

Generation gap!!
Ik had jou een uitnodiging gestuurd aan het begin van de week en ik heb toen een email van je gehad. Maar ook daar kon ik niet op reageren.
Yep!!
Oke.
Ik heb je meteen een kaart gestuurd, dan heb je ook mijn emailadres!
Goed dat je het zegt, want ik die email gedelete, want ik kende niemand met die naam. (kwam denk ik onder de naam van je man)
Ik heb je email nu trouwens niet, stond alleen je naam bij.
En ik kan je geen kaart terug sturen op de een of andere manier.

Gaat weer lekker hier.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven