Lijf & Lijn alle pijlers

WW - We blijven doortellen

07-11-2010 18:37 2551 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hier geen crashdieten, shakes of moeilijke recepten. Gewoon eten wat je wilt, maar binnen je punten blijven dat is het devies. En het werkt.

Hier gaan wij verder. De een iets sneller, de ander iets langzamer, maar allemaal op weg naar een gezond gewicht.

Nieuwe schrijvers zijn altijd welkom. Schrijven helpt om je motivatie te houden. Kom ons motiveren en raak zelf gemotiveerd door dit topic om de zak chips (32 punten!) of de 100g plak chocola (10 punten!) toch maar te laten staan.

Onze resultaten tot nu toe*:

Week 6: 17 gewichten doorgegeven. Totaal afgevallen 5.6 kilo. Gemiddeld -0.3 pp. Echter veel plusjes, dus ik verwacht beter na mijn vakantie!

Week 5: 15 gewichten doorgegeven. Totaal afgevallen 8,6 kilo. Toch nog gemiddeld 0.6 afgevallen.

Week 4: 15 gewichten doorgegeven. Totaal afgevallen 7,5 kilo. Gemiddeld afgevallen 0.5.

Week 3: 17 gewichten doorgegeven. Totaal afgevallen 15,0kg dus gemiddeld 0,9! Ga zo door allemaal

Ellen heeft haar streef bereikt!

Week 2: 16 gewichten doorgegeven. Totaal afgevallen 16.7. Gemiddeld afgevallen -1.0

naamlengtestartgewichtgewicht nustreeftotaal afdeze weekBarcode1.58m69.561.8557.7-0.4Anky1.78m83.384.575+1.2+1.0Appel1.69m86.078.370.07.7-0.6Meave1.69m100.788.57512.2-0.1bentetje1.72m105.082.77522.3+0.5Winterdip1.73m81.065.063.016.0-1.0Es1450 1.75m86.076.7729.3-1.9Noppie1.79m106.093.48012.6+1.2Hatseklats1.82m98.392.7805.6-0.9Ellen331.72m93.570.47423.1-1.1Finette1.60m101.491.08010.4+0.4Jo1.70m86.481.5704.9-0.1Marjan1.80m91.581.17510.4-0.3Mife1.73m9279.37512.7+0.3Nero1.84m86.581.8704.7-0.6Elmanita1.76m85.582.4783.1-0.8Madelon1.74m93.692.4801.2-1.2

Iedereen die, zonder het even te melden, twee weken niet post haal ik uit de tabel. Dit om alles een beetje overzichtelijk te houden.

*Copyright tabel Propje. Bedankt voor je inzet.
Hoi, ik ben weer op mijn werk, maar weet nog niet of ik dat nu zo'n success vind. Vooral na door de sneeuw gefietst te hebben, op een koud station te hebben gestaan etc. voel ik mij niet helemaal top.

Ik was gisteren alsnog even naar de ww-meeting gegaan. Ik wilde er wel even uit en ik wilde even afscheid nemen van de oude leidster. Vanaf volgende week neemt een nieuwe het over en ik vind haar nog niet zo tof. Nu kan ik de eerstvolgende donderdagen niet. Dus over een paar weken kijk ik wel weer of ik ga.

We hebben maar ook even mijn punten herberekend. Ik wist het alwel, maar nu mag ik officieel ook nog maar 29 punten en 42 vrije punten. Ik ga er toch maar mee rekenen. Ik zie wel hoe het loopt.

Oliebollen vind ik gelukkig niet lekker, kerst zijn vriend en ik alleen behalve eerste kerstdag, daar vieren we de verjaardag van vriends nichtje. Dus ik denk dat ik het helemaal zelf in de hand heb of ik teveel eet of niet.

Oké ik ga maar nog weer wat doen en dan misschien toch maar een halve dag vrijnemen of zo.

Als ik dit weekend goed doorkom dan verwacht ik trouwens wel dat ik meer dan -1.0 kilo bij kan dragen aan het weektotaal. Maar ik hoop dat jullie mij daarin niet alleen laten.
hoop ik ook maar hopen en weten.....ga in ieder geval in de min....hoop ik.....

Ga niet zo hard de laatste tijd
Slapen is goud
Oh nu zie ik mij Noppie die ragout weer eens staan. Ik zet die toch maar op mijn boodschappenlijstje. Even proberen.

Er wordt hier op het forum ook heel erg havermout gepromoot de laaste tijd en nu dacht ik laast dat ik ook maar eens een pak ging kopen. Ik had het geloof ik nog nooit op, maar dacht dat ik het best lekker kon vinden. En dat blijkt ook zo. Lekker, vult goed, beter dan cruesli of cornflakes. Je moet er wel wat suiker bij doen vind ik.

Op die manier ga ik door het forum heel anders eten
Nou, hèhè..sjongejonge, wat een vrouw tegenwoordig al niet moet doen om met haar lotgenootjes metgezellen in contact te komen zeg. Wat was/is er met dit forum aan de hand? Vanaf vanmiddag niks meer! Volgens mij hebben jullie er ook last van, want zo'n rustige dag hebben we lange tijd niet meer op ons topicje gehad. Ik ga gewoon, hopelijk vallen jullie me gauw weer bij.

Eerst maar even mijn menu van vandaag:

O. broodje met rosbief en melk (in een glas, niet op brood)

T. niks

L. kaasbroodje van hema (jawel, goed voor 10 punten!~)

T. niks

D. aardappelen met wortels en een hapje worst van m'n kindjes.

T. koffie met nieuwjaarrolletje en later nog wat chips.

Ik ben dus wel over m'n punten heen gegaan, maar heb nog iets van 25 feestpunten over van deze week en aangezien het al vrijdagavond is...komt wel goed denk ik.

Ik houd wel van cornflakes trouwens. Hoeft behalve melk verder eigenlijk niet eens wat bij, ze moeten alleen wel krokant blijven. Maar havermout is dus ook wel een aanbeveling?

Iemand nog last gehad van het barre weer waar we zo ontzettend mee geplaagd worden trouwens? Hier (Groningen) niet veel last van gehad eigenlijk. De lucht kleurt nu wel wat oranje, dus er gaat nog wel het e.e.a. aan bagger uit de lucht vallen. Hopelijk valt het mee!

Fijne avond!
Hier gaat het al 2 dagen bagger. Ervoor wel prima en komend weekend ga ik er ook voor. Als ik tussentijds op de weegschaal zie dat ik lekker afval begin ik te vreten. Snap het niet, hoe dat bij mij werkt. Het is echt stom.

Verder heel druk gehad en nu moe. Ik ga slapen en ben er in het weekend vast weer wat uitgebreider...
Jep, hier nog veel last gehad van de sneeuw. Ik koos er zelf voor om naar huis te gaan. Ik had ook in een hotel dicht bij mijn werk kunnen blijven slapen, maar ik wilde liever naar huis dan met collega een kamer delen. Of en hoe ik morgen naar mijn werk kom dat zie ik wel. Anders doet die collega het alleen en kan ik vanaf thuis een aantal dingen overnemen. Ik ben nog steeds niet helemaal lekker en daarom vind ik dat er best een uitzondering gemaakt kan worden. Als spoor en weg morgen niet vrij zijn, dan blijf ik gewoon thuis.

Door alles gedoe geen avondeten gehad en nu geen zin meer om wat te eten. Dus blijf ik voor het eerst sinds lange tijd ónder mijn dagtotaal kwa punten.
Hai allemaal. Kon ook de hele dag niet op het forum terecht. Heb vaak viva.nl aangeklikt, maar nee hoor... Maar goed, heb nu niet veel meer te vertellen dan dat ik precies 31 punten heb opgemaakt vandaag en lekker een stuk door de sneeuw heb gebanjerd, dus een goede dag. Morgen vier ik m'n verjaardag (ben maandag jarig). Hoop dat ik daar een beetje lekker uitkom. Want om nu al m'n 49 feestpunten op een avond op te maken? Fijn weekend all!
Ik begin maandag weer opnieuw. Heb sinds het begin van de week al dagelijks onbedaarlijke vreetkicks. Volgens mijn vriend heeft mijn lijf gewoon extra energie nodig omdat ik ook al dagen loop te kwakkelen en me niet zo lekker voel. Prima, ik heb besloten er de hele week aan toe te geven. Tel niets meer en voer ook niets in. Even pauze.

Appeltje, fijne dag morgen!

Es, lekker thuis blijven morgen. Als je ook vanuit huis kunt werken zou ik die barre omstandigheden niet trotseren.
Zo. En dan ga ik nu een wijntje inschenken...
hoi allemaal,

ik ging redelijk goed, tot er oliebollen op mn werk waren.

daarom heb ik smiddags maar niks meer gegeten. maar toen hadden we bezoek en toen kwamen er chocolaatjes op tafel, oeps.

ik ga maar een extra rondje rennen in de sportschool.

we zullen zien maandag
Blijkt maar weer hoe moeilijk het soms is om het vol te houden hè, helemaal in deze tijd. Ik heb echt wel dat ik me 's ochtends voorneem om een goede dag te hebben (lees:me aan m'n punten te houden dmv fatsoenlijk eten), dan komt er een banketstaaf voorbij vliegen op het werk en ga ik toch voor de bijl. Deze afgelopen week baalde ik heel erg, want ik werd als tweede gevraagd en zei 'ja' en na mij zeiden mijn collega's 'nee' en dat had ik ook zo graag gewild, maar wilde weer niet de enige zijn. Normaal neemt iedereen namelijk wel. Dus nu niet en toen had ik mijn homp al op het bureau liggen en vond het ook weer aso om het niet op te eten.

Anyhoe..ik vind Winterdip haar post wel mooi. Ik heb besloten er de rest van de week aan toe te geven. Soms maakt dat het ook gewoon makkelijker en kun je het maandag dan ook vol goede moed weer oppakken.

Rest mij alleen nog Winterdip een heel fijn weekend te wensen! (en de rest natuurlijk ook!)
Thanks Hatseklats! Haha... Eigenlijk maakt het niet zoveel uit ook. Vandaag gevoelstemperaturen rond de -10. Dus... wat maakt het uit of ik nou 65 of 66 of 67 weeg, ik ga toch verpakt in dikke wollen kleding dus ik wil eigenlijk niet krampachtig over 1 of 2 kilo meer doen nu. Ik laat de teugels gewoon iets vieren en dan zien we wel. Desnoods kan ik altijd vanaf 3 januari de boel weer streng oppakken, dan heb ik nog zeven weken ongeveer tot mijn vakantie. Reken maar dat ik dan niet zwaarder dan 64 kilo dat vliegtuig in stap hoor!

Dames, succes allemaal!!!
Veel plezier vandaag Appeltje!

HIer ben ik ook benieuwd hoe de uitslag op de weegschaal maandag is. Ik kom heel vaak aan als ik me strak aan een dieet houd (vraag me niet waarom), dus ik ben best wel een beetje bang. Maar goed, het was een goede week deze week: netjes gegeten, weinig gesnoept en lekker gesport. Dus ik ben in ieder geval gezond bezig.

Kinderen zijn hier nu lekker met de legotrein aan het spelen en het stoofvlees staat in de snelkookpan te pruttelen. Dat eten we vanavond lekker met Pandanrijst. Heb er nu al zin in, want het ruikt heerlijk!

Vanmiddag ga ik dan nog even met de kinderen sleeën op de heuvel in het park denk ik. Hier ligt al een aantal dagen een behoorlijk pak sneeuw, maar de overlast van gisteren viel erg mee. Wegen wel onder dik sneeuwpak, maar omdat ik in Duitsland woon heeft iedereen winterbanden en dat rijdt toch wel een stuk beter in de sneeuw. Ik hoop wel dat het de komende weken iets beter gaat worden, want met kerst moeten we een hoop rijden en we gaan ook nog skiën binnenkort (ik houd de datum altijd bewust een beetje vaag omdat ik hier op het forum liever niet meld wanneer ik niet thuis ben).

Oliebollen kan ik trouwens prima laten staan: ben ik niet echt gek op. Chips en oude kaas daarentegen....(oja, en dropjes). Alcohol drink ik ook niet echt veel, vind het wel lekker, maar meestal heb ik na 1 of 2 glazen wel genoeg.
Waar ga je heen op vakantie Winterdip?
Over herkenbaarheid gesproken....

Ik ga naar Azie. Ik zal het even melden maar zometeen weer weg halen, *daar dus heen*.
Ruim vijf weken!!!
Dank jullie wel! En die vakanties klinken goed. Ik ga in het voorjaar drie weken naar India, lekker backpacken met m'n vriend. Heel veel zin in! Zo, nu gauw inkopen doen voor mijn feestje en dan zie ik jullie morgen of overmorgen weer (en ik heb me aan m'n woord gehouden qua wegen, dus ik ben heel benieuwd naar maandag).
Hallo allemaal! Hier nog steeds een beetje een dipperige noppie. Ik kom er niet echt uit voor mezelf. Ga met mijn stomme kop steeds op de weegschaal staan en word er niet vrolijk van. Blijf vreselijk hangen, maar lijk maar niet onder de 97 te komen. Grom. Doe wel mijn best en blijf redelijk binnen mijn punten soms met wat feestpunten erbij maar het heeft weinig effect lijkt het. Als ik zondig is het niet extreem volgens mij Geen friet, chips, hamburgers of zo, meer een stroopwafel. Gister had ik zo'n trek in de avond dat ik aan de toastjes begonnen ben. Lief zat ermee met stukken Spaanse worst, ik pak dan 20+smeerkaas op de toastjes. Leek mij goede oplossing maar ja......ik voel me er niet lekker bij....moet er even doorheen en dat schiet niet op met deze dagen. Het laten gaan wil ik ook niet heb toch niet al die moeite tot nu toe voor niets gedaan. Sputter de sputter
Slapen is goud
heleu!!!

Gisteren hier ook dramaweer, toevallig had ik rbij genomen in de middag, dat scheelde een hele hoopp denk ik. Mijn route stond namelijk tot laat in de avond vast. Nu heb ik die avond etend en drinkend doorgebracht. De eerste versie had vcast beter geweest voor de lijn, maar deze was wel heel gezellig. Punten heb ik geen idee van, want 4 glazen wijn op (en dus veel gesnaaid ) in elk geval veel stokbrood en franse kaas. Ach, tsja. Het was lekker , das ook wat waard.

Vandaag een gekke eetdagm, maar tot nu toe wel binnen de punten:

O: 1 witte boterham met een speculaasje. wit kapje met pate

T: banaan

L: 2/3 frikandelbroodje, griekse yoghurt 0% met cruesli (mmmm, wat is die yoghurt lekker, kan niet geloven dat het zo weinig punten kost! Wel erg duur vind ik, maar voor af en toe moet dat kunnen)

D: rode linzensoep met ipv rode blonde linzen. Dat zijn vast evenveel punten en ik hoop dat de smaak niet heel erg anders is. Het is een WW recept en zo lekker! Echt soep voor dit weer, zo`n lekkere gloeibuik krijg je ervan.

Dan heb ik nog 7,5 punt over, maar dat zal geen probleem zijn op de zaterdagavond.

Ik ben het zat.....ik heb effe geen zin meer in constant afwegingen en keuzes maken, wil gewoon genieten van alle lekkere dingen die dit jaargetijde biedt en de gezelligheid die het met zich meebrengt. Ik heb dan ook bedacht dat als mijn overall resultaat van de maand december negatief is, ik bijzonder trots mag zijn en dat ik verder niet enorm ga lijnen. HArdlopen lukt ook al niet met die sneeuw steeds, dus het sporten gebeurt niet. Pfffff, in januari weer met frise moed?
Here here Bentetje! Ik doe even met je mee. Geen ge-emmer, januari lekker verder! Ik geloof ook niet dat we al onze resultaten teniet doen door even 2 weken wat minder rigide aan het regime vast te houden. Ik ga niet meer tellen, wegen en invoeren. Ik ga mezelf ook niet dagelijks volproppen natuurlijk. Gewoon, normaal doen. Januari weer verder.
heel goed meiden, ik `moet` er nog 17 dus ga mezelf toch iets strenger aanpakken, anders ben ik er over anderhalf jaar nog niet.
Slapen is goud
Heel goed Noppie! Ik probeer het ook niet te veel uit de hand te laten lopen hoor. Maar ik zou het al heel prima vinden als ik de komende 2 weken stil blijf staan (ok, één kilootje erbij is ook nog te overzien). Aan de andere kant, kerst en oud en nieuw zijn in feite maar 3 feestdagen, in een periode van 2 weken. Op zich zou het natuurlijk ook mogelijk moeten zijn alsnog gewicht te verliezen als je jezelf lekker alles toestaat op die 3 dagen, maar je verder aan het systeem houdt.

Nouja... ik ben heel erg benieuwd naar maandag 3 januari en de scores die hier dan worden doorgegeven!
Logisch hoor, dat een aantal van jullie even gas terug nemen. Uiteindelijk zijn het ook maar een paar dagen en genieten is ook wat waard. Het beste is meestal om maar gewoon wat lekkere dingen te eten (en dan met mate). Bij mij werkt dat beter dan me alles ontzeggen.

Dag tot nu toe:

O:2 volk. boterh. met hagelslag (dun belegd).

T: 6 dropjes

L: 2 meergranen broodjes (1x 30+ kaas, 1x hagelslag)

T: Sinaasappel + continue koek (yoghurtsmaak: lekker!)

A: stoofvlees + zilvervliesrijst, griesmeelpudding met bramensap toe

T: ik denk een paar stukjes kaas of misschien een paar chippies.
Ik begrijp het wel hoor, even de teugels laten vieren. Zelf ga ik dat met mate ook wel doen. Ik ken mezelf echter ook goed genoeg om te weten dat als ik mezelf teveel gun, het weer mis is. Daarom moet ik het toch een beetje in de hand houden. Ik woog afgelopen januari, dus bijna een jaar geleden, 101,5 kilo. Nu weeg ik rond de 92. Ik zou het heel erg vinden om bijvoorbeeld opeens weer 95 te zijn op 3 januari. Ik heb niet de illusie dat ik 89 zal zijn na oud&nieuw, maar ik moet echt m'n best gaan doen om in elk geval tussen 92 en 93 te blijven. Het gaat langzaam, maar het gaat namelijk wel. Daar mogen die paar dagen eigenlijk geen verandering in brengen. Ik begin nu pas vertrouwen in het hele afvallen te krijgen namelijk en ik ben bang het weer te verliezen als ik mezelf laat gaan. Dus ik ga mezelf met mate het e.e.a. gunnen en hoop de schade zo te kunnen beperken.
Noppie, ik ga ook de teugels zo min mogelijk laten vieren hoor. Want bij mij gaat het dan ook mis. Bovendien moet wil ik echt nog veel gewicht kwijt. Zal dus mijn best moeten blijven doen. Mlief en ik zijn echter een weekendje Engeland aan het boeken. Ik heb daar een vriendin wonen. We gaan dan in een hotelletje bij haar in de buurt. New Years Eve met vrienden vieren en nog een dagje London. Het is nog niet helemaal rond, dus misschien gaat het niet door. Maar waarschijnlijk wel. Ik ga de komende weken dan maar vast -30 punten per dag eten dan. Al die Engels vette (lekkere) rommel.
nou ben ik niet zo thuis in Engeland, maar veel verder dan fish and chips kom ik niet. Wat verleidt je daar nog meer (qua eten dan:) )

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven