Lijf & Lijn alle pijlers

WW - We blijven doortellen

07-11-2010 18:37 2551 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hier geen crashdieten, shakes of moeilijke recepten. Gewoon eten wat je wilt, maar binnen je punten blijven dat is het devies. En het werkt.

Hier gaan wij verder. De een iets sneller, de ander iets langzamer, maar allemaal op weg naar een gezond gewicht.

Nieuwe schrijvers zijn altijd welkom. Schrijven helpt om je motivatie te houden. Kom ons motiveren en raak zelf gemotiveerd door dit topic om de zak chips (32 punten!) of de 100g plak chocola (10 punten!) toch maar te laten staan.

Onze resultaten tot nu toe*:

Week 6: 17 gewichten doorgegeven. Totaal afgevallen 5.6 kilo. Gemiddeld -0.3 pp. Echter veel plusjes, dus ik verwacht beter na mijn vakantie!

Week 5: 15 gewichten doorgegeven. Totaal afgevallen 8,6 kilo. Toch nog gemiddeld 0.6 afgevallen.

Week 4: 15 gewichten doorgegeven. Totaal afgevallen 7,5 kilo. Gemiddeld afgevallen 0.5.

Week 3: 17 gewichten doorgegeven. Totaal afgevallen 15,0kg dus gemiddeld 0,9! Ga zo door allemaal

Ellen heeft haar streef bereikt!

Week 2: 16 gewichten doorgegeven. Totaal afgevallen 16.7. Gemiddeld afgevallen -1.0

naamlengtestartgewichtgewicht nustreeftotaal afdeze weekBarcode1.58m69.561.8557.7-0.4Anky1.78m83.384.575+1.2+1.0Appel1.69m86.078.370.07.7-0.6Meave1.69m100.788.57512.2-0.1bentetje1.72m105.082.77522.3+0.5Winterdip1.73m81.065.063.016.0-1.0Es1450 1.75m86.076.7729.3-1.9Noppie1.79m106.093.48012.6+1.2Hatseklats1.82m98.392.7805.6-0.9Ellen331.72m93.570.47423.1-1.1Finette1.60m101.491.08010.4+0.4Jo1.70m86.481.5704.9-0.1Marjan1.80m91.581.17510.4-0.3Mife1.73m9279.37512.7+0.3Nero1.84m86.581.8704.7-0.6Elmanita1.76m85.582.4783.1-0.8Madelon1.74m93.692.4801.2-1.2

Iedereen die, zonder het even te melden, twee weken niet post haal ik uit de tabel. Dit om alles een beetje overzichtelijk te houden.

*Copyright tabel Propje. Bedankt voor je inzet.
Oh. Nou. Cadbury's chocola (weet niet of ik het goed spel zo). Scones met cream. Ongezonde kleffe sandwiches. En verder veel te goed gesorteerde supermarkten met veel te veel lekkers. Als het maar zoet zoet zoet is.
Mijn Engelse collega's zijn ook altijd in de wolken als ze weer eens in een Engelse supermarkt hebben kunnen shoppen. Ik persoonlijk vind de spullen die zij meebrengen meestal niet te vreten. Gelukkig maar voor mij. Scones met cream zou ik dan nog wel kunnen waarderen trouwens en fish en chips ook. Als ze maar de azijn weglaten.

Hier was vanochtend de keelpijn zo goed als weg en is nu met alle hevigheid weer terug. Een beetje jammer. Bij mij gaat trouwens als ik ziek ben mijn eetlust bijna nooit terug. Ik vind eten altijd een fijne afleiding.

Ik ga de teugels ook niet laten vieren. Ik ga natuurlijk met dat hele afvallen sowieso al niet al te krampachtig om (hoop ik), dus ik ga door met wel iedere dag iets over de punten heen gaan en lekkere dingen eten, maar niet de goden verzoeken door chips en snoep in huis te halen.

In de doos met kerstcadeautjes die in de rommelkamer staat zit nog van mijn lievelingschocola, maar dat bewaren we mooi voor kerstavond. Anders vind ik het flauw van mijzelf om nu alles open te maken nadat mijn moeder zoveel moeite heeft gedaan met de cadeaus.

Het is al jammer genoeg dat ik kerstavond niet thuis (bij mijn ouders, wanneer stop je eigenlijk met je ouderlijk huis als thuis te beschouwen?) ben (maar wel goed voor de lijn waarschijnlijk), dan wil ik wel simultaan cadeautjes uitpakken.
Hallo allemaal!

We zijn weer thuis en New York was fantastisch

Het was een heerlijke week en ik had er nog wel 6 weken achteraan willen plakken. Maar helaas.

Veel gelopen, veel gewinkeld, en lekker gegeten. Niet teveel junkfood maar wel een paar keer Starbucks en natuurlijk niet te vergeten: klikerdeklik Magnolia Bakery. Zucht.......

Maar goed: morgen weer wegen en weer werken.

Es: heel veel beterschap!
oooo wauw, wat ziet dat er lekker uit. Fijn dat je het leuk gehad hebt cloudburst, heb je veel gekocht?

En ja hoor, hier is ook de keelpijn gearriveerd, helaas. Nu maar hopen dat de rest weg blijft, want ik zou echt waanzinnig balen als ik de dagen die ik vrij ben met mijn gezin ziek zou zijn. Morgen en overmorgen moet ik nog werken, dus dan mag het nog even zeuren

Wat is het hier allemaal prachtig en wit zeg, starks maar even met de slee naar het bos, en de fotocamera mee!
quote:meave schreef op 18 december 2010 @ 20:52:

Oh. Nou. Cadbury's chocola (weet niet of ik het goed spel zo). Scones met cream. Ongezonde kleffe sandwiches. En verder veel te goed gesorteerde supermarkten met veel te veel lekkers. Als het maar zoet zoet zoet is.

Oh, wat heerlijk! Echt lekker high teaen zeg maar. In Engeland hebben ze echt heel erg lekker chocolade inderdaad. Ze hebben er ook Lush, daar groeit geen mens van , aanradertje dus!

@ Cloudburst,

NY lijkt mij geweldig om eens heen te gaan! Ben er nog nooit geweest, maar het staat hoog (heel hoog!) op mijn verlanglijstje. Starbucks was dus lekker?

Shit, Bent...maar hopen dat het toch weer weggaat, die keelpijn. Het zou inderdaad heel erg zonde zijn om ziek te zijn deze dagen. Ik hoor meer mensen erover hoor. Kerst en oud&nieuw vallen in het weekend natuurlijk, dus niemand heeft wat dat betreft ook echt vrije dagen en als je dan ook nog eens ziek bent...balen!

Hier een beetje stress, want er wordt natuurlijk al een aantal dagen niet gevlogen, dus het is niet zeker of mijn man deze week wel thuis komt. Ik verheug me maar nergens op in elk geval. Hopelijk lukt het wel hem nog voor kerst thuis te hebben, maar we zullen zien...

Fijne zondag!
hatseklats, ik dacht nog aan jou en je man gisterenavond (waar het fotrum al niet goed voor is).....ik hoop zo voor je dat hij lekker bijtijds thuis kan zijn!!!

Yeah, Lush rules!!! Ik ga zo even naar Haarlem en was juist van plan lekkere lippenbalsem bij de Lush te kopen
Zo zie je maar dat smaken verschillen. Ik viel in de UK altijd heel erg af, vond het eten echt niet lekker daar. Alleen de shortbread, daar kon ik dan weer niet van af blijven.

Maar een weekeindje Engeland klinkt wel helemaal goed. Leuk hoor (ben niet jaloers, ben niet jaloers, ben niet jaloers ).

En New York klinkt helemaal te gek. Dat staat al zo lang op mijn verlanglijstje, maar het komt er maar niet van. Maar goed, een mens moet wat te wensen overhouden hè.
Over de eetgewoontes van de Engelsen kon ik me altijd weer enorm verbazen. Vooral chips op brood, dat vond ik toch wel de apartste gewoonte.
Iedereen die nog eens naar NY wil gaan: echt doen! Het is een echte aanrader. Vooral in deze tijd: overal kerstsfeer in de stad, heel gezellig. En goed winkelen daar ook Ik heb wat kleding gekocht , ben bij de apple store geweest (had ik voor gespaard) , en bij de m&m's store Klik , met de lift omhoog in de Empire State Building etc. etc.

Echt teveel om op te noemen.

Maar een weekendje Engeland is ook niet te versmaden

Londen is ook zo'n fantastische stad hè. Ik zou zo met jullie mee willen.

Hatseklats: hopelijk komt je man toch op tijd voor de feestdagen. Volgens mij gaat het halverwege de week regenen toch? De duimen draaien hier voor jullie.

Mijn lijstje van vandaag:

O: 2 harde broodjes van de warme bakker, maaslander 30+

T: 2 dropjes

L: 2 vitalu voltarwe met kipfilet

T: fruit

A: sesambroodje met een hamburger, sla, gebakken uien, augurkje en een lepel yogonaise

T: magere yoghurt met frambozen en bosbessen
Cloudburst, welkom terug. Super dat je het zo fijn hebt gehad. Toevallig hadden we gister met vrienden afgesproken die eigenlijk volgend jaar (weer) naar NY willen. Zij zijn gék op die stad. Komt mooi uit, wij ook! Ik ben er 1x geweest, vriend wel 20 keer. Nu vroegen ze of we zin hadden om volgend jaar samen te gaan. Waarschijnlijk rond september. En daar hebben we wel oren naar!

Londen daarentegen ken ik eigenlijk niet. Ik ben er twee keer geweest maar dat waren bliksembezoekjes, één keer om afscheid te nemen van een vriendin die toen in het ziekenhuis lag en daar niet meer uit zou komen, en één keer voor een crematie (afgelopen augustus). Dus eigenlijk moet ik nog een keer echt naar Londen al is het maar om dan een positieve associatie bij die stad te creëren zeg maar...
Zo. En dan ga ik nu een wijntje inschenken...
Wat een fantastische winkel is dat, Cloudburst! Ik neem aan dat jij ook wel even een zakje m&m's hebt afgetapt? Ik zou heel graag naar de Ugg flagstore gaan daar en eens even flink uit m'n dak gaan. Maar wij zijn druk aan het sparen voor een reisje Aruba. Daar heb ik jarenlang gewoond, dus dat wil ik graag aan mijn kinderen laten zien. Maar NY staat vervolgens met stip op 1 op mijn lijstje hoor! In maart gaan we eerst naar Malaga. Mijn man moet daarheen voor zijn werk en ik ga mee. Vooral omdat het in zijn tijd af moet en dan zijn we tenminste samen, maar het is ook geen straf natuurlijk om daarheen te gaan.

Het weer is momenteel wat moeilijk inderdaad, qua thuiskomen. Ik hoop maar dat het goed komt. Ik heb begrepen dat er vandaag zowaar 1 heli heeft gevlogen, dus hopelijk zet de trend door.

@ Bent: jij gaat vandaag naar Lush? Heerlijk! Ik ben in Bremen geweest, want hier in het Noorden is geen Lush. Balen...geen Starbucks, geen Lush, het zit ons niet mee hier. Gelukkig is een vriendin van mij op vakantie naar Freiburg en laat daar nu ook een winkel zitten. En gelukkig is zij ook fan, dus ik heb gauw even een lijstje doorgegeven, aangezien ze toch zou gaan. Heerlijk, verheug me er nu al op!
Hatseklats, de situatie op Schiphol schijnt ook weer beter te worden. Da's goed nieuws dus!

Wat leuk dat je op Aruba hebt gewoon. Hoe kwam je daar verzeild? Het lijkt me heerlijk om een paar jaar in een warm land te wonen.
Zo. En dan ga ik nu een wijntje inschenken...
men-o-men, sorry dat ik hier aan het verzaken ben! Komt denk ik omdat het niet zo lekker gaat... en het is niet leuk dat te moeten zeggen.

Voel me dit weekend ingesneeuwd en kom niet buiten. Echt 30 cm hier, ben er nu alweer klaar mee We hebben het heel gezellig binnen met elkaar, maar voor mij hoort bij gezelligheid... lekker eten en drinken. Beetje jammer dat dit blijkbaar nog steeds niet uit mijn systeem is.

Ik blijf wel tellen, maar ben al sinds donderdag door m'n feestpunten heen... Eigenlijk wil ik de rest van december ook even zonder teveel nadenken, tellen en eetstress aan me voorbij laten gaan. Maar toch voelt dat niet goed. Ik ben stiekem blij als ik niks aankom deze maand, maar eigenlijk vind ik het te stom van mezelf om niks af te vallen.

Ben ik er weer eens, is het nog een ego-post ook. Sorry!

(ik denk wel aan jullie)
Hai! Wat een verhalen allemaal. Klinkt goed Cloudburst, New York! Nog nooit geweest, maar het lijkt me super om daar eens heen te gaan. Anyway, eerst Londen, daar ben ik ook zo benieuwd naar.

Verder kop op voor de mensen waar het nu niet helemaal lekker loopt. Ik heb me sinds woensdag niet meer gewogen, dus ben heel benieuwd morgen. Gisteren m'n feestje gehad en ik heb wel het nodige lekkers naar binnen gewerkt, maar ben niet zo tekeer gegaan als dat ik 'vroeger' zou hebben gedaan. Heb me verder wel voorgenomen om weer met de Flexipoints verder te gaan als het resultaat de komende week weer tegenvalt. Heb een beetje moeite met die ProPoints. Lijkt wel of ik veel meer mag eten dan eerst. Die Flexipoints werkten bij mij destijds erg goed, dus... Ik geef die ProPoints nog even, maar als m'n resultaten niet zo goed zijn de komende tijd, ga ik in 2011 met de Flexipoints verder.

Nou meiden, fijne avond nog. Beterschap voor alle zieken! Tot morgen (hopelijk toont de weegschaal me morgen een leuk verjaardagscadeau ).
Die reisjes naar Londen en NY klinken heerlijk. Londen ben ik nog nooit geweest, New York al wel een paar keer. Superstad inderdaad!

Keelpijn is natuurlijk niet heerlijk, hopen dat dat snel weg gaat.

Ik had gisteren een blogdiner (diner met vijftien bloggende vrouwen). Bij de thee netjes 1 petit foure genomen en de rest van al het lekkers genegeerd. Bij de borrel wel van het bittergarnituur gesnoept, maar hé, dat was tijdens het bowlen (hoe verzin je het!), dus een paar kcaloriën heb ik wel verbruikt tijdens dat uurtje met die zware ballen

Daarna hadden we een heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeerlijk diner (bij iemand thuis; zij woont in het mooiste huis dat ik ooit in het echt heb gezien & ze had een kok en serveerster ingehuurd!!!). Met een amuse met zalm, een voorgerecht met vis, hoofdgerecht met rosbief en nagerechtje met tarte tartin van appel en een klein bolletje vanilleijs. Bij het goofdgerecht maar een klein beetje van de aardappelgarnituur gegeten en daarnaast veel sla. Maar verder dus wel heerlijk alles gegeten. Super hoor! 's avonds laat nog een klein zakje chippies. Lekker zaterdag zo!

Vandaag:

Brunch: 1 boterham met 1 plakje chocolade

appel

Tussendoor in de stad op markt: warme chocolademelk

Tussendoor thuis; schaaltje dry roasted pinda's

Diner: Grote kom tomatensoep,

pistoletje filet americain,

2 mandarijnen

Vandaag overdag oliebollen en koekjes genegeerd die rest van gezin wel at! En dat pistoletje bij het avondeten was in plaats van broodjes shoarma die ik voor Lief klaar maakte!
Oh ja, niet dat ik altijd zo braaf ben hoor. Heb vrijdag mijn avondeten (twee medium wraps met sla, zalm en paturain light) aangevuld met een bak Ben&Jerry's :-)
Toetje, wat een verwennerij daar, met al dat lekkere eten, mooie omgeving en ook nog eens alles bereid door een kok en gebracht door serveerster! Heerlijk om zulke dingen ook mee te maken hè? Niet dat ik het ooit zo gehad heb, maar het lijkt me wel erg fijn in elk geval.

Het zal mij benieuwen trouwens, wat de weegschaal morgen aangeeft. Ik heb niet een hele strenge week gehad. Het eerste deel van de week ging prima, laatste deel stuk minder.
Hallo allemaal,

Bente, hoop dat je man het gaat redden. Ik duim voor jullie, gaat vast lukken. Hier ook veul sneeuw, erg mooi maar oudste zoon geen fan dus veel piepen. Heeft ook een oorontsteking dus niet lekker in zijn vel. Ik heb deze week een haatverhouding met de weegschaal, de liefde is helemaal verdwenen. Als hij morgen niet lief is, flikker ik hem zo het raam uit de sneeuw in. Tssssssss snertding. Snapper helemaal niets meer van en als het zo doorgaat, ga ik LOS! Net bij feestje van 1-jarige neefje geweest. Natuurlijk bleven we eten, niks gezonds maar me erg ingehouden wat betreft brood en kaasjes. Veel meer was er niet. Tja.....Gister bij vrienden gegeten en die had keurig paella gemaakt, wel veel rijst maar das niet dramatisch als je verzadigende portie rekent. Toetje waren soesjes......das minder Wel lekker We zien het wel morgen. Deze week gezond eten gepland en meer kan ik niet doen hoor. Dan maar even een snertmaand. Het moet een keer weer lukken, zien we dan wel weer.
Slapen is goud
Inderdaad, een kok en serveerster inhuren. Ik zou niet eens op het idee komen. Slim plan
Slapen is goud
tis niet mijn man hoor, die zit gewoonm hier tegenover me

Wauw, ik wil ook eens naar NY!!!!

Toetje, jouw etentje klinkt zalig!
ach muts die ik ben, Hatseklats. sorry, jouw man natuurlijk.
Slapen is goud
quote:noppie72 schreef op 19 december 2010 @ 21:37:

ach muts die ik ben, Hatseklats. sorry, jouw man natuurlijk.

Tnx! :-)

Vanavond compleet de mist in gegaan trouwens. Toastjes met salade (klinkt altijd gezonder dan dat het is) en daarna pindarotsjes. Weliswaar suikervrije chocolade, maar dat maakt weinig uit volgens mij.

Beetje hetzelfde als Mife..vakantie, binnen door het weer en dan ga ik toch kanen....
Zo, nu hebben jullie allemaal je wel al genoeg ingedekt om slechte resultaten morgen te verklaren. Wedden dat de resultaten alleen maar mee zullen vallen?

Ik ben benieuwd.

Trusten.
Je hebt helemaal gelijk Es. Heb geen gekke week gehad hoor wat betreft eten. DEnk dat mijn feestpunten net op zijn of niet eens helemaal. Tot morgen allemaal.
Slapen is goud
Goeiemorgen!

Ik ben niet teleurgesteld: 74,3.

En jullie??

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven