Lijf & Lijn alle pijlers

WW - We blijven doortellen

07-11-2010 18:37 2551 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hier geen crashdieten, shakes of moeilijke recepten. Gewoon eten wat je wilt, maar binnen je punten blijven dat is het devies. En het werkt.

Hier gaan wij verder. De een iets sneller, de ander iets langzamer, maar allemaal op weg naar een gezond gewicht.

Nieuwe schrijvers zijn altijd welkom. Schrijven helpt om je motivatie te houden. Kom ons motiveren en raak zelf gemotiveerd door dit topic om de zak chips (32 punten!) of de 100g plak chocola (10 punten!) toch maar te laten staan.

Onze resultaten tot nu toe*:

Week 6: 17 gewichten doorgegeven. Totaal afgevallen 5.6 kilo. Gemiddeld -0.3 pp. Echter veel plusjes, dus ik verwacht beter na mijn vakantie!

Week 5: 15 gewichten doorgegeven. Totaal afgevallen 8,6 kilo. Toch nog gemiddeld 0.6 afgevallen.

Week 4: 15 gewichten doorgegeven. Totaal afgevallen 7,5 kilo. Gemiddeld afgevallen 0.5.

Week 3: 17 gewichten doorgegeven. Totaal afgevallen 15,0kg dus gemiddeld 0,9! Ga zo door allemaal

Ellen heeft haar streef bereikt!

Week 2: 16 gewichten doorgegeven. Totaal afgevallen 16.7. Gemiddeld afgevallen -1.0

naamlengtestartgewichtgewicht nustreeftotaal afdeze weekBarcode1.58m69.561.8557.7-0.4Anky1.78m83.384.575+1.2+1.0Appel1.69m86.078.370.07.7-0.6Meave1.69m100.788.57512.2-0.1bentetje1.72m105.082.77522.3+0.5Winterdip1.73m81.065.063.016.0-1.0Es1450 1.75m86.076.7729.3-1.9Noppie1.79m106.093.48012.6+1.2Hatseklats1.82m98.392.7805.6-0.9Ellen331.72m93.570.47423.1-1.1Finette1.60m101.491.08010.4+0.4Jo1.70m86.481.5704.9-0.1Marjan1.80m91.581.17510.4-0.3Mife1.73m9279.37512.7+0.3Nero1.84m86.581.8704.7-0.6Elmanita1.76m85.582.4783.1-0.8Madelon1.74m93.692.4801.2-1.2

Iedereen die, zonder het even te melden, twee weken niet post haal ik uit de tabel. Dit om alles een beetje overzichtelijk te houden.

*Copyright tabel Propje. Bedankt voor je inzet.
Hier 84,5 kilo. Helaas help ik jullie dus niet mee met een mooi gemiddeld resultaat . Wel jammer, want op zich was het een keurige week met veel sporten en weinig snoepen. Nou ja, we zetten maar rustig door, ooit zal er toch weleens een kilootje af gaan .

Ben benieuwd naar de resultaten van de anderen (note to self: geen dropjes meer kopen!).
79.5

gelijk gebleven
Oeps... 66,7. 1,2 kilo erbij.

Teugels kennelijk iets te veel laten vieren hahaha!

Nouja, dan tot aan vrijdag toch maar weer even helemaal in het regime.

Nu kijken of ik die sneeuw door kan komen. Zal wel ploeteren worden want ik moet normaal een uur per dag lopen. Zal nu wel anderhalf uur worden. Dus met de beweging zit het ook wel goed aan het begin van de week.
Zo. En dan ga ik nu een wijntje inschenken...
Meisjes, meisjes.....Hoe moet dan nou met ons?

Ik kan gelukkig vermelden dat te teller op 77.0 bleef hangen. Dus -1.1. En ik ben nu precies 9 kilo afgevallen. Jeej.

Anky hoe kan dat nou dat je aankomt als je aan het lijnen bent? Eet jij dan ergens stiekem teveel van gezonde (maar wel dikmakende) dingen?
Ik zal ook niet helpen het gemiddelde op te krikken...

Afgelopen woensdag zag ik 81.5, maar vandaag is vandaag: 82,3 kg. Ondanks alles toch nog -0,1

Heb voor mezelf -indekken of niet- december uitgeroepen tot de maand dat ik niet aankom.

Benieuwd naar jullie!

En hoe is het met de zieken? (ik heb er ook 2 thuis...)

Toet, wat is een 'plakje chocolade' op je boterham?

Anky, balen! Ik had dat toen ik startte met WW ook. Itt vele anderen moest het afvallen bij mij echt op gang komen. En nog steeds nooit meer dan 1 kilo per week.

Hatseklats, nieuws over je vent?

Noppie, niet zo dippen... je houdt je volgens mij best keurig aan de punten. Het resultaat zal vast meevallen! En je doet je best, zeg je. Dat is toch goed dan?

Appeltje, proficiat met je verjaardag! Gaf de weegschaal je een 'mooi cadeau'?

Ik zal weer eens een (met voorbedachte rade) eetlijstje opschrijven. Merk voor mezelf dat dit best een stok achter de deur is.

O: magere yoghurt met bessen en muesli

T: fruit

L: 3 boterhammen, 30+ kaas en appelstroop. Kop ww courgette-wortelsoep (lekker!)

T: plak appelmoescake

D: aardappel uit de oven, vis, salade

T: vitalinea chocomousse en misschien nog zo'n plak appelmoescake als ik punten over heb.
Oja, Appeltje je bent jarig ja. Van harte meid! En nog vele gezonde en slanke jaren toegewenst.

Toet, jouw etentje klinkt trouwens erg gezellig. Leuk ook, met zo'n club en dan een kok en serveerster inhuren. Geweldig ook als je daar de ruimte voor hebt.

Cloudburst, van jou vind ik het heel knap hoor, in NY geweest en nog zijn afgevallen, chapeau.
Oh nee, 2 ons aangekomen voor Cloudburst, zie ik dat nou goed? Nouja, nog verwaarloosbaar na een bezoekje aan NY. Keurig.
Cloudburst is toch niet afgevallen?

Niet dat ik het niet netjes vind dat er maar 0.2 bij is. Maar mis ik iets? Het laatste resultaat dat ik heb is 74.1 en nu geef je 74.3 door.

Appel is jarig? Had ik gemist.

VAN HARTE GEFELICITEERD!
Nee klopt Es, ik had het verkeerd gelezen. En ook al gecorrigeerd. Maar ik teken ervoor, 0,2 aankomen in een week als je op vakantie bent. Aangezien ik in februari zelf ruim 5 weken weg ga, lijkt me geweldig om maar 1 kilo zwaarder te zijn als ik terug kom. Alleen vrees ik dat dat niet het geval gaat zijn....
Goedemorgen. Wat is het toch lekker dat het kerstvakantie is. Ik moet vandaag wel werken, maar heb een verkorte werkdag (10.30-16.30) en werk dan vanavond nog een uurtje of twee. Dus lekker langer kunnen blijven liggen. Dat past veel beter bij mijn natuurlijke ritme. Nu ga ik zo de kinderen naar de gastouder brengen, maar niet nadat ik vertel dat ik precies 1 ons ben afgevallen. Hopen dat ik dat na komende week met alle kerstdiners in het weekend nog een keer kan doen, ik teken voor een ons per week in deze periode.

Heel knap van iedereen die is afgevallen. Meer dan een kilo zelfs soms. Wauw!

Lang zal Appeltje leven, in de gloriaaaaaaaaaaaaa!
Heel netjes Toet.

Zullen we het gemiddelde van -0.1 per persoon halen? Ik weiger om een plusresultaat in de openingspost te moeten zetten.

Bente, waar ben jij eigenlijk? Jij bent altijd de eerste die zich meldt. Durf je niet of heeft de keelpijn je helemaal geveld?
Appeltje GEFELICITEERD!!!!

En gelukkig toch nog wat mensen afgevallen. En bij degenen die zijn aangekomen valt de schade volgens mij nog enigszins mee. Vanavond maar eens goed de tabel bestuderen (heb nu weinig tijd).

Toet, dat klinkt als een lekkere werkdag. Heerlijk pas om 10.30 uur beginnen, dat klinkt zowaar als een klein beetje vakantie.

Wauw Es, je hebt echt de goede cadans te pakken! 9 kilo eraf, dat is echt super zeg!

Geen idee waarom ik niet afval trouwens. Het lijkt wel of mijn lichaam vastgeroest zit op de 83 kilo. Van de zomer ook 6 weken heel netjes gegeten, veel gesport en toen was ik uiteindelijk 1 kilo aangekomen. Het idiote is dat als ik totaal niet op mijn eten let ik ook gewoon 83 kilo blijf wegen. Op zich wel makkelijk, ware het niet dat ik mezelf echt te zwaar vind en ik toch wel graag wil afvallen.

Enfin, na de teleurstelling van deze zomer (6 weken niet snoepen) ben ik nu weer gemotiveerd en ga ik er weer gewoon voor!
Anky, let jij wel goed op je eten? Tel je de punten? Want als ik jouw lijstjes zo bekijk dan kom ik op meer dan 35 punten iedere dag. Nu vind ik dat geen probleem omdat ik daar ook vaak overheen ga en alsnog afval.

Ik vind persoonlijk dus dat je te weinig mag eten van de WW en je ook met wat meer eten prima af kunt vallen, maar daar zijn de meningen verdeeld over. Dus je zou kunnen proberen om heel streng binnen de punten te blijven.
Appeltje: Happy B-day!!

Hier helaas gelijk gebleven, 92,7. Wel jammer van de ene kant, van de andere ben ik zo blij dat ik in elk geval niet aangekomen ben.
Even snel een berichtje van mij. Kom vanmiddag nog wel even uitgebreider posten hoor!

Bedankt voor de verjaardagswensen, erg leuk! Even een digitale traktatie (0 punten ):

En het goede nieuws, ik was vanmorgen 83,0 kilo! :-) 1,1 eraf dus. Tot vanmiddag!
Op dit moment zitten wij op +0.2 in totaal...............
Maar we hebben Bentje nog, en die haalt hier nog wel even een kilo of anderhalf af hoor!
Kom op Bentetje, help ons deze week door!
Mmm, lekker Appeltje! Gefeliciteerd met je verjaardag!

Ik ben ook 1 ons afgevallen. Ik heb deze maand ook maar uitgeroepen als "blij zijn dat je niet aankomt maand". Ik ben nu dus 84,3.

Ik heb 2 weken vakantie en zit dus veel thuis. Moet wel flink wat huiswerk maken, maar dat heb ik gepland voor de eerste 3 dagen. Volgende week een weekje weg!!! Heerlijk!

Ik ga vanavond sushi eten, daar heb ik zo'n zin in. Ik ga voornamelijk sushi eten en niet alle grill gerechten, dus nog best gezond volgens mij.

Ik spreek bij deze af dat ik wel alles opschrijf, ook al is het niet binnen de punten. Vanaf 3 januari ga ik weer zorgen dat ik binnen de punten blijf. Heb ook even die relaxstand nodig, anders zit ik alleen maar te balen van mezelf en daar heb ik ook niks aan.

Ik ben benieuwd naar de rest van de resultaten!
Hoi, ik ben bijna 2 weken geleden begonnen met de WW. Mag ik misschien ook met jullie meeschrijven?

Ik begon met een gewicht van 101,4 kilo en ben de eerste week 2.1 afgevallen. Morgenavond moet ik weer wegen. Oorspronkelijk bezoek ik de cursus op woensdagochtend maar die is in de kerst dicht. Daarnaast volg ik ook WW op internet.

Als ik mag meedoen, gaat ook het totaal weer wat naar beneden.... Dit is geen chantage hoor.....

Wat ik meestal eet:

ontbijt: 2 wasa crackers met linesse

tussendoor fruit

lunch 3 boterhammen met boter en kipfilet, beker optimel limoen

tussendoor fruit of worteltjes

diner laat ik nog even weten.

In principe doe ik het heel de week, vind ik zelf, streng en laat me een dag in het weekend lekker gaan. (al zijn de wekelijkse punten dan nog niet op, maar wel voor mijn gevoel) Dan heb ik toch wel spijt en pak ik de draad weer goed op. Tot nu toe geeft het nog een goed resultaat.
quote:Finette72 schreef op 20 december 2010 @ 12:37:

Als ik mag meedoen, gaat ook het totaal weer wat naar beneden.... Dit is geen chantage hoor.....

.
Kijk, Finette komt ons gemiddelde redden. Ik zou zeggen: kom er meteen bij, dat compenseert mijn aankomen weer .

Es, Ik ga nog eens heel kritisch naar de punten kijken inderdaad. Ik vrees dat ik toch minder brood moet gaan eten . En mijn kaas en dropjes schrappen (o jee, hiervoor moet ik me nog even mentaal opladen hoor).
Leuk! Onder werktijd probeer ik regelmatig even een blik hier te werpen. Vooral nu met de kerstvakantie is het een stuk rustiger hier dus dan voldoende tijd.

Anky, ik vermijd kaas ook zoveel mogelijk. Dat tikte behoorlijk aan in mijn punten. Dus nu aan de kipfilet, rookvlees en ham.

Deze week wordt voor mij wel gelijk een week waarin ik flink moet opletten. Donderdag waarschijnlijk uite eten, onbeperkt japans. Maar volgens mij is dat niet zo vet. Wel eens een dikke jappanner gezien? Op de sumoworstelaars na dan... En dan nog de kerstdagen bij familie.

Hoe denken jullie de kerstdagen door te komen?
Ontbijt: beschuitje chocovlokken + thee met scheutje melk (3)

t; mandarijn + glas water

Lunch: twee pistoletjes filet americain + thee (15)

verdere plan:

t; tomatensoepje (0,5)

D; aardappelen/jus, tartaartje, bietensalade en rauwkost(10)

t; appel/mandarijn

t; wat chocolade bij mijn thee: 3

= 31,5
ik heb gelukkig maar 1 kerstdag om zorgen over te maken.

plan: toetjes en snoep laten staan

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven