Het is winter

21-12-2010 15:19 49 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vandaag is het officieel: het is winter.

Ook nog de kortste dag van het jaar. Ik vind dit altijd een bijzondere dag. Lekker knus binnen met de kaarsjes aan.

Nog mensen hier last van?
Nee....alleen last van de sneeuw! Voor mijn gevoel hebben we al 3 weken winter....
Blegh. Ik wil nu wel weer zomer.
Ow ja, misschien goed om te zeggen dat ik in het noorden woon en hier vrijwel geen sneeuw ligt.
Ja, ik heb last van de winter. Heel erg. Word er agressief en monsterlijk humeurig van....
En vanavond, na weer een spannende trip in het OV, lekker warm op de bank met hot choc en dikke sokken! Heerlijk...
Nope
Ja hoor, ik heb het ook heerlijk naar mijn zin.
Ik baal enorm, ben vandaag vastgelopen met de trein. k*t NS!

Op een kwart van mijn reis maar weer naar huis gegaan.

En ik moet donderdag weer met de trein, ook een belangrijke afspraak, maar ga het maar afzeggen denk ik :(.

Ben helemaal verkleumd geraakt door de vertragingen en tochtige stations, heb nog steeds de rillingen.

En ze riepen de hele tijd om dat er gratis thee was, nou niet dus, was overal op, bij verschillende stations.

Frustratie alom.
Ik kan ook erg genieten van het vroeg donker zijn, de kou en het winterse weer. Idd lekker kaarsjes aan, open haard aan. Supergezellig vind ik dat. Ik ben nog helemaal niet toe aan de zomer. Die kriebels krijg ik pas eind maart/begin april. Voor mij zijn de jaargetijden precies goed verdeeld.

Oh...en hier in het Zuiden ligt wel ontzettend veel sneeuw en toen ik vanmorgen met m'n autootje naar m'n werk glibberde dacht ik ook wel even...shit, maar straks weer lekker thuis geniet ik extra !
Ik vind het juist enorm leuk om te zien hoe de wereld ontregeld is bij zoveel sneeuw. Alles loopt/fiets/rijdt ineens op dezelfde weg, winkels dicht...

Jammer genoeg woon ik ook in het Noorden, hooguit 2 cm sneeuw.
Was net buiten met mijn hond. Hij alg zo lekker te rollen in de sneeuw. Hij wordt binnenkort 3 jaar, maar hij gedraagt zich nog steeds als een puppy, zeker nu, met z'n rare gehopseflops, het is geen gezicht met dat gigantische lijf. Ga elke dag een keertje extra, gewoon, voor zijn en mijn plezier.
Ik vind het wel wat hebben. Het huis ziet er gezellig uit, het is warm, straks lekker eten. De hond is veranderd in een ijsbeer en wil alleen maar in de sneeuw spelen. Zo leuk om te zien!

De keerzijde is dat ik vandaag (net als gisteren) heb staan blauwbekken op het station. Anderhalf uur! In die tijd is er welgeteld één propvolle trein gekomen. Toen er weer werd omgeroepen dat de trein niet kwam ben ik maar naar huis gegaan. Het was wel gezellig op het station, heb met 3 andere vrouwen een uur staan babbelen. Dat vind ik dan weer een voordeel, kletsen met 3 heel verschillende meiden. Leuk.

Nu lekker warm binnen met lekkere thee, mijn kerstpakket is vandaag bezorgd en mijn vriend komt zo thuis.
Het noorden schijnt vannacht/morgen een paar centimeter sneeuw te krijgen.

Ik vind het ook heerlijk, de kou, de sneeuw, alles!

(Praktisch is het niet trouwens, met 3 kleine kinderen die op verschillende tijden op verschillen plekken moeten zijn )
Als ik binnen zit dan kan ik het vaak wel waarderen. Met de verwarming en kaarsjes aan lekker in mijn huispak met mijn snuggie op de bank hangen. Goede film, stokbrood en een glaasje wijn. Heerlijk.

Maar helaas moet ik ook regelmatig naar buiten. Dan heb ik er een een gruwel hekel aan.
quote:breezerananas schreef op 21 december 2010 @ 15:26:

Ik kan ook erg genieten van het vroeg donker zijn, de kou en het winterse weer. Idd lekker kaarsjes aan, open haard aan. Supergezellig vind ik dat. Ik ben nog helemaal niet toe aan de zomer. Die kriebels krijg ik pas eind maart/begin april. Voor mij zijn de jaargetijden precies goed verdeeld.

Oh...en hier in het Zuiden ligt wel ontzettend veel sneeuw en toen ik vanmorgen met m'n autootje naar m'n werk glibberde dacht ik ook wel even...shit, maar straks weer lekker thuis geniet ik extra !

Mee eens! Ik zou ook niet het hele jaar zomer willen. Dan wordt het allemaal zo gewoon. Ieder seizoen heeft z'n charmes. De verschillende jaargetijden hebben we toch.. dus waarom zou je er dan niet het beste van maken?

Het is zo'n mooi gezicht met die dikke pakken sneeuw overal. Lekker binnen onder een dekentje op de bank met Skyradio kerstliedjes op de achtergrond :D
Ik geniet met volle teugen van het weer, ik vind het sprookjes/magisch al dat mooie witte sneeuw en ik maak het zo gezellig thuis samen met mijn hamster Kaarsjes aan wierookje erbi, verwarming aan, kruik erbij, wijntje, en lekker eten.
Oh... dat ik net onderuit ben gegaan , kan me niks schelen, A ik viel zacht en B ik kon er keihard om lachen
Ja, prachtig. Ik ben onmiddellijk in mijn voorraadkast op zoek gegaan naar overtijdse etenswaren voor de arme vogels die voor de deur zitten te kleumen. Ik was de eerste of de enige want ze waren gek van vreugde.
Vind normaal gesproken de winter en kerst heerlijk. Geweldige tijd met kaarsjes, warmte en gezelligheid thuis. Maar nu ik een relatiecrisis zit en hier alleen ben kan het me allemaal gestolen worden. Word er alleen maar nog meer depri van. En ik kan nergens heen want fietsen gaat hier niet. Alleen lopen en een auto heb ik niet....
Na regen komt regent, kijk maar in de woordenboek
quote:amandroe schreef op 21 december 2010 @ 15:42:

Vind normaal gesproken de winter en kerst heerlijk. Geweldige tijd met kaarsjes, warmte en gezelligheid thuis. Maar nu ik een relatiecrisis zit en hier alleen ben kan het me allemaal gestolen worden. Word er alleen maar nog meer depri van. En ik kan nergens heen want fietsen gaat hier niet. Alleen lopen en een auto heb ik niet....Hier hetzelfde, op de relatiecrisis na. Wilde net naar de markt gaan, daar krijg ik altijd energie van maar dat is niet te fietsen zo, dus uiteindelijk naar de winkel op de hoek gegaan en binnen een halfuur weer thuis, nu zit ik hier weer te hangen terwijl alles nog gedaan moet worden.

Vind normaal gesproken de winter en kerst heerlijk. Geweldige tijd met kaarsjes, warmte en gezelligheid thuis. Maar nu ik een relatiecrisis zit en hier alleen ben kan het me allemaal gestolen worden. Word er alleen maar nog meer depri van. En ik kan nergens heen want fietsen gaat hier niet. Alleen lopen en een auto heb ik niet....

Ah dat vind ik oprecht heel sneu voor je!

Woon je toevallig in Twente en wil je wat afleiding dan ben je van harte welkom!

Ga tegen de stroom in.M aak het gezellig voor jezelf, steek een paar kaarsen aan, maak iets lekker warms te drinken of een lekker kopje zoep en zet een gezellig muziekje op en neem jezelf voor dat niemand het waard is om het slecht voor naar je zin te hebben.

Het is zo weet je, jij bepaald de sfeer, als het negatief is, kan je dat maar beter niet aan iemand anders over laten.
Ik heb een winterdepressie. Dus voor is het al weken winter. Ik tel de uren af tot het weer lente is.

Kan er niet van genieten.

Doe wel mijn best en kom voor het welzijn van kind en beestenbende echt wel buiten, maar het liefst kruip ik weg tot april en kom in het feestgedruis van Koninginnedag weer mijn huis uit.

Helaas, mijn leven speelt zich in de lente, zomer en nazomer af. Daarna gaat het zowel met de looks als de feelings hard achteruit.
Groll, wat ontzettend lief van je !
Ik moet even strompelen door de sneeuw om een paar boodschappen te halen voor mijn tante die ziek is.

Omdat ik lopend moet gaat het wel even duren. Eerst naar de supermarkt voor boodschappen van tante. Dan terug naar de supermarkt voor mijn eigen boodschappen en weer op weg naar huis.

Voor de volgende winter wil ik graag een paar husky's met een mooie slee.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven