bevroren pijp

24-12-2010 11:22 27 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo. Ik heb een bevroren pijp.

Wie nog meer?
Ik maar zuigen en zuigen op dat ding.. Vandaar dat er geen rook uit komt.
Willem bedoelt vast de regenpijp, of niet Willem? Helaas niets aan te doen, afzagen en een nieuwe regenpijp kopen.
sok erom en laten ontdooien
op de verwarming leggen.
of in kokend water gooien
quote:zusenzoo schreef op 24 december 2010 @ 11:39:

of in kokend water gooien
Regenpijp dus.

Kijken jullie eens buiten naar je pijp?
quote:willem1959 schreef op 24 december 2010 @ 11:39:

Regenpijp dus.

Kijken jullie eens buiten naar je pijp?Op dak gaan staan en er in plassen, dan smelt de boel vanzelf weer.
quote:willem1959 schreef op 24 december 2010 @ 11:39:

Regenpijp dus.

Kijken jullie eens buiten naar je pijp?geen denken aan!!
En nu willem?

Wat wil je doen met je pijp, ieders pijp is bevroren.
Als je hem weer nodig hebt - bij regen - dooit het toch weer. Geen paniek dus.
Je hoeft niet altijd te geloven wat je denkt.
Hier al dagen bevroren pijp(en). Sta elke ochtend gezellig ijs te hakken ipv. mijn dagelijkse ochtendgymnastiek. Heb je al een lek Willem? Zo niet, start snel met hakken. Enne, heet water er in gooien helpt wel hoor
Hier ook lekkage door een bevroren pijp.

Lekker gehakt en opgewarmd met de fohn en de pijp is nu ijsvrij, maar ik heb wel een lelijke plek op de muur.
“Don’t look back – you’re not going that way.”
@Tickel

Hier ook plek op de muur, afgebladderde trapleuning en opbollende tapijt, maar ach, het is weer droog
Hoe hak je ijs in een pijp?

Klim je dan eerst de dakgoot in?

Ik ziet het even niet
Is het nou echt waar? Dat er mensen zijn die hun regenpijp ijsvrij maken? En hoe dan?

En waarom zou je een lekkage krijgen als je dat niet doet? Dan loopt je goot toch gewoon over?

Of schat ik nu de waarde van dit topic en zijn inhoud verkeerd in?
Wij hebben geen pijp! Echt niet! De buren aan allebei de kanten wel maar ik heb geen idee hoe het daarmee is.
Zou het echt link zijn, zo'n bevroren pijp?

Ik lees net dit:

Topdrukte voor loodgieters door lekkages

Loodgieters hebben het erg druk door de sneeuw. Het smeltwater kruipt langzaam de huizen binnen. Dakgoten liggen vol met sneeuw en regenpijpen zijn vaak bevroren. Dat leidt tot lekkages in huizen.

Loodgieters hakken het ijs eerst weg en strooien daarna zout in de hemelwaterafvoer.

Onze dakgoten zitten propvol met sneeuw en ijs. Ik heb al 2 lekkages gehad dit jaar en zit er nu echt even niet op te wachten.

En ik zag net bij de buren dat er een hele prak met ijs op de regenpijp van hun aanbouw zit en dat hun hele buitenmuur zeik en zeiknat is. Ze zijn op vakantie dus ik kan ze niet waarschuwen.
@Guinevieve

Ik zal jou dit raadsel uit de doeken doen.

Er ligt sneeuw op het dak, gaat het dooien dan drupt dit water langzaam in de afvoerpijp, dit vriest vooral s'nachts op tot megaklont in en om de afvoer. Dooien overdag gaat verder, maar is niet warm genoeg om de klont uit de pijp te dooien. Water kan niet weg en je krijgt een soort 'binnenwater' in je dakgoot. Water wil naar beneden en gaat een weg zoeken, bij mij dus langs de muur de trap en de trapleuning binnen. Rond een uurtje of 10 s'morgens klim ik dus op het balkon en in de dakgoot die 'thank-god' tussen twee aan een gesloten daken ligt. Schep eerst alle brokken ijs weg, hak het ijs rond de afvoer weg en giet warm water in de favoer tot hij door loopt.

Pffffft, heel verhaal. Snappie?
Ik snap 'm! Fijn dat je het even toelicht. Ik zag jouw goot even voor me zoals ik de goot van mij zie en het zag er gevaarlijk uit.

Maar misschien is het voor jou dus wel een goed idee om zout in die afvoer te stoppen?

Ik laat mijn goot maar met rust, ik heb even een schietgebedje gedaan, verder dan dat durf ik niet te gaan.
Ja, lucky me wat betreft mijn dakgoten. Zag bij de overbuurman ook al een loodgieter in de dakgoot staan!

Zal voor jou met je gevaarlijke dakgoot een schietgebedje zeggen!
quote:Guinevieve schreef op 24 december 2010 @ 12:46:

Hoe hak je ijs in een pijp?

Klim je dan eerst de dakgoot in?

Ik ziet het even nietBij mij was het de goot van de serre, dus redelijk goed bereikbaar met een ladder.
quote:maxiemax schreef op 24 december 2010 @ 14:59:

Wij hebben geen pijp! Echt niet! De buren aan allebei de kanten wel maar ik heb geen idee hoe het daarmee is.

Als het dooiwater bij hun niet weg kan, kan het bij jou ook niet weg.

Je kunt dezelfde problemen krijgen als de buren als de afvoer bevroren is. Water zoekt toch een weg, zeker als je eigen goot ook vol ijs en sneeuw ligt.
Er aan likken?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven