Macedonie

19-07-2010 16:01 2201 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ga deze zomer naar Macedonie! Ik heb maar 8 dagen (helaas) en ben van plan om als uitvalsbasis Ohrid te hebben.

Wie heeft tips voor mij? Leuk, goedkoop, hotel of guesthouse? Manier van reizen? Is Struga leuk? Zijn er veel toeristen? Wat moet ik gezien hebben? Wat absoluut niet?

Al jullie wijsheid is welkom
Dan mail ik nog een keer.
Ik schrijf later nog, moet eerst sneeuw wegruimen wel 10cm!!
10 cm?

Dan ben je nog wel even bezig.

In Macedonie ligt ook weer sneeuw.

Hier niks.
Pfffffffff,

zo ik ben er weer,

eerst het woord van vandaag.

koe = krava

nu nog een fotootje voor je zoeken...
hond = kuče

Ja, ik ben heel benieuwd naar je foto!!!!!

We kletsen nu al zo lang, ik wil nu er wel eens een gezicht bij hebben.
Het lukt me niet met de foto

sorry dat je zo lang moet wachten...

De foto's staan op de laptop en deze doet het niet..

ik schrijf op de pc van mijn dochter.
Zdravo!

Hoe is ie? Ook ingesneeuwd?

Je zal wel andere dingen aan je hoofd hebben, maar ik ga gewoon door met het woord voor vandaag.

krijt = kreda

Een prettig weekend, zover mogelijk. Vraag Vlatko eens over Logwin don't forget!

Pozdrav!!
Ik ben er weer.

Hoofd vol van alle ontwikkelingen.

Staat allemaal wel in het Outsiders topic.

Hier sneeuwt het eindelijk.

Maar ik moet echt de deur nog uit vandaag en daar heb ik weinig zin in.
Heb problemen thuis met de pc.. Dus even vanaf het werk een berichtje. Hou je taai!!!
Alles gaat hier goed hoor.

Als ik nu door mijn raam naar buiten kijk zie ik prachtig wit landschap. Nou ja, stad dus eigenlijk.

Hoe is het op je werk?

Druk?

Iedereen in de Kerst stemming?
Ik UP ons even, want ze staan zo zielig ver naar beneden.

Ik stap morgen op de boot, dus kan pas in Nederland weer checken denk ik.

En hoe dan ook heb jij geen internet thuis.
Hi vivi, ik kan je mails niet lezen helaas, andere mails ook niet trouwens. Er staat "Nachricht wird geladen.."maar er komt nix. Shit! Ik hoop dat het snel weer in orde is, maar het onderdeel is besteld , of het dan ook met de feestdagen zo snel bezorgd kan worden is de vraag. We gaan er in 2011 weer vol tegenaan. Als je in Stip online bent, zien we elkaar dan op FB. Mijn zusje komt de eerste januari

Heb je trouwens nog bij Logwin gesolliciteerd? Doen hoor! Ik denk dat je Engeland kan vergeten met de crisis, concentreer je meer op Duitsland of Zwitserland. Als de crisis voorbij is kun je altijd nog zien. Dan is Vlatko ook klaar met studeren toch en dan kunnen jullie allebei ergens samen beginnen.

XXX
Wat vreemd dat je mijn mails niet kan lezen.

Nou, dan schrijf ik hier gewoon verder.

EN hopelijk in het nieuwe jaar doet je internet het weer gewoon goed.

Ik ben in Nederland aan gekomen. Alles goed verlopen.

Jij veel plezier bij jullie vrienden.

xxx
Hi vivi, ik doe mijn best om in touch te blijven hoor, waar een wil is is een weg! Nu de kinderen vakantie hebben is internetten toch een beetje minder want dat doe ik het liefst ongestoord. Nu heb je nog een vlucht voor de boeg en kun je weer heerlijk bij Vlatko zijn. Genieten !!!

Heb je veel zorgen mbt een nieuwe baan, of kun je het even van je afzetten?

Ik wens je heel veel plezier!! Groet Macedonie van me!! BIG
Hoi

Bedankt voor je digitale kaart.

Ik kan er alleen helaas geen terug sturen.

Nu nog heel vroeg in de ochtend en ik ga zo richting Schiphol en ik hoop vanavond in ons favoriete land aan te komen!!!!

xxx
En dan is Vlatko er om je op te halen!!!! Heerlijk toch!
Ik verwacht snel een berichtje uit Stip...
Goed aangekomen? Heb je met Vlatko gekeken of er veel fouten in onze macedonische woordjes zaten...
Ik heb net met veel interesse dit topic(deels) doorworstelt. Ik ben er helemaal enthousiast door geworden. Bedankt! Vriend en ik overwegen om in de meivakantie een week naar Ohrid te gaan . We hebben genoeg leuke hotels en guesthouses gevonden, maar vluchten lukt niet zo.

Er lijkt niets vanaf NL direct op Ohrid te vliegen. Wat zijn de opties? We vinden het geen probleem om deels met de trein te reizen o.i.d. Misschien is op Skopje Skopje of zelfs Griekenland een optie? Alle vliegvelden in NL(m.u.v. het hoge noorden & diepe zuiden) zijn voor mij een optie, ik woon ook redelijk dicht bij de Duitse grens. Dus vanaf Duitsland mag ook.

Wat mogen we trouwens volgens jullie echt niet missen in omgeving Ohrid(behalve het meer?)
I choose happy!
He EssentialBliss, wat leuk dat enthousiast bent geworden.

Ik ben vandaag net terug gekomen uit het prachtige Macedonia en er lag vanochtend een dun laagje sneeuw.

In de zomer heeft Transavia rechtstreekse vluchten op Ohrid. Het zijn wel charter vluchten.

www.karatanovatours.nl en peter langhout verkopen losse vluchten en pakketreizen.

Er zijn erg veel leuke dorpjes in de omgeving, Bitola en Struga zijn ook zeker een bezoekje waard.

Heidel, ik heb je mail gehad, en de foto's bekeken, maar ben er nog niet uit wie je bent.....

Ben nu moe, lange reis geweest en ik wil lekker dromen over mijn lieverd.

Pozdrav.
Dank je, Vivagirl. Ik ga je links even bekijken. Ik zag dat de bestemming nu nog niet bij Transavia voor mei staat aangegeven. Zijn er normaal wel vluchten zo vroeg als mei? Of heb je tips over andere vliegvelden i.c.m. het OV?
I choose happy!
Hallo EssentialBliss!! Welkom-welkom!

vanaf Düsseldorf gaan er ook vluchten. Het is makkelijker in mei eerst naar Skopje te vliegen denk ik dan is het nog 2 uur met de bus. Verder zou je dan eerst naar Zürich of Wenen moeten vliegen en van daaruit naar Skopje/Ohrid. Touring Eurolines, een internationaal busbedrijf, rijdt naar Ohrid. Dat is wel een lange reis , maar ook een optie (low budget) misschien? Met Bochum als opstapplaats. www.touring.de

Hallo viev, ik sta op een van de laatste foto's (klik 5) .Dat groepje mensen bij elkaar staat...Slaap eerst maar lekker uit, dan zie je het vast wel!!!
Ja, dan weet ik wie je bent...............

Je hebt op 1 foto je armen over elkaar toch?

Heel leuk! Blij dat ik er eindelijk een beeld bij heb!

Je ziet er leuk uit!

En je zus heeft geen foto's van jou op Facebook!

En EssentialBliss, op de site van Peter Langhout zie ik vanaf April al reizen naar Macedonie.

Of ze losse tickets verkopen weet ik niet, bel ze eens op.

Wel gaat de vlucht maar 1x in de week.

Afgelopen zomer zijn ze hier mee begonnen, deze zomer weer, dus ik neem aan dat het goed verlopen is!
Je bedoelt op de groepsfoto.

Naast me mijn man of course

en dan helelmaal links mijn dochters.

Ja, FB is wel erg leeg van mijn zusje,

wist ik niet ...alleen haar zoontjes.

Je moet het steeds bijhouden en dat werd haar teveel.

Mijn zusje komt ook naar MK

als haar man met pensioen gaat,,,

ze vindt het een heel goed idee.

Dat wordt lekker buurten dan!

Volgende week gaan we weer macedonisch oefenen, okay?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven