3000 + deel 77
maandag 27 december 2010 om 21:05
Dagsing Rendang
500 g magere riblappen
3 uien
6 lomboks
2 teentjes knoflook
2 salamblaadjes (indische larier, maar je kunt ook gewone laurier nemen
1/4 serehstengel of serehpoeder
1/2 theel laos
1/2 theel djinten
1 theel koenjit
3 kemirinoten
2 dl santen (of kokos)
Vlees in dobbelstenen snijden en even bakken en uit de pan halen Uien, lomboks in stukjes snijden, knoflook fijnsnijden en aanfruiten.
De kemirinoten met de kruiden in een vijzel fijnmaken en aan de santen of de kokos met water toevoegen
Vlees weer in de pan bij de uien en lomboks, het kruidenkokosmengsel toevoegen en even aan de kook brengen. De salamblaadjes toevoegen, en alles rustig een paar uurtjes laten pruttelen. Af en toe even roeren en als de saus heel dik wordt, beetje water toevoegen
500 g magere riblappen
3 uien
6 lomboks
2 teentjes knoflook
2 salamblaadjes (indische larier, maar je kunt ook gewone laurier nemen
1/4 serehstengel of serehpoeder
1/2 theel laos
1/2 theel djinten
1 theel koenjit
3 kemirinoten
2 dl santen (of kokos)
Vlees in dobbelstenen snijden en even bakken en uit de pan halen Uien, lomboks in stukjes snijden, knoflook fijnsnijden en aanfruiten.
De kemirinoten met de kruiden in een vijzel fijnmaken en aan de santen of de kokos met water toevoegen
Vlees weer in de pan bij de uien en lomboks, het kruidenkokosmengsel toevoegen en even aan de kook brengen. De salamblaadjes toevoegen, en alles rustig een paar uurtjes laten pruttelen. Af en toe even roeren en als de saus heel dik wordt, beetje water toevoegen
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
maandag 27 december 2010 om 21:22
rode pepers is prima, als je van heel heet houdt, kun je er ook meer in doen, maar dat kan misschien niet met Mini
kemiri's moet je volgens mij echt voor naar een toko, geloof niet dat appie die heeft
santen is idd kokos, maar dan al met vocht geloof ik, ik gebruik zelf altijd kokos met water
kemiri's moet je volgens mij echt voor naar een toko, geloof niet dat appie die heeft
santen is idd kokos, maar dan al met vocht geloof ik, ik gebruik zelf altijd kokos met water
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best