Lijf & Lijn alle pijlers

WW - We blijven doortellen

07-11-2010 18:37 2551 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hier geen crashdieten, shakes of moeilijke recepten. Gewoon eten wat je wilt, maar binnen je punten blijven dat is het devies. En het werkt.

Hier gaan wij verder. De een iets sneller, de ander iets langzamer, maar allemaal op weg naar een gezond gewicht.

Nieuwe schrijvers zijn altijd welkom. Schrijven helpt om je motivatie te houden. Kom ons motiveren en raak zelf gemotiveerd door dit topic om de zak chips (32 punten!) of de 100g plak chocola (10 punten!) toch maar te laten staan.

Onze resultaten tot nu toe*:

Week 6: 17 gewichten doorgegeven. Totaal afgevallen 5.6 kilo. Gemiddeld -0.3 pp. Echter veel plusjes, dus ik verwacht beter na mijn vakantie!

Week 5: 15 gewichten doorgegeven. Totaal afgevallen 8,6 kilo. Toch nog gemiddeld 0.6 afgevallen.

Week 4: 15 gewichten doorgegeven. Totaal afgevallen 7,5 kilo. Gemiddeld afgevallen 0.5.

Week 3: 17 gewichten doorgegeven. Totaal afgevallen 15,0kg dus gemiddeld 0,9! Ga zo door allemaal

Ellen heeft haar streef bereikt!

Week 2: 16 gewichten doorgegeven. Totaal afgevallen 16.7. Gemiddeld afgevallen -1.0

naamlengtestartgewichtgewicht nustreeftotaal afdeze weekBarcode1.58m69.561.8557.7-0.4Anky1.78m83.384.575+1.2+1.0Appel1.69m86.078.370.07.7-0.6Meave1.69m100.788.57512.2-0.1bentetje1.72m105.082.77522.3+0.5Winterdip1.73m81.065.063.016.0-1.0Es1450 1.75m86.076.7729.3-1.9Noppie1.79m106.093.48012.6+1.2Hatseklats1.82m98.392.7805.6-0.9Ellen331.72m93.570.47423.1-1.1Finette1.60m101.491.08010.4+0.4Jo1.70m86.481.5704.9-0.1Marjan1.80m91.581.17510.4-0.3Mife1.73m9279.37512.7+0.3Nero1.84m86.581.8704.7-0.6Elmanita1.76m85.582.4783.1-0.8Madelon1.74m93.692.4801.2-1.2

Iedereen die, zonder het even te melden, twee weken niet post haal ik uit de tabel. Dit om alles een beetje overzichtelijk te houden.

*Copyright tabel Propje. Bedankt voor je inzet.
Lekker naar bed dan Hatseklats! Morgen zonder hoofdpijn weer op. En inderdaad, volgende week gewoon weer in het gareel. Het is ook makkelijker als je in het ritme van het werk zit.

Voor nu, welterusten!
Zo. En dan ga ik nu een wijntje inschenken...
Zo, ik zit al in mijn badpak klaar om zo naar het zwembad te gaan. Als je iets doet dan moet je het ook goed doen, dus ik ga meteen maar. Ik lag toch al wakker en vriend is net naar zijn werk vertrokken.

Ik sta hier trouwens alweer op een flinke min ten opzichte van maandag. Ik denk dat minimaal een kilo toch vocht was van de net begonnen menstruatie, want echt rustig aan gedaan heb ik het nu ook weer niet de afgelopen dagen. Niet extreem, maar wel iedere dag over de punten heen. Gisteren nog lekker wezen eten met een vriendin. Incl. twee glazen wijn en een glas prosecco. En een toetje bestaande uit een chocoladetaart met vanilleijs. Heel lekker.
Es, wat goed van je!!

En wat 'fijn' dat het blijkbaar een groot deel vocht was, wat je vasthield.

Jij hebt al vaker verteld dat hè vrijwel iedere dag meer punten eet dan je mag op een dag. Ik heb een vraag: zijn aan het einde vd week dan niet al je feestpunten op? Hoe doe je dat dan met bijv etentjes, oud&nieuw? Ben ik benieuwd naar.

Mijn (te verwachten) eetlijst.

O: 0% kwark met fruit en honing

T: fruit

L: 2 boterhammen huttekase, cupasoup

T: snelle Jelle

D: 2 wraps met kip, groente, etc.

T: vitalinea chocomousse en 2x chocotoff
Ik heb 12 weken een dagboekje ingevuld dat ik kreeg bij de inschrijving bij de weight watchers. Ik ben daar in de laatste week van september mee begonnen.

Hier de hoeveelheid punten die ik per week gegeten heb:

Week 1: 27 punten meer dan het weektotaal. En ook 30 active points opgemaakt

Week 2: 52 punten meer opgemaakt dan het wektotaal en wederom 30 active points op.

Week 3: 28 vrije punten over. Wel 30 active points opgemaakt.

Week 4:18 punten in de plus en ook weer 30 active points.

Week 5: 40 vrije punten opgemaakt en 28 active points verdient en opgemaakt.

Week 6: 105 bovenop de vrije weekpunten opgemaakt en 25 verdiende active points.

Week 7: 43 punten bovenop het weektotaal opgemaakt en weer 30 active points.

Week 8: 60 extra punten op en 20 verdiende active points.

Week 9: 21 vrije punten over en 13 active points opgemaakt.

Week 10: 134 extra punten opgemaakt. Geen active points verdient.

Week 11: 30 active points verdient en opgemaakt. 18 extra punten opgemaakt

week 12: 19 active points verdient en opgemaakt en 3 punten meer dan de 49 vrije punten verbruikt.
Voor dat jullie roepen dat ik zo veel eet. Ik heb ook al vaker aangegeven dat ik geloof dat ik anders/strenger reken dan anderen. Lijstjes waarmee jullie op 29 punten uit komen zijn bij mij snel 35 punten. Omdat ik altijd ruim tel, naar boven afrond en ook echt altijd punten voor olie en braadvet reken en misschien wel meer dan nodig.

Maar zelfs al zou ik dat niet doen, binnen de punten zou ik dan meestal alsnog niet blijven. Ik eet wel duidelijk minder dan dat ik zou eten als ik niet opschrijf.
Ik vind dat boekje wel fijn trouwens. Zit vaak in de trein dingen op te zoeken en in te vullen. Nu is het helaas vol. Ik heb nog wel die weekplanners die je bij de meetings krijgt, maar ik denk dat ik weer zo'n boekje ga kopen als ik weer eens naar de meeting ga. Aan online invullen heb ik niet zoveel behoefde.
Winterdip, prachtig omschreven. Een nieuwe way of life. Maar net als Mife beschrijft zullen we daar wel allert op moeten blijven. Afglijden is zo gebeurt.

Hatseklats, hopelijk is je hoofdpijn niet doorgezet.

Es, ik reken ook altijd wel streng voor me. Bijvoorbeeld met brood als ik 3 boterhammen neem vul ik er 4 in omdat ik brood heb wat redelijk zwaar is. Ook de boter en olie vergeet ik nooit te rekenen. Vaak bak ik voor de heel familie vlees in 2 eetlepels olijfolie, ik reken ze helemaal. Was het zwemmen lekker?

Bijna ben ik weer op mijn gewicht voordat het begon om te slaan. Dus gaat de goede kant op. 2 kilo kwijt vande 2,2 dus zal misschien ook wat vocht zijn geweest van het zoutere eten.

Vandaag en morgen werken. Weinig verleidingen daardoor, we hebben geen kantine dus mijn bureau ligt vol met fruit naast mijn broodtrommel.
O, ja ik ben wel eens een recept tegen gekomen van een hartige taart met weinig punten, zal vanavond eens zoeken of ik het kan vinden dan zet ik hem wel even neer.
Er staan er best wat op de ww site. Kan je daarop? Anders wil ik ze wel overnemen en hier overschrijven. Kopieren lukt helaas niet.

Hartige taart met gerookte zalm 9 punten per portie

Met ham en cougette 6 punten

Spruitjestaart 5 punten

Koolrabitaart 7 punten

Uientarat 9 punten

Brocolli zalm 18 punten.

Ook stond er een tijdje geleden een vraag naar vegatische recepten. Hier zijn er ook veel van te vinden.

Als je iets lekkers vind kan ik daarop zoeken met producten. Maar hier ook alvast wat suggesties:

kruidige couscous met marokaanse quarn 10 punten

mie met quarn in hoisinsaus 6 punten

Tofupaddestoelpannetje 4 punten

Aubergine met feta en tomaat 2 punten

advocadowrap met salse 7 punten.

Ik hoor het wel waar de behoefte ligt.
Ook nog gezocht op quiche en de prei met ham us 6 en camembert met zalm 11 punten, Die vond ik zelf wel erg lekker klinken.

Volgende week ben ik jarig, misschien ga ikdie ook wel maken naast de soep.
Zo, na het feest voor mezelf gisteravond vanmorgen maar eens gezond begonnen

O: smootie met magere biogarde kwark, bevroren mango en frambozen, scheutje otimel en sinaasappelsap. MMmmmmmm

T: niks, zit vol

L: 3 boterhammen met ragout

T: fruit

D: courgette soep met gamba's

T: even uitrekenen wat ik nog aan punten heb maar ga voor mager dagje vandaag

Vandaag alle appelbeignes (gek woord...klopt niet .....nou ja) laten liggen die vol kaneel en bladerdeeg naar me lagen te grijnzen. die oliebollen kan ik makkelijk weerstaan maar die appelkrengen komen er dus niet in........Wel een lekkere fles bubbels in huis.

Ga nog even wat doen voor de boeuf van morgen. Tot later!
Slapen is goud
See ya!!! We zijn onderweg naar Engeland. Tot maandag.
Meave, ook jij veel plezier in the UK!

Noppie, volgens mij is het appelbeignets. Maar hoe dan ook, goed dat je ze hebt laten liggen!

Es, lekker gezwommen?

Ik wilde ook gaan sporten, gister eigenlijk al, maar ik heb zo'n zere nek en schouder sinds gisterochtend. Zit echt helemaal vast. Verkeerd gelegen dinsdagnacht denk ik. Het wordt denk ik maar een zonnenbankje. Verder was ik echt flabbergasted toen mijn weegschaal 62,5 aan gaf vanmorgen. Dat kan toch haast niet? Ineens 3 (!) kilo lichter dan maandag. Dus gelijk maar meetlint gepakt en taille opgemeten (3 kilo zou je toch ook in centimeters moeten zien), maar dat is nog steeds hetzelfde. Kan het me haast niet voorstellen, ineens zoveel eraf...
Maeve, veel plezier in London!

Nopie, wat een heerlijke smoothie en vult ook nog eens behoorlijk, zo te horen.

Mijn lijstje voor vandaag

O: roggebrood met philadelphia

T fruit (pruimen)

L 3 boterhammen met Ham en beker optimel

T fruit en wortelen

D rijst met roerbakgroente en kipfilet en saus.
Tjee zeg... wat is iedereen voortvarend met de eetlijstjes vandaag. Ik rol pas net mijn bed uit en zit nu aan de yoghurt met blauwe bessen, bramen, kiwi en all bran. Wat er vanavond op het menu staat... Nog geen idee, daar zorgt vriend voor en die ligt nog in dromenland.
Winterdip, ik heb soms ook afwijkende gewichten op de weegschaal. Maar dan ga ik er altijd een paar keer opstaan, na zo'n twee drie keer blijft het gewicht altijd hetzelfde en dat houd ik aan.

Ik ga maar nog eens opruimen en dan naar een date met allemaal leuke meiden die ik via dit forum ken.
Heb ik ook gedaan Es, ben er wel 4x op gaan staan, kon het me niet voorstellen. Hij begon al bij 61,8 namelijk. Toen liep hij op en bleef dus steken op 62,5. Nouja, zal maandag wel weer 3 kilo meer zijn. De weegschaal is altijd erg lief op dagen dat niet officieel gewogen hoeft te worden

Veel plezier met je forum uitje! Ga je de dames voor het eerst ontmoeten of hebben jullie al eerder afgesproken? Lijkt me erg spannend, mensen van het forum voor het eerst ontmoeten.
Leuk zo'n date met andere forummers, ook wel nieuwsgierig naar jullie. Wie weet komt het er hier ook wel een keertje van.

Winterdip, heerlijk om zo relaxed de dag op te starten, ben al aan het aftellen dat mijn werkdag klaar is. Ben alweer over de helft. niet dat ik een rotbaan heb, hoor, heb juist een superleuke baan. Met af en toe tijd om te forummen, de ene keer wat meer dan de andere keer.
Ik ken de dames al. Dus niet meer spannend. Wel leuk. Oh nu moet ik echt weg.
Veel plezier, Es!
oehg leuk een forummeet!!! Bij onze groep zijn die altijd zo ontzettend leuk!!! Veel plezier dus!

Meave, veel fun in UK!!

Hehe, wat een dag, druk druk druk op het werk, over de hele dag denk ik 15 minuten gezeten. Net boodschappen gedaan en zo de kinderen naar bed brengen, manlief is weer werken (3e avond achtereen). Morgen oudjaarsvisite en die blijft slapen, gelukkig ziet mijn huis er al goed genoeg uit, dat scheelt. Vanavond eigenlijk een verjaardag, maar ben al even langsgelopen om te feliciteren, denk niet dat ik nog ga. Is mijn buurman/vriend, en morgen vieren we daar ook oudjaar.

O: 2 crackers met roomboter, thee

T: banaan, puntje abrikozenvlaai

L: 2 broodjes met 30+kaas, 2 mandarijnen, halve liter optimel

T: 1 kerstkransje (schuimpje)

D: kipfilet, gekookte aardappels, sperciebonen

Nog niets toe gehad, maar ik denk dat ik vanavond lekker 0% yoghurt neem met honing ofzo.

Ik heb me nog niet gewogen, zal ik morgenochtend wel doen, even voor oudjaar, om te zien of het wel iets scheelt met van de week:)
Veel plezier Meave!

En Es ook veel plezier met de forummeet. Ik hoop dat het gezellig was (vast wel, ik heb zelf alleen maar goede ervaringen met forummeetings).

Dames, allereerst bedankt voor jullie opbeurende woorden. Erg fijn om te lezen en het werkt ook motiverend. En ook om de boel weer in perspectief te zien.

Op zich eet ik niet echt heel veel anders of minder dan normaal nu ik WW doe, alleen is het verschil dat ik de punten tel en dat vind ik soms best lastig confronterend. Lastig om het uit te leggen, maar als ik dan niet afval, dan bekruipt me altijd het gevoel dat ik zo weinig marge heb om wel af te vallen. Ik heb namelijk niet het idee dat ik minder kan eten dan ik nu doe. Maar er zijn natuurlijk verschillende mogelijkheden:

- ik tel de punten niet goed (ga toch nog eens letten op mijn punten voor mijn Duitse broodjes en boterhammen

- ongemerkt steek ik toch meer in mijn mond dan ik noteer (ik proef vaak tijdens het koken, neem weleens een laatste hapje van het toetje van mijn kinderen enzovoorts).

Dus daar ga ik nog maar eens goed op letten de komende dagen. En volgende week op wintersport, dus dan zit het met de beweging wel goed!

Morgen wordt een drukke dag met bezoek en slapers, dus ik weet niet of ik hier dan nog ben. Als dat niet zo is, dan wens ik iedereen alvast een HELE GOEDE JAARWISSELING!
Pff, m'n dag leek zo goed te gaan. Maar toen ontdekte ik capuccino negerzoenen. Ik dacht: lekker voor morgen, de dag dat ik alles mag van mezelf... De doos is inmiddels half leeg. Sukkeltje.
Ik kom jullie alvast de beste wensen wensen......Heb hier een klein babymannetje met buikgriep dus ben bang dat het hectisch blijft vanavond, vannacht en morgen.

Dus:

DE ALLERBESTE WENSEN VOOR JULLIE ALLEMAAL

en veel plezier morgenavond
Slapen is goud
a gatsue, arm ding! Beterschap voor je zzontje!

Ik moet morgen gewoon werken, daarna krijg ik bezoek, gaan we op visite en heb ik logees en zaterdag weer bezoek. Geen idee wanener ik hier weer ben, dus ook van mij alvast een geweldig jaar toegewenst!!!!!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven