Het Kasteel

28-12-2010 09:02 3093 berichten

Jonkvrouwen! Wees welkom!

http://textile-collection.nl/weblog/fot ... de%207.jpg

Pas de jurk, laat de ouwe stomen, kies een kamer en kom daarna lekker naar de salon voor een hapje en een drankje.

Hier de sluiproute naar het oude onderkomen...
Tilalia, hoe krijg je voor elkaar dat je kinderen willen dweilen???? Vertel vertel!
quote:MEFS schreef op 29 december 2010 @ 18:52:

Tilalia, hoe krijg je voor elkaar dat je kinderen willen dweilen???? Vertel vertel!Zeggen dat het niet mag omdat ze er een teringbende van maken. Dat een paar jaar volhouden, tot ze voorzichtig genoeg zijn, en dan lukt het.
Ooh, Bloes, klinkt goehoehoed!

Mims ik zie Mops al voor me., racend en skeurend met Opa erachter en ik had ook een bankjes-accident kunnen hebben.

Ik heb anderhalf jaar geleden stokoude kunstschaatsen gekocht via MP, maar heb ze gelukkig nog niet hoeven gebruiken. Ik kan namelijk heel goed schaatsen. 5 meter per keer. En dan val ik
Alle reacties Link kopieren
Mims Ik heb beeld.

Bloes je leest fijn, heldin!

Eerste luchthavenavontuur alweer achter de rug. Twee eigenlijk. Had een goddelijke flirt bij de tassencheck met een noor. Later nog twee keer gezien. En kreeg een vipbehandeling bij security. Ondanks geen riem, sieraden af en schoenen uit bleef ik piepen. De vrouwelijke douane die mij onder handen nam knikte begrijpend. Zien we vaker bij vrouwen met een bepaalde maat. Ja hoor mijn beugebh is gevaarlijk. Die had ik nog niet eerder gehoord.
Na 5 meter en dan vallen? Het klikt knap voor een hollander. Ik heb een hele middag geschaats zonder te vallen... Langs de kant, waar een handige hek was.
supra, ik zal het othouden volgrnde keer dat ik vlieg.
Mogguh.

Het sneeuwt hier weer en het huis staat op zijn kop, vanmorgen zijn er 120 verhuisdozen bezorgd, broer begint een beetje nerveus te worden omdat schoonzus zondag al naar NL gaat en stiefmam weliswaar hier blijft, maar toch hij is nerveus.

Ik heb de plannen dan ook maar een beetje gewijzigd en ga vandaag helpen inpakken en tussendoor even naar buiten.

Maar eerst koffie!
Oeh, wat spannend, Suup!

Hier bordspelletjes. Veel bordspelletjes
Succes met het meehelpen, supra.

Mijn huis is ook een bende. Ik heb geen zin om iets te doen. Ik zou eigenlijk weer in bed duiken. Ik moet ook boodschappen doen. Ik heb helemaal geen zin in de kou boodschappen te doen. Kan iemand even de winter uitzetten totdat ik boodschappen heb gedaan?
Tila je weet hoe het gaat zo'n verhuizing.

Had ik ooit uit een kinderkledingzak van jou een wollen grijs/witte trui gehaald voorneef? Of was dat een zak van Kjong? In ieder geval van wie die wollen trui ooit was, het Duits/nederlandse onderbuurjongetje heeft hem nu omdat Neef eruit is gegroeid. Zo gaaf hoe kleding steeds weer gebruikt wordt.

MEFS succes met de zooi in huis.

Anyway ik ga maar eens even naar buiten het is heel koud,maar wil een frisse neus halen.

Gewledige conversatie gisteren trouwens bij de kassa (supermarkt tot twaalf uur open). De melk was op en het kattenvoier dus ik had aangeboden even die kant op te gaan om tegelijk ook vast wat zaken voor NL te halen, waaronder miniflesjes van mijn favoriete sekt (omdat een grote fles in mijn up vaak zo groot is). Zegt de kassameneer, waarom zoveel kleintjes, kan je niet beter één grote kopen?
Klopt, Bloes, ik zat met Man in het Joods Historisch Museum! Grijns.

Wat een mooi kasteel weer! Bloes, wat klink je blij. Fijnfijnfijnfijn.

Hoi MEFS!
Bloes blij in haar huissie Ben je daar ook met O&N? Ben je nou eigenlijk in de buurt ?

Zo, Zoon & Dot weer op honk, Dochter een nachtje bij haar moeder en morgen weer hier. Nadat ze met moeders en de uit-aan-uit-aan-uit-toch weer aan-voorheen-de-buurman naar een huis is wezen kijken, want sinds 3 maanden is het weer aan en ze doen rustig aan dus zowel samenwonen als een baby staan inmiddels op de agenda. Wie het nog volgt mag het zeggen. We proberen het hier dan maar stabiel te houden.

Morgen oudennieuw lekker met alle kindjes, Dot verheugt zich nu al op midden in de nacht uit bed mogen om een oliebol te eten . Ik zie haar nog zo zitten met rode wangen en schitteroogjes, in een wit slaapzakje helemaal opgewonden van de spanning over "middenínnenacht kóek eten!", dat zal 2 jaar geleden geweest zijn. Mijn meissie wordt een groot meisje.

Vanochtend stapje dichter bij deal over buitenlandprojectje gekomen. Zin in. Voel me erg tevreden over leuk werk en algeheel goed leven. Graag nog zo'n jaar
lilian02 wijzigde dit bericht op 31-12-2010 10:07
Reden: thanks, leedies :)
% gewijzigd
Hallo dames,

Vandaag was het niet zo een leuke dag. De cavia´s van mefszoon zijn dood. Hij is zo verdrietig, en ik ook.

Om een beetje over het verdriet heen te komen heb ik geprobeerd oliebollen te bakken. Het zijn niet de lekkerste geworden, maar het valt wel mee voor de eerste keer. Ik heb een pakje van ah gekocht en de instructies goed gevolgd. Ik weet niet of het aan het pakje of aan mij ligt. Misschien mis ik de nederlandse genen om oliebollen goed te kunnen bakken.
Hé verhip, een nieuw kasteel. Mooi hoor!

*zet ook hier vast de flessen champagne in de kasteelse koelkast*
Hallo Toet
Ik ben na twee jaar zelf bakken erachter gekomen dat je oliebollen gewoon moet kopen.

Which we did. Plus meer. Het laatste avondmaal van 2010 wordt peking eend. Helemaal echt met pannenkoekejs en fgroenten en saus en we hebben voor de hele bubs (dan 8 mensen en wellicht meer) twee hele eenden. Twee! Hele! Eenden! jammie.

We hadden dinsdag nieuwe vrouwenguppen gekocht, want de mannenguppen zijn veel te opdringerig naar de meisjes waardoor alle meisjes het loodje legden. Heeft een van de nieuwe vrouwenguppen gewoon ruim 8 (Acht!) babyguppen gebaard! Had ik dus net zo goed maar 1 gup kunnen kopen

Werkt dat met cavia's ook zo? Nee, die hebben een veel grotere knuffelfactor. Zielig.
We hebben een keer een beertje en een zeugje. Kknderen vonden leuk hoe het beerte deed als hij bij het zeugje was. Twee maanden later en een seksuele voorlichting later hadden we er vijf. En even later tien. En waren de ballen van het beertje weg, ik 40 euro armer en een hele boel blij met hun nieuwe (gratis) cavia's. En mefsman zijn lesje geleerd: beertje voor zoon en zeugje voor dochter in NIET leuk.
*sluipt langs de butler naar binnen*

@ Lil: naamalert!

*neemt snel een kijkje in alle kasteelvertrekken, zwaait stiekem naar de butler en gaat gelijk weer in meeleesmodus*
Koffie, mooie vrouwen? Of laten we gewoon alvast de champagne aanrukken?
Lekker, champagne maar ik wacht tot vanavond, daarmee doe maar koffie
Goede morgen middag. Heerlijk uitslapen. Ik had een hele vreemde droom. De schoolhoodfd van de school van mijn kinderen was er, en ook Gert Wilders . LEt op, hij wou een vrouw. Ik heb drie meiden met hoofddoek voor hem gezocht. Maar ze deden hun hoofddoek weg en dan kon ik hem niet meer plagen. Mij tas was gejat en het was geen marrokaan. Ik heb toen een speech gehouden en een kamer lid van pvv overgehaald om uit de partij te vertrekken. Wat een maf droom, zeg. Hoe verzin ik zoiets?
*loopt met haar koffer het nieuwe Kasteel binnen*

Hee, een nieuw Kasteel, mooi gedaan Dames!

Ik ben dr weer! Ierland is zo leuk :-) Niks gezien van de Dublin'se bezienswaardigheden of monumenten, alleen maar geshopt, pubfood gegeten en heul veel bier gedronken. Ook nog een dagje in Galway (2,5 uur rijden verderop) blijven slapen, en daar ook weer veel bier gedronken :-)

Ierland is zo leuk :-)

Nu ben ik echt superverkouden en duik ik zo nog even met een ibu mijn bedje in want slapen is er ook niet echt van gekomen de afgelopen dagen.

Hoe is het met iedereen? Heb ik nog wat gemist? Roddels, achterklap, andere leuke verhalen?
Rare droom indeed MEFS.

Voor champagne is het toch nooit te vroeg of te laat?

Oftewel kom maar op hoor.

Broer en schoonzus hebben open huis vandaag dus er druppelen steeds mensen langs, ondertussen waren papasuup en ik bezig met oliebollen bakken en ik ondertussen ook met een erwtensoep aan het maken en stiefmam borek. Lekker internationaal dus allemaal. En heel relaxed. Denk dat ik zo maar even een rotkappchen open ga maken, is het wel tijd voor.

Verder stapelen de dozen zich op, is er inmiddels ook een echte suupstad doos (oh wat fijn) en nou ik ga maar weer even terug naar het gezelschap
Hee D welcome back.Klinkt goed.

Galway is heel erg leuk! Ben ik van de zomer ook geweest.

*Geeft dekentje aan* Nog een feest vanavond?
Ben dur weer!! En tegelijk met Dar zie ik, dus de Butler heeft een drukke avond.

Was een fijne korte vakantie!! Heftig was het ook, met rare start en puberende Oudste. Wat is het inmens moeilijk om verschrikkelijk van je kind te houden en haar tegelijk echt NIET te begrijpen. Haar te zien worstelen met haar gevoelens en verscheurd te zien tussen Groot willen zijn en Klein zijn van binnen. Willen spelen met de Petshop en je Toystory-figuren en tegelijkertijd stoere dingen roepen zoals "ranzig!" "vét" en meer krachttermen. Een grote mond en even later armen om je heen en kussen voor "mamaatje". Niet luisteren en me daarmee tot wanhoop drijvend en ook met mama met de slee van een heuvel willen glijen. Heel vermoeiend vind ik en ik snap nog steeds geen snars van het puberouderen maar het was een leuke midweek. Gisteren weer veel met de slee weggeweest en lang in het zwembad gelegen. Films kijken met een bord op schoot en warme chocomel drinken. Heel rot. Vandaag zijn we naar het Kröller-Müller geglibberd (en eerlijk waar; NIX van het park gezien want de mist was zo dicht dat je met één stap van het pad af jezelf in een glas melk waande) en dat was ook gaaf. Ik hou zo van dat museum! De Bloesjes vonden het ook wel indrukwekkend; de tentoonstelling "De mannen van Hélène" was vooral heel interessant. Op 4 januari komt er een documentaire op tv bij Het uur van de wolf. Aanrader. Wat een bijzonder mens zeg.

En nu hebben we die puber en mijn tuttebel ingeleverd bij de vaderfiguur voor een week en ligt mijn liefste in bad, om zo oud en nieuw te gaan vieren bij de Onmisbare Buren.

Hef het glas op het Leven meiden! (wil niet insensitief zijn MEFS, nu de cavia's net het loodje hebben gelegd...) We gaan er een mooi nieuw jaar van maken!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven